Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Práctica Procesual Civil Código 612499003
Titulación
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Lousada Arochena, José Fernando
Correo electrónico
fernando.lousada@udc.es
Profesorado
Lousada Arochena, José Fernando
Correo electrónico
fernando.lousada@udc.es
Web
Descrición xeral Mediante o Proceso Civil os particulares pódense defender das perturbacións que sufran nos seus intereses privados, sen prexuízo de que son posibles outros medios alternativos á xurisdición, como a mediación e a arbitraxe. O proceso civil está rexido pola oportunidade, polo que na súa base encóntranse os dereitos subxectivos e a autonomía da vontade. En ocasións, tamén se utiliza para tutelar algúns intereses públicos, como ocorre nalgunhas cuestións matrimoniais, de paternidade, filiación ou incapacitación. A docencia que se imparte nesta materia persegue, principalmente, a adquisición polo/a estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre as principais institucións do proceso civil. Concretamente: a) Os principios constitucionais relativos ao Proceso civil; b) A tutela xudicial efectiva; c) A función do Dereito procesual civil como instrumento de resolución de conflitos entre particulares; d) Os procedementos ordinarios ; e) A tutela cautelar ; f) O sistema de recursos; g) Os procesos especiais; h) O proceso de execución.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento
A2 Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais
A3 Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais
A4 Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional
A5 Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados
A7 Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio
A10 Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional
A13 Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B6 Capacidade de traballo en equipo
B9 Capacidade de resolución de problemas
B11 Capacidade de argumentar tanto en forma oral como escrita
B12 Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM10
AM13
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM11
BM12
CM1
CM2
CM5

Contidos
Temas Subtemas
1.- Cuestiones procesales. Diligencias preliminares, prueba anticipada y medidas cautelares Jurisdicción y competencia.
Capacidad y legitimación.
Procedimiento y cuantía.
La utilización de las diligencias preliminares. La prueba anticipada.
Conseguir asegurar la tutela judicial mediante la utilización de las medidas cautelares.
2. Demanda, contestación y reconvención.
Juicio ordinario
Procedimiento a seguir según el caso concreto- ámbito y especialidades.
Aportación documental. Fundamentación jurídica. Especial trascendencia de la suplica o petición y peticiones alternativas y subsidiarias.
Formulación de hechos nuevos y nuevos documentos.
3.La prueba Distinción entre hechos demostrados y hechos demostrables.
Medios, valoración, proposición, práctica e impugnación.
Especial referencia a documentos notariales, registrales y prueba de peritos.
4.- Fase oral del procedimiento civil Audidencia previa. Vista.
Hechos nuevos o de nueva noticia.
Impugnación de documentos.
Recurso de reposición en la audiencia previa y protesta a efectos de apelación.
Conclusiones
5.- Juicio verbal Especialidades.
Supuestos de aplicación del juicio verbal.
Fases del proceso
6.- Juicio monitorio y cambiario Supuestos de ejercicio de la acción mediantes estos procedimientos.
Características. Requisitos y ámbito objetivo. Especialidades procesales: postulación, competencia, demanda, oposición y consecuencias de la falta de oposición
7.- Terminación del proceso Sentencia. Allanamiento. Renuncia. Transacción. Caducidad. Consecuencias de cada una de las modalidades de terminación.
8.- Recursos Reposición.
Apelación.
Revisión.
Casación.
Estudio de su contenido, formalización, motivos y oposición.
Depósito para recurrir
9.- Ejecución Ejecución provisional y definitiva.
Modalidades y trámites.
Oposición a la ejecución.
Ejecución hipotecaria: trámites hasta la subasta y adjudicación
10.- Compraventa Formación de los contratos de compraventa.
Opción de compra. Claúsulas típicas. Compraventa inmobiliaria (aspectos notariales y registrales). Medidas de aseguramiento de pago.
Responsabilidades del vendedor.
Compraventa de consumo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A10 B5 C2 C5 12 30 42
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C2 C5 18 40 58
Análise de fontes documentais A10 B11 B12 10 0 10
Prácticas clínicas A1 A2 A3 A4 A7 A10 B2 B3 B11 18 0 18
Proba obxectiva A13 B2 B11 2 0 2
Aprendizaxe colaborativa B4 B9 10 0 10
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais
Estudo de casos
Análise de fontes documentais
Prácticas clínicas
Proba obxectiva Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos.
Aprendizaxe colaborativa

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C2 C5 10
Análise de fontes documentais A10 B11 B12 10
Prácticas clínicas A1 A2 A3 A4 A7 A10 B2 B3 B11 20
Aprendizaxe colaborativa B4 B9 10
Proba obxectiva A13 B2 B11 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías