Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Práctica Procesual Penal Código 612499007
Titulación
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Lousada Arochena, José Fernando
Correo electrónico
fernando.lousada@udc.es
Profesorado
Lousada Arochena, José Fernando
Correo electrónico
fernando.lousada@udc.es
Web
Descrición xeral A docencia que se imparte nesta materia persegue, principalmente, a adquisición polo estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre as principais institucións do proceso penal. Concretamente: a) Os principios constitucionais relativos ao Proceso penal; b) A tutela xudicial efectiva; c) A función do Dereito procesual penal como instrumento na aplicación do ius puniendi estatal e na protección dos dereitos do imputado e da víctima; d) O procedemento preliminar; e) O xuízo oral; f) O sistema de recursos; g) Os procesos especiais; h) A execución penal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento
A2 Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais
A3 Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais
A4 Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional
A5 Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados
A7 Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio
A10 Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional
A13 Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B7 Capacidade de liderado
B8 Compromiso ético e moral coa sociedade analizado, ademais, desde unha perspectiva solidaria
B9 Capacidade de resolución de problemas
B10 Desenvolvemento dos principios de lealdade e confidencialidade
B11 Capacidade de argumentar tanto en forma oral como escrita
B12 Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AM1
AM5
AM7
AM10
BM7
BM8
BM9
BM10
BM12
AM2
AM3
BM2
BM3
BM5
AM3
AM4
AM5
AM7
AM10
AM2
AM3
AM7
AM10
AM13
BM4
AM7
BM2
BM3
BM9
BM11
CM1
CM2
CM5
AM3
AM10
AM13
BM2
BM9
AM1
AM13
BM2
BM4
BM5
BM9
AM4
AM5
AM7
BM8
BM9
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
1. El turno de oficio y la asistencia jurídica gratuita El funcionamiento de los servicios del turno de oficio.
La asistencia al detenido y orientación jurídica.
La asistencia letrada al detenido.
Organización y régimen de asistencia
2. Intervención del letrado en las actuaciones ante los cuerpos y fuerzas de seguridad. Declaración del detenido.
Medidas cautelares.
Juicios rápidos y conformidad en la guardia

Fernando Lousada.-
Manuel Fuentes González.-
Pablo Freire.-
3. Inicio de la vía penal Denuncia, querella e iniciación de oficio.
Ejercicio de la acción civil.

1.- Intervención del Letrado ante el Juzgado de Guardia.
Fernando Lousada.-
Jose M. Ferreiro Novo.-
Pura Caaveiro Ameneiro.-

2.- Inicio Vía penal
José Luis Gutierrez Aranguren.-
4. Instrucción penal Las diligencias de investigación.
Prueba anticipada.
Medidas cautelares.
Fase intermedia.
Escritos de acusación y defensa.

José Luis Gutierrez Aranguren.-
Luis Hombreiro Noriega.-
Fernando Lousada.-
5. Distinción del procedimiento a seguir en función del hecho a enjuiciar y conformidad El juicio de faltas.
Procedimiento abreviado. Enjuciamiento rápido. Procedimiento ordinario.
Procedimiento ante el tribunal del jurado. Conformidad

José M. Ferreiro Novo.- Fernando Martínez Quiroga.-
Fernando Lousada.-
Victor Pardo Dominguez.-
6. Desarrollo del juicio oral Desarrollo de la prueba: examen del acusado, testifical, pericial, atestados policiales, prueba preconstituida.
Modificación de conclusiones. Suspensión del juicio. Informe de las partes.
La última palabra.
El acta del jucio.

Vicente Bellón.-
Antonio Platas Casteleiro.-
Angel Judel Prieto.-
Fernando Lousada.-
7.- Recursos Los recursos de reforma, apelación y casación.
El recurso de amparo en materia penal. Garantía multinivel de los derechos fundamentales. Garantía institucional de los derechos fundamentales. Garantía jurisdiccional extraordinaria de los derechos fundamentales.

Fernando Lousada.-
José A. Ballesteros.-
8.- Ejecución de sentencias La ejecución de pena privativa de libertad.
Otras penas.
Sustitución y suspensión de la condena.
Derechos de los reclusos

José Ramón Piñol.-
Javier Gómez.-
9.- Jurisdicción Penal del menor Fernando Lousaada.-
Beatriz Pacios Núñez.-
10.- El proceso en la Jurisdicción militar Jorge Arangüena Sande.-
11.- Procesos relativos a Violencia de género Digna Braña Iglesias.
Eva Souto Garcia.-
12.- Delitos comunes en la Práctica judicial Luis Anguita Juega.-
Fernando Suanzes Pérez.-
José L. Gutiérrez Aranguren.-

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B9 B11 B12 C1 C2 C5 35 50 85
Simulación A13 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 10 25 35
Sesión maxistral A1 A2 A4 A5 A10 20 0 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos O estudo de casos e a posterior presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia.
Simulación A simulación permite a recreación de xuizos na Sala de Vistas e prepara ao alumnado nun entorno similar ao que atoparase nos Xulgados.
Sesión maxistral As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Simulación
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B9 B11 B12 C1 C2 C5 85
Simulación A13 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías