Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer e comprender os conceptos básicos da organización da actividade económica
Comprender a visión contractual e económica das organizacións
Coñecer e compender as principais teorías que nos permiten a análise económica das organizacións
|
A7 A11
|
B1 B2 B3 B5
|
C1 C4 C6 C8
|
Capacidade para resolver e analizar problemas empresariais relacionados co ámbito da estratexia e co ámbito do deseño organizativo |
A1 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
Responsabilidade social universitaria
integración dos valores éticos como principio rector dos nosos comportamentos. En particular a responsabilidade, solidariedade, compromiso social e a honestidade.
|
A1 A2 A3 A4 A5
|
B8 B10
|
C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I. INTRODUCCIÓN |
1. ECONOMÍA DAS ORGANIZACIÓNS |
BLOQUE II. A ORGANIZACIÓN DA ACTIVIDADE ECONÓMICA |
1. DIVISIÓN DO TRABALLO E COORDINACIÓN
2. CONTRATOS
3. EFICIENCIA
Os contidos a abordar en cada un dos temas detallárase nos materiais ou guías que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos as especificidades de cada titulación. |
BLOQUE III. A ANÁLISE ECONÓMICA DA EMPRESA |
1. EXISTENCIA DA EMPRESA
2. FRONTEIRAS DA EMPRESA: INTEGRACIÓN VERTICAL
3. ORGANIZACIÓN INTERNA: MOTIVACIÓN E INCENTIVOS
Os contidos a abordar en cada un dos temas detallárase nos materiais ou guías que cada profesor colgará en Moodle, adaptándoos as especificidades de cada titulación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 B2 B4 B7 C4 |
22 |
0 |
22 |
Aprendizaxe servizo |
A4 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A11 C1 |
1 |
11 |
12 |
Proba oral |
A7 A11 B2 B3 B4 B7 C1 |
8 |
24 |
32 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 B8 C3 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Sen citar á persoa que realizou a consulta en horario de tutoría, esta pode ser publicada en Moodle, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da mesma. Todo iso se o profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta exposta.
Aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia dirixiránse o profesorado ao inicio do curso para establecer un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. Ademáis empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para poder axilizar a xestión de dúbidas e problemas relacionados coa materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe servizo |
A4 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
Elaboración dunha memoria ou proposta de posibles actuacións e solucións a acometer para dar resposta os problemas que plantexe o destinatario do servizo, debidamente razoada. Este traballo realizarase en grupo -o número de integrantes será determinado polo profesor ao comenzó do curso, en función do número de participantes. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A11 C1 |
20 preguntas tipo test, con penalización para as respostas incorrectas segundo a táboa que acompañará ao examen. |
60 |
Proba oral |
A7 A11 B2 B3 B4 B7 C1 |
Preguntas cortas ou de certa amplitude, como por exemplo, definición de conceptos ou reflexións críticas sobre cuestións abordadas na materia, etc. Os contidos ou materia que entra nestas probas orais é acumulativo, entrará o visto ata a semana anterior a proba. |
20 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN GRADO ADE. A avaliación continua representa o 40% e o examen oficial o 60%. Para superar a asignatura é necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre un total de 10 puntos no cómputo final da avaliación integrada por a proba ApS, Proba de resposta múltiple e Proba oral, sendo ademáis condición necesaria haber obtido un mínimo de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. Caso de non acadar esta puntuación, suporá a non superación da asignatura, sendo a nota a puntuación obtida no examen. Con relación a proba oral, cada alumno ao longo do curso poderá ter varias intervencións e cada unha desas intervencións recibirá unha puntuación de ben, mal ou regular. Estas probas comenzarán a partires da segunda semana do curso, en poderán ter lugar calqueira día da semana que estime o profesor, sen necesidade de previo aviso. En caso de que o profesor chame a un alumno e este non se atopara na aula -salvo causa xustificada- recibirá unha puntuación de cero.
Con relación o ApS, esta proba está suxeita a disponibilidade de contar cunha entidade ou asociacion sobre a que poder realizar o proxecto de aprendizaxe-servizo. Caso de non poder ser, a porcentaxe da avaliación que corresponde o ApS trasládase a proba oral, pasando asi a ter un valor do 40% sobre o globa de puntuación final global. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DESPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA. A evaluación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios que os alumnos con dedicación a tempo completo. O principio do curso este alumnos dirixiránse o profesorado para fixar un calendario de actuacións específico acorde coa súa dispoñibilidade para deste xeito posibilitar a realización da súa avaliación. CONVOCATORIA ADIANTADA E SEGUNDA OPORTUNIDADE. Os alumnos que se presenten a convocatoria adiantada de novembro, a avaliación so se fará a partires dunha proba de resposta múltiple e para aprobar necesitarán acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10. No que atinxe a 2ª oportunidade de xullo os criterios son os mesmos cos da primeira oportunidade, de tal forma que a nota de avaliación continua obtida se arrastra para formar a nota final. AVALIACIÓN DOBRE GRADO (ADE+DEREITO). Na dobre titulación as porcentaxes correspondentes a avaliación continua e ao exame oficial manténse no 40% e 60% respectivamente, se ben os ítems que integran a avaliación contínua será os que fixe o profesor desta asignatura e que lles comunicará os alumnos o día da presentación da asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Os principáis textos para o curso son:
Arruñada, B. (1998), Teoría contractual de la empresa. Ed. Marcial Pons.
Besanko, D., D. Dranove, M. Shanley y S. Schaefer (2003), Economics of Strategy. Third
Edition. John Wiley & Sons, Inc.
Brickley, J.A., Smith, C.W., Zimmerman, J.L. (2005), Economía Empresarial y Arquitectura de la organización. Ed. McGraw Hill.
Douma, S. y Schreuder, H. (2009), Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Ed. Pearson Education.
Milgrom, P. y Roberts, J. (1993), Economía, Organización y Gestión de la empresa, Ed. Ariel
|
Bibliografía complementaria
|
|
OUtras referencias útiles son:
Demsetz, H. (1997), La economía de la empresa. Alianza Economía.
Putterman, L. (1994), La naturaleza económica de la empresa. Alianza Editorial
Salas (1996), Economía de la empresa. Decisiones y organización. Ariel Economía. 2ª Edición.
Serra Ramoneda, A. (1993), La Empresa: Análisis Económico. Ed. Labor.
Williamson, O.E. (1975), Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust implications. Free Press, New York, NY. Traducido como Williamson, O.E. (1991): Mercados y Jerarquías: Su Análisis y sus Implicaciones Antitrust, México: Fondo de Cultura Económica
Williamson, O.E. (1985), The Economic Institutions of Capitalism, New York:Free Press. Traducido como Williamson, O.E. (1989): Las Instituciones Económicas del Capitalismo, México: Fondo de Cultura Económica
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G02001 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Algunhas recomendacións de cara ao maior aproveitamento da asignatura: 1. Procurar levar a asignatura o máis o día posible. Trátase dunha asignatura que involucra moitos conceptos e elementos teóricos novidosos cuxa comprensión exixe un traballo ordenado e diario. 2. Mirar con anterioridade a clase os contidos que se van a abordar nos temas (as trasparencias proporán unha serie de lecturas ou textos que son necesarios para a preparación dos temas). Ademáis, tamén en algúns casos se incorporarán materiais adicionáis para a preparación dos contidos temáticos. 3. Preguntar e cuestionar todo aquelo cuxa comprensión non quede suficientemente clara. 4. Participar activamente nas discusións e preguntas que se plantexen na clase por parte do profesor.
Outras recomendacións:
5. Honestidade académica. Espérase que os estudantes teñan unha conducta responsable e honesta tanto durante o desenrolo das clases coma nas probas de avaliación. Calquer forma de
deshonestidade académica (copiado, comunicacións no permitidas
durante exámenes ou exercicios evaluables, etc.) será penalizada coa máxima severidade
posible. 6. Durante as clases, os móbiles permanecerán en "modo avion". Se alguén utiliza o móbil durante a clase poderá ser expulsado. 7. O día da proba de resposta mútiple os móbiles deberán estar fora do alcance do alumno e tamén en "modo avión" para que non interfiran no normal desenrolo da proba (colocados en mesas ou lugares que o profesor sinalará a tal efecto). O non cumplimento desta norma, suporá a expulsión do exame. |
|