Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Deseño Organizativo Código 611G02029
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
a.nietouria@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
Gago Cortés, María Carmen
Mariz Perez, Rosa
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
m.gago@udc.es
rosa.mariz@udc.es
a.nietouria@udc.es
Web
Descrición xeral A materia centrase no análise das estruturas organizativas das empresas no mundo real.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
B7 CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
B8 CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías A3
A9
A11
B1
B2
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada B3
B4
C4
C5
C6
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno A10
A11
B5
B6
C1
C5
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión A1
A2
A4
A5
A6
A8
B10
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. C4
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. B7
B8
C1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución á análise organizativa 1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo 2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización
TEMA 3: Factores de continxencia 3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder
TEMA 4: Configuracións estruturais 4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A8 B7 B8 2 37 39
Seminario A2 A3 A9 A10 A11 B10 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Sesión maxistral A4 A5 A6 B1 B5 B6 17 17 34
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 6 60 66
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen tipo test
Seminario Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso.
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos grupais con exposición oral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 Dous traballos en grupo e exposición oral dos mesmos. Un deles podería ser sustituído, a criterio do profesor, por pequenos casos prácticos a resolver na propia aula. 50
Proba obxectiva A8 B7 B8 Examen tipo test 50
 
Observacións avaliación
<p>É de aplicación anormativa de evaluacións, revisión e reclamación das calificacións dos estudosde grado e mestrado universitario, de la UDC (30/04/14):</p><ul>
  • Os alumnos coñeceran as cualificacións dos traballos antes da realización do exame (Xuño ou Xullo).
  • Os criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas oportunidades de exame (Xuño e Xullo).
  • Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, si realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno si non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame.
  • Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade como paraxullo
  • Os alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicálo o profesor. Nestes casos os profesores valoraran a adaptación dos criterios de avaliación.
  • As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle, coa suficiente antelación.
  • Os traballos grupales tutelados realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do período lectivo
  • Na defensa oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.
  • Calquera información, aviso ós alumnos,… colgarase nesta plataforma. Enviarase un e-mail notificándoo.
  • <i><strong>É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.</strong></i>
  • Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima
    de 4 puntos sobre 10 puntos no exame (non se calculará a nota media dos
    alumnos que obteñan unha nota menor que esta en o exame).<br />
    Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
  • Para aqueles alumnos que cumpran os requisitos esixidos para o acceso á proba adiantada, o criterio de avaliación será un 50% -50%
  • </ul><p> É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne. </p><ul>
  • Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
  • Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos ou exame mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria.
  • </ul><div><p><strong>NOTA IMPORTANTE ESTUDANTES DE INTERCAMBIO/ACORDO BILATERAL/ ERASMUS/...</strong></p><p>Os exames faranse nas datas aprobadas pola Xunta de Facultade. Non haberá exames fóra das datas designadas.</p><p>O exame para ESTUDANTES NON HISPANOS será unhas preguntas curtas para facilitar a comprensión do mesmo por parte de devanditos alumnos.</p></div>

    Fontes de información
    Bibliografía básica Morales Fernández, E. J. y Ariza Montes, J. A. (2015). Diseño y organización de empresas. Ediciones Universitarias McGraw-Hill
    Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

    Bibliografía complementaria


    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente
    Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente

    Materias que continúan o temario

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías