Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Dixitalización das Relacións Laborais e da Seguridade Social Código 612539004
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Correo electrónico
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
Profesorado
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
i.vizcaino@udc.es
Web http://https://www.udc.es/es/dereito/estudos/mestrados/mestrado-universitario-en-dereito-dixital-e-da-intelixencia-artificial-muddia/
Descrición xeral Coa nosa materia pretendemos:
1. Incrementar a autoestima do estudando, facéndolle comprender todas as suas potencialidades.
2. Facilitar ao estudando o coñecemento e manexo das fontes xurídicas (normativas e xurisprudenciais) do Dereito do Traballo e da Seguridade Social sobre a dixitalización das relacións laborais e de protección de seguridade social.
3. Lograr que o estudantado teña fluidez no uso da terminoloxía xurídica inglesa asociada aos procesos de dixitalización das relacións laborais.
4. Profundizar na crítica do carácter inxusto da realidade socio-laboral actual ligada aos procesos de dixitalización das relacións laborais e de seguridade social.
5. Profundizar no uso dos contornos dixitais tanto das administracións laboral e de seguridade social como dos tribunais laborais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A3 Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital
A5 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas vinculadas a la protección de la privacidad y los datos personales
A8 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la protección del consumidor en el entorno digital
A9 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de las relaciones laborales en el entorno digital
A10 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la propiedad intelectual, propiedad industrial y el Derecho de la competencia en el entorno digital
A11 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la Administración pública electrónica
A15 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas derivadas de la aplicación de las TIC a la Administración de justicia
A20 Conocimientos y habilidades para elaborar, comunicar y defender con rigor textos jurídicos (dictámenes, informes, memorias, trabajos de investigación
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B2 Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico-empresarial) en el seno de un grupo de trabajo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B6 Capacidad/habilidad para la toma de decisiones.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo o provechoso en el caso concreto.
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B19 Capacidad para comprender y reproducir los principales aspectos léxicos y sintácticos de una segunda lengua extranjera en el ámbito propio del asesoramiento jurídico
B21 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B22 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B23 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma
C2 Dominar la expresión y la compresión oral y escrita de un idioma extranjero
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de su vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Fluidez no uso da terminoloxía xurídica inglesa asociada aos procesos de dixitalización das relacións laborais. CP2
Profundizar na crítica do carácter inxusto da realidade socio-laboral actual ligada aos procesos de dixitalización das relacións laborais e de seguridade social. AP1
AP2
AP3
AP5
CP6
CP7
Profundizar no uso das contornas dixitais tanto das administracións laboral e de seguridade social como dos tribunais laborais. AP11
Capacidade para levar a cabo todas as tarefas e actividades relativas ao Dereito do Traballo e da Seguridade Social na contorna dixital. AP1
AP5
AP9
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP10
BP11
BP12
BP14
CP8
Completar a visión do noso ordenamento xurídico por parte do estudantado, tendo en conta que se trata dunha parcela do noso ordenamento que afecta directamente a millóns de persoas que traballan e ás súas familias. AP9
CP6
CP8
Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la protección del consumidor en el entorno digital AP8
Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la propiedad intelectual, propiedad industrial y el Derecho de la competencia en el entorno digital; Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas derivadas de la aplicación de las TIC a la Administración de justicia; y también Conocimientos y habilidades para elaborar, comunicar y defender con rigor textos jurídicos (dictámenes, informes, memorias, trabajos de investigación AP10
AP15
AP20
Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas. BP13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma CP1
Capacidad para comprender y reproducir los principales aspectos léxicos y sintácticos de una segunda lengua extranjera en el ámbito propio del asesoramiento jurídico BP19
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios BP21
BP22
BP23
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades;y también que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo. BP22
BP23

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. ACCESO ÁS FONTES DE COÑECEMENTO TEMA 1. O DEREITO A COÑECER AS FONTES XURÍDICAS LABORAIS E DE SEGURIDADE SOCIAL A TRAVÉS DE INTERNET.
PARTE II. A INTERMEDIACIÓN LABORAL MEDIANTE A INTERACCIÓN DIXITAL TEMA 2. A REDE INFORMÁTICA EURES E OS SERVIZOS PÚBLICOS NACIONAIS EUROPEOS DE EMPREGO.

TEMA 3. O RÉXIME XURÍDICO DA PROCURA DO EMPREGO A TRAVÉS DE PLATAFORMAS DIXITÁIS.
PARTE III. O IMPACTO DA DIXITALIZACIÓN NA XESTIÓN DE PERSOAS NA EMPRESA TEMA 4. A XESTIÓN ALGORÍTMICA DA RELACIÓN LABORAL NA EMPRESA.

TEMA 5. O DEREITO Á DESCONEXIÓN DIXITAL

TEMA 6. A PROTECCIÓN DA INTIMIDADE DE QUEN TRABALLA POR CONTA ALLEA PERANTE A DIXITALIZACIÓN DA EMPRESA.
PARTE IV. NOVAS REALIDADES NO TRABALLO POR CONTA ALLEA TEMA 7. O RÉXIME XURÍDICO DO TELETRABALLO.

TEMA 8. O RÉXIME XURÍDICO DO TRABALLO AO SERVIZO DE PLATAFORMAS DIXITÁIS.
PARTE V. A e-ADMINISTRACIÓN LABORAL E DE SEGURIDADE SOCIAL TEMA 9. A DIXITALIZACIÓN DA ADMINISTRACIÓN LABORAL.

TEMA 10. A DIXITALIZACIÓN DA INSPECCIÓN DE TRABALLO E SEGURIDADE SOCIAL COMO INSTITUCIÓN DE VIXILANCIA E CONTROL.

TEMA 11. A RELACIÓN XURÍDICA DE SEGURIDADE SOCIAL A TRAVÉS DO SISTEMA «RED» E OUTRAS PLATAFORMAS INFORMÁTICAS DE COMUNICACIÓN COA ADMINISTRACIÓN DE SEGURIDADE SOCIAL.
PARTE VI. A DIXITALIZACIÓN DA XURISDICIÓN SOCIAL TEMA 12. A DIXITALIZACIÓN DOS ACTOS PROCESUAIS E DAS RESOLUCIÓNS XUDICIAIS DOS TRIBUNÁIS LABORAIS.
PARTE VII. EMPRENDEMENTO TEMA 13. O AUTOEMPRENDEMENTO INDIVIDUAL NA ERA DIXITAL E DA INTELIXENCIA ARTIFICIAL.
TEMA 14. O AUTOEMPRENDEMENTO COLECTIVO NA ERA DIXITAL E DA INTELIXENCIA ARTIFICIAL.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A15 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B10 B12 B13 B14 B19 B21 B22 B23 C1 C2 C6 C7 C8 0 10 10
Proba de resposta múltiple B11 B12 B14 2 0 2
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A9 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B10 B12 B14 C2 C6 C7 C8 21 42 63
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de resposta múltiple
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Tanto nas aulas como a través das plataformas institucionais, preferentemente en horas de titoría, mais tamén fóra delas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple B11 B12 B14 Realización dun exame tipo test na aula. 40
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A9 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B10 B12 B14 C2 C6 C7 C8 Asistencia ás aulas. 50
Solución de problemas A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A15 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B10 B12 B13 B14 B19 B21 B22 B23 C1 C2 C6 C7 C8 Entrega dos informes nas datas que se sinalen. 10
 
Observacións avaliación
Avaliación:

 A cualificación final da materia obterase da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os obtidos na proba obxectiva ao final do cuadrimestre.

 1º) Avaliación continua (60%):

 O profesorado valorará o traballo realizado polo alumnado ao longo do cuadrimestre, dentro e fóra da aula, cun máximo de 6 puntos. Para iso, o alumnado deberá asistir a clase e realizar as actividades que encargue o profesorado nos prazos e nas condicións que se establezan. Para a obtención de puntos de avaliación continua será necesaria a asistencia ao 80% das clases, agás nos casos de estudantes a tempo parcial que obteñan a exención académica*.

 2º) Proba obxectiva (40%):

 Ao final do cuadrimestre, o alumnado deberá realizar unha proba obxectiva sobre os contidos explicados na aula e as lecturas impartidas polo profesorado. Para aprobar a materia é imprescindible superar esta proba.

 
*Observacións:

O alumnado a tempo parcial con exención académica cualificarase segundo os mesmos criterios de avaliación, coas seguintes características:

A asistencia mínima requirida para recibir puntos de avaliación continua será do 40%.
O profesorado ordenará actividades complementarias de avaliación continua, equivalentes en tempo de realización ao 40% da axuda prestada”.


Seguindo as
instruccións das autoridades académicas competentes, lembramos dunha banda, en
caso de plaxio, que a actividade en cuestión non será avaliada; e doutra banda,
que a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria
en que se cometa (o estudante será cualificado con “suspenso” [nota numérica 0]
na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda, e para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario).



Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
ALBERTO ARUFE VARELA-XOSÉ MANUEL CARRIL VÁZQUEZ (2019). "La economía colaborativa en el transporte de personas y en el servicio de reparto a domicilio desde el punto de vista del Derecho laboral comparado", en Economía colaborativa y Derecho: Asp. Cizur Menor-Navarra/Thomson Reuters-Aranzadi
JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN-ALBERTO ARUFE VARELA (2016). Derecho crítico del Trabajo. Critical Labor Law. Barcelona/Atelier
JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN-ALBERTO ARUFE VARELA-XOSÉ MANUEL CARRIL VÁZQUEZ (2017). Derecho de la Seguridad Social. Barcelona/Atelier
JESÚS MARTÍNEZ GIRÓN-ALBERTO ARUFE VARELA (2010). Fundamentos de Derecho comunitario y comparado, europeo y norteamericano, del Trabajo y de la Seguridad Social. Foundations on Community and Comparative, European and USA, Labor and Social Security La. Oleiros-A Coruña/Netbiblo

Bibliografía complementaria (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías