Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
B1 |
CB1-The students must demonstrate knowledge and understanding in a field of study that part of the basis of general secondary education, although it is supported by advanced textbooks, and also includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study |
B2 |
CB2 - The students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences typically demostrated by means of the elaboration and defense of arguments and solving problems within their area of work |
B3 |
CB3- The students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to issue evaluations that include reflection on relevant social, scientific or ethical |
B4 |
CB4-Communicate information, ideas, problems and solutions to an audience both skilled and unskilled |
B5 |
CB5-Develop skills needed to undertake further studies learning with a high degree of autonomy |
B6 |
CG1-Perform duties of management, advice and evaluation in business organizations |
B7 |
CG2-Know how to use the concepts and techniques used in the various functional areas of the company and understand the relationships between them and with the overall objectives of the organization |
B10 |
CG5-Respect the fundamental and equal rights for men and women, promoting respect of human rights and the principles of equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for people with disabilities. |
C1 |
Express correctly, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region |
C4 |
To be trained for the exercise of citizenship open, educated, critical, committed, democratic, capable of analyzing reality and diagnose problems, formulate and implement knowledge-based solutions oriented to the common good |
C5 |
Understand the importance of entrepreneurial culture and know the means and resources available to entrepreneurs |
C6 |
Assess critically the knowledge, technology and information available to solve the problems and take valuable decisions |
C7 |
Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life. |
C8 |
Assess the importance of research, innovation and technological development in the economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer Técnicas Estatísticas e a súa aplicación, comezando con técnicas básicas (Estatística Descritiva) e seguindo con técnicas máis específicas para datos multivariantes, datos cualitativos e Control de Calidade. |
|
B3 B4 B10
|
C1 C4 C5 C8
|
Aprender a empregar esas Técnicas coa axuda dun ordenador (mediante paquete estatístico) |
|
B6 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer situacións e ámbitos nos que esas técnicas poden ser aplicadas.
|
|
B1 B2 B5
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Análise Exploratoria |
1.1 Estatística Descritiva
1.2 Depuración de datos
1.3 Contrastes |
2.- Introdución á aplicación informática |
2.1 Manexo dun paquete estatístico |
3.- Control de Calidade
|
3.1 Conceptos básicos de Control de Calidade.
3.2 Aplicación do Control de Calidade mediante ferramentas informáticas.
|
4.- Métodos de Análise Multivariante |
4.1.- Introdución á análise de datos multivariantes
4.2.- Aplicación de métodos multivariantes mediante ferramentas informáticas |
5.- Análise de datos Cualitativos |
4.1 Introdución á análise de datos cualitativos
4.2 Análise de datos cualitativos mediante ferramentas informáticas |
6.- Teoría da Decisión |
6.1 Introdución á Teoría da Decisión |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B2 B3 B4 B5 |
15 |
30 |
45 |
Workshop |
B10 C1 |
7 |
14 |
21 |
ICT practicals |
C8 C7 |
10 |
30 |
40 |
Mixed objective/subjective test |
C4 |
2 |
4 |
6 |
Collaborative learning |
C6 |
3 |
9 |
12 |
Supervised projects |
B7 C5 |
3 |
9 |
12 |
Seminar |
C6 C7 |
4 |
0 |
4 |
Speaking test |
B6 |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Workshop |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, que poderán ser mediante exercicios ou traballos, e individuais ou en grupo. |
ICT practicals |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos. |
Mixed objective/subjective test |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
Dado que que o obxectivo destas probas intermedias é motivar o traballo continuado, para poder realizalas será necesario obter un nivel mínimo nas actividades de avaliación que estean relacionadas coa materia avaliada na proba mixta.
|
Collaborative learning |
Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo. Previo á entrega dos traballos, adicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou dificultades coas que se atoparon na resolución dos mesmos. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito critico.
Ao remate dos traballos, cada grupo debera amosar o realizado, existindo diferentes posibilidades que dependerán de como avance a docencia: exposición oral ou escrita, ou avaliación informática. |
Supervised projects |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
Seminar |
Organizarase cada grupo de clase en dous subgrupos (a metade dos alumnos en cada un),
Realizaranse 4 horas de Seminario para cada un destes subgrupos, Neles atenderanse dúbidas e discutirase sobre as diferentes partes da materia, así como as actividades e traballos propostos a realizar sobre esa materia. |
Speaking test |
Neste apartado incluese a exposición de traballos ou das actividades dos obradoiros |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Workshop |
|
Description |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
C4 |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
|
30 |
Workshop |
B10 C1 |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
35 |
Supervised projects |
B7 C5 |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
35 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Freixa i Blanchart, M. y otros (1992). Análisis exploratorio de datos: nuevas técnicas estadísticas. PPU Aldás, J; Uriel, E. (2005) Análisis multivariante aplicado. Paraninfo Levy Mangin, J (2003) Análisis Multivariable para las Ciencias Sociales. Pearson Educación Hair, J.; Anderson, R., Tatham, R., Black, W. (1999) Análisis Multivariante. Prentice Hall Pérez, C. (2011) Técnicas de Segmentación. Ibergaceta Publicaciones. |
Complementary
|
|
Lind, R.; Marchal, W.; Mason, R. (2004) Estadística para administración y economía. Editorial Alfaomega Lind, R.; Marchal, W.; Wathen. S. (2008) Estadística aplicada a los negocios y la economía. McGraw-Hill |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Estatística I/611G02006 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|