Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Práctica Procesual e Sustantiva Laboral Código 612499005
Titulación
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público Especial
Coordinación
Martinez Giron, Jesus
Correo electrónico
jesus.martinez.giron@udc.es
Profesorado
Arufe Varela, Alberto
Martinez Giron, Jesus
Correo electrónico
alberto.arufe.varela@udc.es
jesus.martinez.giron@udc.es
Web
Descrición xeral Proxección práctica dos conecementos teóricos adquiridos na Facultade de Dereito.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento
A2 Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais
A3 Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais
A4 Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional
A5 Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados
A7 Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio
A10 Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional
A13 Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B9 Capacidade de resolución de problemas
B13 Capacidade de manexo das tecnoloxías da información e comunicación no desenvolvemento da súa actividade laboral
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
BM9
AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM10
AM13
BM2
BM3
BM4
BM5
BM13
CM1
CM2
CM3
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
1. CONTRATO DE TRABALLO. DISTINTAS MODALIDADES 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
2. O SALARIO: GARANTÍAS 4 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
3. TEMPO DE TRABALLO: XORNADAS E DESCANSOS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
4. CLASIFICACIÓN PROFESIONAL. ASCENSOS E MOVILIDADE FUNCIONAL 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
5. MODIFICACIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO: MODIFICACIÓN SUSTANCIAL DAS CONDICIONS DE TRABALLO. TRASLADOS E DESPRAZAMENTOS 4 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
6. CONTRATAS E SUBCONTRATAS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
7. CESIÓN ILEGAL DE TRABALLADORES 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
8. PODER DISCIPLINARIO. FALTAS E SANCIONS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA)
9. SUSPENSIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA)
10. EXTINCIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO. DISTINTAS MODALIDADES, EN ESPECIAL: DESPIDO OBXETIVO; DESPIDO COLECTIVO; DESPIDO DISCIPLINARIO; RESOLUCIÓN CONTRATO A INSTANCIA DO TRABALLADOR 12 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORES RESPONSABLES: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA) E MIGUEL ORANTES (ABOGADO)
11. NEGOCIACIÓN COLECTIVA. REPRESENTACIÓN SINDICAL. FOLGA E PECHE PATRONAL 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: BLANCA FERNÁNDEZ-CHAO GONZÁLEZ-DOPESO (ABOGADA)
12. SEGURIDADE SOCIAL. PRESTACIONS. REQUISITOS. RESPONSABILIDADE EN MATERIA DE PRESTACIONS. INCAPACIDADE TEMPORAL. INCAPACIDADE PERMANENTE. XUBILACIÓN. PRESTACIONS FAMILIARES. MORTE E SOBREVIVENCIA 6 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORES RESPONSABLES: MIGUEL ORANTES (ABOGADO), BLANCA FERNÁNDEZ-CHAO GONZÁLEZ-DOPESO (ABOGADA) E MARÍA LUISA TATO FOUZ (ABOGADA)
13. PROTECCIÓN POR DESEMPREGO. PRESTACIONS E SUBSIDIOS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: MARÍA LUISA TATO FOUZ (ABOGADA)
14. PROCEDEMENTO LABORAL. ESPECIAL REFERENCIA AS DISTINTAS MODALIDADES PROCESUAIS. MEDIOS DE IMPUGNACIÓN E EXECUCIÓN LABORAL 6 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ASUNCIÓN BARRIO CALLE (SECRETARIA SALA SOCIAL TSX GALICIA) E BEATRIZ RAMA INSUA (MAXISTRADA DO SOCIAL DO TSX GALICIA)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A4 A5 25 0 25
Simulación A1 A4 A7 5 20 25
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A10 B2 B3 8 32 40
Proba mixta A13 B2 2 0 2
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B13 C1 C2 C3 C5 C7 13 40 53
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Simulación unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.
Obradoiro aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico,
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Estudo de casos Presentación, debate e solución de problemas xurídicos reais, señaladamente extraídos da xurisprudencia social máis recente

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Atención personalizada para la resolución de problemas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B13 C1 C2 C3 C5 C7 Seguimento en clase dos problemas xurídicos reais presentados nela para o seu debate e solución. 10
Simulación A1 A4 A7 evaluación de la actividad desarrollada por el alumno en esta actividad 20
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A10 B2 B3 Se evalúa las actividades desarrolladas por el alumno a lo largo del módulo 20
Proba mixta A13 B2 preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías