Identifying Data 2021/22
Subject (*) Labour practice Code 612499005
Study programme
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Arufe Varela, Alberto
E-mail
alberto.arufe.varela@udc.es
Lecturers
Arufe Varela, Alberto
Martinez Giron, Jesus
E-mail
alberto.arufe.varela@udc.es
jesus.martinez.giron@udc.es
Web
General description Proxección práctica dos conecementos teóricos adquiridos na Facultade de Dereito.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, salvo as que requiren asistencia.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Reforzamento do papel de moodle e teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Reforzamento do papel de moodle e teams.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Ponderación da asistencia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento
A2 Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais
A3 Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais
A4 Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional
A5 Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados
A7 Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio
A10 Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional
A13 Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B9 Capacidade de resolución de problemas
B13 Capacidade de manexo das tecnoloxías da información e comunicación no desenvolvemento da súa actividade laboral
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
BC9
AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AC10
AC13
BC2
BC3
BC4
BC5
BC13
CC1
CC2
CC3
CC5
CC7

Contents
Topic Sub-topic
1. CONTRATO DE TRABALLO. DISTINTAS MODALIDADES 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
2. O SALARIO: GARANTÍAS 4 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
3. TEMPO DE TRABALLO: XORNADAS E DESCANSOS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
4. CLASIFICACIÓN PROFESIONAL. ASCENSOS E MOVILIDADE FUNCIONAL 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: ALBERTO ARUFE VARELA
5. MODIFICACIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO: MODIFICACIÓN SUSTANCIAL DAS CONDICIONS DE TRABALLO. TRASLADOS E DESPRAZAMENTOS 4 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
6. CONTRATAS E SUBCONTRATAS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
7. CESIÓN ILEGAL DE TRABALLADORES 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESOR RESPONSABLE: JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN
8. PODER DISCIPLINARIO. FALTAS E SANCIONS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA)
9. SUSPENSIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA)
10. EXTINCIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO. DISTINTAS MODALIDADES, EN ESPECIAL: DESPIDO OBXETIVO; DESPIDO COLECTIVO; DESPIDO DISCIPLINARIO; RESOLUCIÓN CONTRATO A INSTANCIA DO TRABALLADOR 12 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORES RESPONSABLES: ANA ISABEL FERNÁNDEZ LÓPEZ (ABOGADA) E MIGUEL ORANTES (ABOGADO)
11. NEGOCIACIÓN COLECTIVA. REPRESENTACIÓN SINDICAL. FOLGA E PECHE PATRONAL 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: BLANCA FERNÁNDEZ-CHAO GONZÁLEZ-DOPESO (ABOGADA)
12. SEGURIDADE SOCIAL. PRESTACIONS. REQUISITOS. RESPONSABILIDADE EN MATERIA DE PRESTACIONS. INCAPACIDADE TEMPORAL. INCAPACIDADE PERMANENTE. XUBILACIÓN. PRESTACIONS FAMILIARES. MORTE E SOBREVIVENCIA 6 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORES RESPONSABLES: MIGUEL ORANTES (ABOGADO), BLANCA FERNÁNDEZ-CHAO GONZÁLEZ-DOPESO (ABOGADA) E MARÍA LUISA TATO FOUZ (ABOGADA)
13. PROTECCIÓN POR DESEMPREGO. PRESTACIONS E SUBSIDIOS 2 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: MARÍA LUISA TATO FOUZ (ABOGADA)
14. PROCEDEMENTO LABORAL. ESPECIAL REFERENCIA AS DISTINTAS MODALIDADES PROCESUAIS. MEDIOS DE IMPUGNACIÓN E EXECUCIÓN LABORAL 6 HORAS PRESENCIAIS. PROFESORA RESPONSABLE: ASUNCIÓN BARRIO CALLE (SECRETARIA SALA SOCIAL TSX GALICIA) E BEATRIZ RAMA INSUA (MAXISTRADA DO SOCIAL DO TSX GALICIA)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A5 25 0 25
Simulation A1 A4 A7 5 20 25
Workshop A1 A2 A3 A7 A10 B2 B3 8 32 40
Mixed objective/subjective test A13 B2 2 0 2
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B13 C1 C2 C3 C5 C7 13 40 53
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Simulation unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.
Workshop aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico,
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Case study Introduction, debate and solution of real legal problems, mainly taken from the most recent social case-Law.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Atención personalizada para la resolución de problemas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B13 C1 C2 C3 C5 C7 To follow at the classroom the legal and real problems raised in it for their debate and solution. 20
Simulation A1 A4 A7 evaluación de la actividad desarrollada por el alumno en esta actividad 20
Workshop A1 A2 A3 A7 A10 B2 B3 Se evalúa las actividades desarrolladas por el alumno a lo largo del módulo 20
Mixed objective/subjective test A13 B2 preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
40
 
Assessment comments

Relating to part-time students, we will not negatively
assess their lack
of attending lessons, but they must submit the reports and practice
exams in the same conditions applied to full-time students. As a rule, the same assessment system governs the second chance, above all concerning the exams. Following the instructions of the competent academic authorities, we
remember that, in the event of plagiarism, the activity at issue will
not be assessed.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.