Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Técnicas Estadísticas Aplicadas a la Empresa Código 611G02045
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 2
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.udc.es/dep/ecoapl2/esteco1/tecnicas/
Descripción general Aprender a aplicación de Técnicas Estatísticas, comezando con técnicas básicas (Estatística Descritiva) e seguindo con técnicas máis específicas para datos multivariantes, datos cualitativos e Control de Calidade.
Aprender a empregar esas Técnicas coa axuda dun ordenador (mediante paquete estatístico)
Coñecer situacións e ámbitos nos que esas técnicas poden ser aplicadas.


Competencias del título
Código Competencias del título
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educacion secundaria general , y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocmientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesiona y posean las competencias que suelen desmostrarse por medio de la elaboracion y defensa de argumentos y la resolucion de problemas dentro de su área de trabajo
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir jicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, cinetífica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1- Desempeñar labores de getión, asesoramiento y evaluacion en las organizaciones empresariales
B7 CG2 - Manejar los conceptos y técnicas empleados en las diferentes áreas funcionales de la empresa, así como entender las relaciones que existen entre ellas y con los objetivos generales de la organización
B10 CG5 - Repsetar los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres, respetar la promoción de los Derechos Humanos y los principios de igualdad de oportundiades, no discriminacion y accesibilidad universal de las personas con discapacidad
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 CT2 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 CT3 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 CT4 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 CT5 - Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer Técnicas Estatísticas e a súa aplicación, comezando con técnicas básicas (Estatística Descritiva) e seguindo con técnicas máis específicas para datos multivariantes, datos cualitativos e Control de Calidade. B3
B4
B10
C1
C4
C5
C8
Aprender a empregar esas Técnicas coa axuda dun ordenador (mediante paquete estatístico) B6
B7
C1
C6
C7
C8
Coñecer situacións e ámbitos nos que esas técnicas poden ser aplicadas. B1
B2
B5
C1
C4
C6
C7
C8

Contenidos
Tema Subtema
1.- Análise Exploratoria 1.1 Estatística Descritiva
1.2 Depuración de datos
1.3 Contrastes
2.- Introdución á aplicación informática 2.1 Manexo dun paquete estatístico
3.- Control de Calidade

3.1 Conceptos básicos de Control de Calidade.
3.2 Aplicación do Control de Calidade mediante ferramentas informáticas.
4.- Métodos de Análise Multivariante 4.1.- Introdución á análise de datos multivariantes
4.2.- Aplicación de métodos multivariantes mediante ferramentas informáticas
5.- Análise de datos Cualitativos 4.1 Introdución á análise de datos cualitativos
4.2 Análise de datos cualitativos mediante ferramentas informáticas
6.- Teoría da Decisión 6.1 Introdución á Teoría da Decisión

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral B1 B2 B3 B4 B5 15 30 45
Taller B10 C1 7 14 21
Prácticas a través de TIC C8 C7 10 30 40
Prueba mixta C4 2 4 6
Aprendizaje colaborativo C6 3 9 12
Trabajos tutelados B7 C5 3 9 12
Seminario C6 C7 4 0 4
Prueba oral B6 2 6 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe.
Taller Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, que poderán ser mediante exercicios ou traballos, e individuais ou en grupo.
Prácticas a través de TIC Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos.
Prueba mixta Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
Dado que que o obxectivo destas probas intermedias é motivar o traballo continuado, para poder realizalas será necesario obter un nivel mínimo nas actividades de avaliación que estean relacionadas coa materia avaliada na proba mixta.
Aprendizaje colaborativo Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo. Previo á entrega dos traballos, adicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou dificultades coas que se atoparon na resolución dos mesmos. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito critico.
Ao remate dos traballos, cada grupo debera amosar o realizado, existindo diferentes posibilidades que dependerán de como avance a docencia: exposición oral ou escrita, ou avaliación informática.
Trabajos tutelados En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría.
Seminario Organizarase cada grupo de clase en dous subgrupos (a metade dos alumnos en cada un),
Realizaranse 4 horas de Seminario para cada un destes subgrupos, Neles atenderanse dúbidas e discutirase sobre as diferentes partes da materia, así como as actividades e traballos propostos a realizar sobre esa materia.
Prueba oral Neste apartado incluese a exposición de traballos ou das actividades dos obradoiros

Atención personalizada
Metodologías
Aprendizaje colaborativo
Taller
Descripción
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba mixta C4 Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.

Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
30
Taller B10 C1 Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo.
35
Trabajos tutelados B7 C5 En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría.
35
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

Freixa i Blanchart, M. y otros (1992). Análisis exploratorio de datos: nuevas técnicas estadísticas.  PPU

Aldás, J; Uriel, E. (2005) Análisis multivariante aplicado. Paraninfo

Levy Mangin, J (2003) Análisis Multivariable para las Ciencias Sociales. Pearson Educación

Hair, J.; Anderson, R., Tatham, R., Black, W. (1999) Análisis Multivariante. Prentice Hall

Pérez, C. (2011) Técnicas de Segmentación. Ibergaceta Publicaciones.

Complementária

Lind, R.; Marchal, W.; Mason, R. (2004) Estadística para administración y economía. Editorial Alfaomega

Lind, R.; Marchal, W.; Wathen. S. (2008) Estadística aplicada a los negocios y la economía. McGraw-Hill


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Estadística I/611G02006
Estadística e Introducción a la Econometría/611G02014

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías