Identifying Data 2023/24
Subject (*) Privacy and Personal Data Code 612539002
Study programme
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Aba Catoira, Ana Maria
E-mail
ana.abac@udc.es
Lecturers
Aba Catoira, Ana Maria
Rivera Dourado, Martiño
Sanz Larruga, Francisco Javier
Vázquez Naya, José Manuel
E-mail
ana.abac@udc.es
martino.rivera.dourado@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://https://www.udc.es/es/dereito/estudos/mestrados/mestrado-universitario-en-dereito-dixital-e-da-intelixencia-artificial-muddia/
General description -Coñecer o réxime xurídico e os elementos basilares do dereito á protección de datos.
-Analizar as novas tecnoloxías que, dun modo máis claro e evidente inciden na privacidade: o big data, o internet das cousas e as redes sociais.
-Identificar a capacidade destas tecnoloxías para incidir na esfera persoal e privada do individuo.
-Coñecer as caucións e solucións ofrecidas polo Dereito fronte ás potenciais intromisións na súa privacidade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A5 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas vinculadas a la protección de la privacidad y los datos personales
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B6 Capacidad/habilidad para la toma de decisiones.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo o provechoso en el caso concreto.
B9 Capacidad para exponer el conocimiento técnico con un dominio apropiado de las habilidades verbales y escritas.
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B17 Capacidad para determinar las propias necesidades tecnológicas.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de su vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o réxime xurídico e os elementos basilares do dereito á protección de datos. AJ1
AJ5
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ17
CJ4
CJ6
CJ7
CJ8
Analizar as novas tecnoloxías que, dun modo máis claro e evidente inciden na privacidade: o big data, o internet das cousas e as redes sociais. AJ1
AJ5
BJ4
BJ5
CJ4
Identificar a capacidade destas tecnoloxías para incidir na esfera persoal e privada do individuo AJ1
AJ5
BJ4
BJ5
CJ4
Coñecer as precaucións e solucións ofrecidas polo Dereito fronte ás potenciais intromisións na súa privacidade. AJ1
AJ5
BJ4
BJ5
CJ4

Contents
Topic Sub-topic
1. A protección xurídica da privacidade e protección de datos persoais. a. A evolución do réxime xurídico da privacidade. A regulación internacional, europea e nacional.
b. A privacidade
c. Protección de datos (principios e características)
2. O réxime xurídico dos datos persoais a. O binomio RGPD- LOPDGDD. Outras normativas de protección de datos
b. Conceptos básicos: dato persoal, tratamento, interesado, responsable, encargado, destinatario
c. Principios do tratamento de datos. A responsabilidade proactiva como elemento basilar.
d. Bases de lexitimación dos tratamentos
e. Facultades/dereitos dos interesados
f. Garantías institucionais: as autoridades de control

3. Tratamientos específicos dos datos persoais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B10 B12 B13 B14 B17 C6 C7 C8 26 0 26
Case study A1 B4 C4 42 0 42
Objective test A1 A5 B5 C4 2 0 2
Supervised projects A1 A5 B4 C4 40 0 40
Workbook A1 B4 C4 40 0 40
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición teórica polo profesorado dos contidos principais
Case study
Estudo de xurisprudencia sobre os temas de estudo
Objective test Exame para comprobar os coñecementos teóricos do alumnado.
Supervised projects desenvolvemento de traballos de profundización tutelados polo profesorado
Workbook O profesorado facilitará lecturas para o estudo da materia

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
O profesorado desenvolverá un seguimento personalizado co alumnado para a preparación das prácticas que se realicen

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 B4 C4 Estudo de xurisprudencia sobre os temas tratados 30
Supervised projects A1 A5 B4 C4 Desenvolvemento polo estudantado de traballos de profundización 30
Objective test A1 A5 B5 C4 Exame para comprobar o coñecemento teórico do alumnado. 40
 
Assessment comments

Avaliación:

A calificación final da asignatura obteráse da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os puntos obtidos na proba obxetiva de final de cuadrimestre.

1º) Avaliación continua (60%):

O profesorado avaliará o traballo realizado por os/as estudantes ao longo do cuadrimestre, dentro e fora da aula, cun máximo de 6 puntos. Para elo, os/as estudantes deberán asistir a clase e deberán realizar as actividades encargadas polo profesorado nos prazos e con as condicións que se dispoñan. Para recibir os puntos de avaliación continua esixirase unha asistencia ao 80% das clases, salvo nos casos de estudantes a tiempo parcial que obteñan dispensa académica*.

2º) Proba obxetiva (40%):

O final de cuadrimestre, os/as estudantes deberán realizar unha proeba obxetiva sobre os contidos explicados na aula e las lecturas entregadas polo profesorado. Para aprobar a asignatura é imprescindible aprobar esta proba.

 

*Observacións:

Os/as estudantes a tempo parcial con dispensa académica serán calificados/as de acordo con os mesmos criterios de avaliación, con as seguintes particularidades:

  • asistencia mínima esixida para recibir os puntos de avaliación continua será do 40%.
  • O profesorado encargará actividades de avaliación continua complementarias, equivalentes en tempo de realización ao 40% da asistencia dispensada”.

 

Plaxio ou fraude académica:

O comportamento fraudulento nas probas de avaliación, e snomeadamente o plaxio no estudo de casos, ou o uso oculto de instrumentos de intelixencia artificial para realizar as tarefas, terá como consecuencia a cualificación de "0 (Suspenso)" na oportunidade correspondente.


Sources of information
Basic Aba Catoira, A. (2020). Arts. 4 a 10 de la Ley Orgánica de Protección de Datos y Garantías de Derechos Digitales. Dilex
Berrocal Lanzarot, A. I. (2019). Estudio jurídico-crítico sobre la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los Derechos Digitales Análisis conjunto del Reglamento (UE) 2016/679 del Par. Reus
Aparicio Salom, J. y Vidal Laso, M. (2019). Estudio sobre Protección de Datos. Aranzadi
Aba Catoira, A. (2005). La protección de datos personales . Universidad del País Vasco
Terron Santos, D.; Dominguez Álvarez, J.L. (2019). Nueva protección de datos y su perspectiva legal. Comares
Arenas Ramiro, M.; Ortega Gimenez, A. (2019). Protección de datos. Sepin
Piñas Mañas, J.L.; Recio Gayo, M. (2019). Protección de datos. Lefebre
Martínez Martínez, R. (2019). Protección de datos de carácter personal. Tirant lo Blanch

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.