Identifying Data 2019/20
Subject (*) Civil litigation practice Code 612499003
Study programme
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Lousada Arochena, José Fernando
E-mail
fernando.lousada@udc.es
Lecturers
Lousada Arochena, José Fernando
E-mail
fernando.lousada@udc.es
Web
General description Mediante o Proceso Civil os particulares pódense defender das perturbacións que sufran nos seus intereses privados, sen prexuízo de que son posibles outros medios alternativos á xurisdición, como a mediación e a arbitraxe. O proceso civil está rexido pola oportunidade, polo que na súa base encóntranse os dereitos subxectivos e a autonomía da vontade. En ocasións, tamén se utiliza para tutelar algúns intereses públicos, como ocorre nalgunhas cuestións matrimoniais, de paternidade, filiación ou incapacitación. A docencia que se imparte nesta materia persegue, principalmente, a adquisición polo/a estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre as principais institucións do proceso civil. Concretamente: a) Os principios constitucionais relativos ao Proceso civil; b) A tutela xudicial efectiva; c) A función do Dereito procesual civil como instrumento de resolución de conflitos entre particulares; d) Os procedementos ordinarios ; e) A tutela cautelar ; f) O sistema de recursos; g) Os procesos especiais; h) O proceso de execución.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento
A2 Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais
A3 Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais
A4 Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional
A5 Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados
A7 Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio
A10 Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional
A13 Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B6 Capacidade de traballo en equipo
B9 Capacidade de resolución de problemas
B11 Capacidade de argumentar tanto en forma oral como escrita
B12 Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AC10
AC13
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC11
BC12
CC1
CC2
CC5

Contents
Topic Sub-topic
1.- Cuestiones procesales. Diligencias preliminares, prueba anticipada y medidas cautelares Jurisdicción y competencia.
Capacidad y legitimación.
Procedimiento y cuantía.
La utilización de las diligencias preliminares. La prueba anticipada.
Conseguir asegurar la tutela judicial mediante la utilización de las medidas cautelares.
2. Demanda, contestación y reconvención.
Juicio ordinario
Procedimiento a seguir según el caso concreto- ámbito y especialidades.
Aportación documental. Fundamentación jurídica. Especial trascendencia de la suplica o petición y peticiones alternativas y subsidiarias.
Formulación de hechos nuevos y nuevos documentos.
3.La prueba Distinción entre hechos demostrados y hechos demostrables.
Medios, valoración, proposición, práctica e impugnación.
Especial referencia a documentos notariales, registrales y prueba de peritos.
4.- Fase oral del procedimiento civil Audidencia previa. Vista.
Hechos nuevos o de nueva noticia.
Impugnación de documentos.
Recurso de reposición en la audiencia previa y protesta a efectos de apelación.
Conclusiones
5.- Juicio verbal Especialidades.
Supuestos de aplicación del juicio verbal.
Fases del proceso
6.- Juicio monitorio y cambiario Supuestos de ejercicio de la acción mediantes estos procedimientos.
Características. Requisitos y ámbito objetivo. Especialidades procesales: postulación, competencia, demanda, oposición y consecuencias de la falta de oposición
7.- Terminación del proceso Sentencia. Allanamiento. Renuncia. Transacción. Caducidad. Consecuencias de cada una de las modalidades de terminación.
8.- Recursos Reposición.
Apelación.
Revisión.
Casación.
Estudio de su contenido, formalización, motivos y oposición.
Depósito para recurrir
9.- Ejecución Ejecución provisional y definitiva.
Modalidades y trámites.
Oposición a la ejecución.
Ejecución hipotecaria: trámites hasta la subasta y adjudicación
10.- Compraventa Formación de los contratos de compraventa.
Opción de compra. Claúsulas típicas. Compraventa inmobiliaria (aspectos notariales y registrales). Medidas de aseguramiento de pago.
Responsabilidades del vendedor.
Compraventa de consumo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A10 B5 C2 C5 12 30 42
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C2 C5 18 40 58
Document analysis A10 B11 B12 10 0 10
Clinical practice placement A1 A2 A3 A4 A7 A10 B2 B3 B11 18 0 18
Objective test A13 B2 B11 2 0 2
Collaborative learning B4 B9 10 0 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais
Case study
Document analysis
Clinical practice placement
Objective test Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos.
Collaborative learning

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C2 C5 10
Document analysis A10 B11 B12 10
Clinical practice placement A1 A2 A3 A4 A7 A10 B2 B3 B11 20
Collaborative learning B4 B9 10
Objective test A13 B2 B11 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.