Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
|
A1 A2 A6 A10 A12
|
B1 B2 B3
|
C1
|
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A4 A5 A7 A8
|
B4 B5 B6
|
C4 C5
|
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A4 A9 A11
|
B7 B8 B10
|
C1 C7
|
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A4 A5
|
|
C5
|
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A3
|
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As sociedades mercantis e o patrimonio contable. |
1.1. A sociedade anónima. Accións
1.2. A sociedade de responsabilidade limitada. Participacións
1.3. Normativa contable, mercantil e fiscal.
1.4. O patrimonio neto e o capital social. Limitacións e obrigas
1.5 Préstamos participativos societarias. |
2. A constitución da sociedade |
2.1. Sociedade anónima
2.1.1. Subscrición e desembolso mínimo
2.1.2. Procedementos de fundación simultanea e sucesiva
2.2. Sociedade de responsabilidade limitada
2.3. Contabilización da fundación simultanea de sociedades Limitacións e obrigas
|
3. Aportacións non dinerarias |
3.1. Achegas monetarias e non monetarias
3.2. Informe do experto e Regulamento do Rexistro Mercantil
3.3 Contabilización das achegas non monetarias nas sociedades
3.4. Achegas non monetarias con prima de emisión ou asunción
|
4. Ampliación de capital |
4.1. Requisitos da ampliación de capital
4.2. Formas de ampliación do capital social na Sociedade Anónima
4.2.1. Ampliación de capital con aportacións dinerarias
4.2.2. Ampliación de capital con aportacións non dinerarias
4.2.3. Ampliación de capital por compensación de créditos contra la sociedad
4.2.4. Ampliación de capital por capitalización de reservas o beneficios
4.3. Ampliación de capital en la Sociedad de responsabilidad limitada |
5. Reducción de capital |
5.1. Requisitos de la reducción de capital
5.2. O dereito de oposición dos acreedores
5.3. Modalidades de la reducción
5.4. Finalidade da reducción do capital social .
4.1. Reducción de capital por devolución das aportacións
5.4.2. Reducción de capital por condonación de dividendos pasivos
5.4.3. Reducción de capital por constitución o incremento da reserva legal ou das reservas voluntarias
5.4.4. Reducción de capital por restablecimiento del equilibrio entre el capital y el patrimonio neto de la sociedad disminuido por consecuencia de pérdidas
5.5. Otras formas de reducción de capital
5.5.1. Reducción de capital tras la adquisición de acciones propias
5.5.2. Reducción de capital por ejercicio del derecho de separación de los socios
5.6. Reducción y aumento de capital simultáneos (operación acordeón) |
6. Accións propias e da sociedade dominante |
6.1. Adquisición orixinaria e derivativa
6.2. Réxime das accións propias e da sociedade dominante
6.3. Enaxenación e amortización de accións propias |
7. Aplicación do resultado |
7.1. Base de reparto
7.2. Distribución de beneficios
7.3. Orden de prelación na distribución de resultados |
8. Combinaciones de negocios: La Fusión |
8.1. Concepto y clases de combinaciones de negocios
8.2. El método de adquisición
8.3. Combinaciones de negocios realizadas por etapas
8.4. Concepto y clases de fusión
8.5 Requisitos y efectos de la fusión
8.6. Problemática contable de la fusión |
9. Otras combinaciones de negocios. |
9.1. Fusión impropia
9.2. Fusión gemelar
9.3. Concepto y clases de escisión
9.4. Contabilidad de la escisión. |
10. Conceptos fundamentais da consolidación |
10.1. O Grupo de Sociedades
10.2. Fases da Consolidación
10.3. Método de integración global
10.3.1. Eliminación investimento-patrimonio neto.
10.3.2. Eliminación operacións internas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A9 A10 A11 A12 B1 B5 B7 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A10 B1 B6 B8 B10 C1 C4 C6 |
25 |
50 |
75 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 |
4 |
4 |
8 |
Proba obxectiva |
A4 A8 B2 B3 B4 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos |
Discusión dirixida |
Discusión en clase de casos prácticos e contabilización de supostos. |
Traballos tutelados |
Consistirán na presentación ao profesor da solución de prácticas previamente propostas |
Proba obxectiva |
Examen teórico práctico sobre os contdos do curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Dáse resposta personalizada en clase á solución dos supostos e na aclaración das dúbidas.
Titorización para a solución de casos prácticos de contabilización de distintas operacións societarias.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A8 B2 B3 B4 |
Examen escrito con preguntas teóricas y resolución de casos prácticos |
70 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 |
Resolución de casos prácticos sin resolver |
10 |
Discusión dirixida |
A10 B1 B6 B8 B10 C1 C4 C6 |
Evaluación del nivel de implicación del alumno mediante su adecuada participación en la resolución de las cuestiones que se le planteen. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de no presentado. Corresponde al alumnado, cuando solo participe de actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre la calificación final, con independencia de la calificación conseguida. Para garantizar la posibilidad de que se pueda superar la materia en la segunda oportunidad (art. 18.7), el peso de la avaliación continua en la calificación deberá fijarse entre el 30% y el 50%. Para los alumnos que, pudiendo hacerlo, opten a la OPORTUNIDAD ADELANTADA (diciembre) la evaluación consistirá en la realización de un único examen que valore la totalidad de los contenidos y competencias de la materia. Alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia: Salvo para las fechas aprobadas en la Junta de Facultad, en lo que respecta a la prueba mixta, para las restantes pruebas, se acordará al inicio del curso un calendario específico de fechas compatible con su dedicación, motivo por el cual, dicho alumnado deberá ponerse en contacto con el profesor en los primeros diez días del cuatrimestre en que la materia se imparta, con el fin de fijar el citado calendario. Las pruebas tendrán el mismo formato que para los alumnos con dedicación a tiempo completo. No caso de que al alumno se le conceda una oportunidad de "evaluación adelantada", y solo en este caso, para aprobar la asignatura, el alumno deberá superar una prueba mixta oral y/o escrita encaminada a evaluar todas las competencias y contenidos propios de la materia. El planteamiento de problemas y su solución, así como los controles que se hagan sobre los mismos y los aspectos normativos asociados, se podrán realizar durante el desarrollo de las clases y sin necesidad de aviso previo de la realización de dichos controles. Todo ello requiere una participación en clase activa por parte del alumno y un estudio actualizado del material facilitado.
Segunda Oportunidade: “Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación”.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández González, Fernando Javier; Álvarez Carriazo, José Luis (2016 / 2ª edición). Contabilidad de sociedades . Centro de Estudios Financieros
Romano Aparicio, Javier (2013 / 7ª edición). Contabilidad de sociedades (casos prácticos). Centro de Estudios Financieroa
ICAC (2019). Resolucio?n de 5 de marzo de 2019, del Instituto de Contabilidad y Auditori?a de Cuentas, por la que se desarrollan los criterios de presentacio?n de los instrumentos financieros y otros aspectos cont. https://www.boe.es/boe/dias/2019/03/11/pdfs/BOE-A-2019-3422.pdf |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 | Contabilidade Financeira II/611G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|