Identifying Data 2021/22
Subject (*) Politics and freedoms Code 612447305
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (Plan 2017)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.masterue.com
General description Ao longo desta materia, unha vez introducidos no estudo das catro liberdades fundamentais do mercado interior, iranse estudando as principais accións e políticas da UE que vertebran a actuación destas en materias concretas que afectan os cidadáns europeos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE 1 - Resolución de problemas derivados da unión económica e monetaria
A2 CE 2 - Claves da libre circulación de persoas, servizos e capitais
A5 CE5 - Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 - Coñecemento das institucións da Unión Europea e da vías de acceso ante elas dos cidadáns e das persoas xurídicas
B8 CG3 - Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que o alumno alcance unha comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa devandita área AR2
Que o alumno adquira e comprenda unha serie de coñecementos nos diferentes ámbitos xurídico-económicos determinados pola primacía do Dereito comunitario europeo. Especificamente, en materias como: dereito do consumo, dereito industrial, dereito da competencia, dereito de sociedades, réxime financeiro e tributario da Unión Europea, unión económica e monetaria, dereito comunitario do traballo e da seguridade social, transportes, telecomunicacións, espazo de liberdade, seguridade e xustiza. Materias, en fin, que lle acheguen unha base ou unha oportunidade de ser orixinal no desenvolvemento e/ou aplicación das ideas AR5
Que o alumno sexa capaz, por un lado, de concibir, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con seriedade académica, así como, por outro lado, de contribuír a través dunha investigación orixinal que sexa merecedora da oportuna publicación referenciada a nivel nacional ou internacional BR4
Que sexa capaz de comunicar as súas conclusións aos seus colegas, á comunidade académica no seu conxunto e á sociedade en xeral BR5
Que empregue as técnicas de autoaprendizaxe de maneira que lle permitan fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural. BR6
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma BR8
CR3
Que sexa capaz, mediante a análise crítica, de avaliar e sintetizar ideas novas e complexas. CR4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse AR1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida BR1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común BR2
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade BR3
CR6

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I: MERCADO INTERIOR
Tema 1. Libre circulación de persoas
Tema 2. Liberdade de establecemento e libre circulación de servizos
Tema 3. Libre circulación de mercadorías
Tema 4. Libre circulación de capitais
Tema 5. Normas sobre competencia

PARTE II: POLÍTICAS E ACCIÓNS COMUNITARIAS
Tema 6. Política agrícola común
Tema 7. Protección do medio ambiente
Tema 8. Saúde pública e seguridade alimentaria
Tema 9. Política Pesqueira Común
Tema 10. Sociedade da información
Tema 11. Educación e cultura
Tema 12. Turismo
Tema 13. Enerxía

PARTE III: ACCIÓN EXTERIOR
Tema 14. Acción exterior

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A5 1 0 1
Case study A1 A2 B5 B1 B3 5 5 10
Guest lecture / keynote speech B8 C6 42 84 126
Objective test B2 1 3 4
Collaborative learning B4 C3 C4 3 0 3
Supervised projects B6 0 5 5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Durante a primeira hora de clase, o Coordinador da Materia realizará unha presentación da estrutura da guía docente e da materia obxecto de estudo, do cronograma da Materia, así como das metodoloxías que se empregarán e o sistema de avaliación.
Case study Algúns profesores entregarán aos alumnos casos prácticos sobre temas tratados durante as sesións maxistrais, que serán debatidos durante as clases. Para iso, os alumnos terán que acudir a distintas fontes xurídicas do Ordenamento xurídico da Unión Europea, e, así mesmo, aprender a traballar en equipo.
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará aos alumnos os aspectos máis relevantes dos temas incluídos, e facilitando en todo momento o diálogo cos alumnos, e tratando de ofrecer unha visión o máis práctica posible.
Objective test Avaliación do alumno a través do exame da Parte Xeral, que terá lugar no mes de xaneiro. De todos os xeitos, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta. A materia corresponderase cos contidos previamente traballados en clase.
Collaborative learning Os alumnos terán a oportunidade de coñecer o contido e a estrutura da maior parte das materias optativas que poderán escoller para estudar na Parte especial, mediante a presentación das materias optativas realizada polos Coordinadores das mesmas.
Supervised projects A posibilidade dos alumnos de escoller un tema estudado nesta Materia para elaborar o Traballo Fin de Máster, requisito imprescindible para a obtención do título oficial de Máster universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea pola Universidade da Coruña.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Collaborative learning
Description
Os alumnos recibirán orientacións dos profesores da Materia encargados dos estudos de casos prácticos, así como respostas ás consultas realizadas. E serán corrixidos os aspectos de forma e de fondo que se presenten durante a presentación oral dos mesmos.

As actividades académicas desenvolveranse de forma presencial tanto no áula de clase como durante as horas de tutoría.

Os profesores ofrecerán tutorización a aqueles alumnos que escollesen como tema para o Proxecto Fin de Máster cuestiones estudadas no marco desta Materia.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 Consistirá nun exame escrito que terá lugar ao finalizarse as clases da Parte Xeral do programa. 70
Case study A1 A2 B5 B1 B3 Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a capacidade de traballo en grupo; a procura de documentación; a análise crítica. 9
Supervised projects B6 Avaliarase o traballo individual ou en grupo realizado polos alumnos seguindo as orientacións e indicacións realizadas polo profesor. 10
Guest lecture / keynote speech B8 C6 Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a análise crítica. 1
 
Assessment comments
<p> <p>Avaliarase ao alumno a través do exame da Parte xeral que terá lugar en xaneiro de 2015; o exame será tipo test, e a nota obtida no mesmo representará o 70% da cualificación global de a materia "Políticas e liberdades". Así mesmo, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta na cualificación global da materia, que representarán o 20% da mesma. O obxectivo non é pór a proba a capacidade memorística do alumno, senón a súa visión xeral. Así mesmo, valorarase a súa capacidade crítica e de reflexión. A materia corresponderase, en todo caso, con contidos previamente traballados en clase ... A avaliación desta participación do alumnado nas clases representará o 10% da cualificación global desta materia. Ademais, para superar esta materia sobre "Políticas e liberdades" esíxese un 80% de asistencia ás clases presenciais. </p> </p>

Sources of information
Basic OANTA, G.A. (2012). "La libre prestación de servicios en la Unión Europea: ¿un proyecto de integración ya finalizado o todavía un proyecto en marcha?". Navarra: Ed. Aranzadi
OANTA, G.A. (2007). "Some normative and institutional developments in the field of common agricultural policy and their consequences on the protection of the europeans citizens' interests". Bucarest: Romanian Journal of European Affairs
LÓPEZ ESCUDERO, M. Y MARTÍN Y PÉREZ DE NANCLARES, J. M. (coords.) (2000). Derecho comunitario material. Madrid: Ed. McGraw Hill
OANTA, G.A. (2007). La Política de seguridad alimentaria en la Unión Europea. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
ORTEGA GÓMEZ, M. (ED.) (2016). Las políticas de la Unión Europea en el siglo XXI. Barcelona: Bosch Editor
BACHE, I. and GEORGE, S. (2006). Politics in the European Union, 2nd ed. . Oxford: Oxford University Press
BENEYTO PÉREZ, J. M. (dir.) (2012). Tratado de Derecho y Políticas de la Unión Europea. Navarra: Aranzadi Thomson Reuters

Dado que esta Materia organízase mediante a participación de numerosos especialistas, os principais recursos serán os que vaian indicando os propios profesores.

Neste sentido, os materiais (guións, casos prácticos, lexislación, xurisprudencia, indicacións biográficas) proporcionados por cada profesor serán colgados na plataforma Moodle ou enviados aos correos electrónicos dos alumnos.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
A acción exterior da Unión Europea/612847201
Dereito comunitario do mar/612847205
Traballo Fin de Master/612847220

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.