Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Administración Dixital e Intervención Pública Código 612539006
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Coordinación
Garcia Perez, Marta Maria
Correo electrónico
marta.garcia.perez@udc.es
Profesorado
Garcia Perez, Marta Maria
Mkrtichyan , Artak
Oanta Oanta, Gabriela Alexandra
Rodriguez-Arana Muñoz, Jaime Fco.
Sanz Larruga, Francisco Javier
Vázquez Naya, José Manuel
Correo electrónico
marta.garcia.perez@udc.es
a.mkrtichyan@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
jaime.rodriguez-arana.munoz@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://https://www.udc.es/es/dereito/estudos/mestrados/mestrado-universitario-en-dereito-dixital-e-da-intelixencia-artificial-muddia/
Descrición xeral Ofrécese o marco xurídico-administrativo da sociedade dixital poñendo de relevo as potestades das Administracións Públicas e a protección dos dereitos dixitais dos cidadáns. Tamén se presenta unha panorámica xurídica dos sectores de intervención administrativa (seguridade pública, servizos públicos, actividades económicas, etc.) dado que, en virtude da protección e defensa dos intereses públicos, as Administracións interveñen en diversas actividades socioeconómicas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A11 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la Administración pública electrónica
A16 Conocimientos y habilidades para desarrollar tareas de asesoramiento jurídico a instituciones, profesionales y empresas del entorno digital
A20 Conocimientos y habilidades para elaborar, comunicar y defender con rigor textos jurídicos (dictámenes, informes, memorias, trabajos de investigación
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B21 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos problemas xurídicos que expoñen as novas tecnoloxías nas materias propias da materia AP1
AP2
AP11
AP16
AP20
BP1
BP4
BP11
BP13
BP14
BP21
CP3
CP4
CP6
CP8
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doctrinales) relacionadas coa materia da materia. AP1
AP2
AP11
AP16
AP20
BP1
BP4
BP11
BP13
BP14
BP21
CP3
CP4
CP6
CP8
Utilizar as ferramentas básicas das novas tecnoloxías para a resolución de problemas xurídicos. AP1
AP2
AP11
AP16
AP20
BP1
BP4
BP11
BP13
BP14
BP21
CP3
CP4
CP6
CP8
Capacidade para comprender e redactar documentos xurídicos relacionados coa materia da materia. AP1
AP2
AP11
AP16
AP20
BP1
BP4
BP11
BP13
BP14
BP21
CP3
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
1. e-Administración e acceso electrónico aos servizos públicos a. Bases do réxime xurídico da Administración Electrónica
b. Principios xurídicos da Administración electrónica
c. Dereitos dos cidadáns ante a e-Administración
d. Firma electrónica e certificado dixital
e. Sede electrónica
f. Interoperabilidade e seguridade informáticas
g. Procedemento administrativo electrónico
h. Documentación electrónica
i. Rexistros e notificacións telemáticas
2. Intervención administrativa na sociedade dixital a. Acción exterior e Diplomacia dixital
b. A UE ante a intelixencia artificial: a proposta de “Lei de intelixencia artificial”
c. Boa Administración na era dixital
d. Cidadanía e gobernanza dixital
3. A Administración Pública ante a intelixencia artificial Estudo de casos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A16 A20 B11 B14 C6 42 0 42
Lecturas A11 B13 B21 C3 0 20 20
Proba obxectiva A2 A11 B4 C3 2 0 2
Eventos científicos e/ou divulgativos A2 A20 B13 C4 10 0 10
Estudo de casos A1 A11 A20 B4 B11 B14 C4 C6 46 0 46
Sesión maxistral A1 A2 B1 B4 C4 C8 26 0 26
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Os/as estudantes prepararán un traballo de profundización e expoñerano na clase
Lecturas Proporcionaranse textos aos/ás estudantes para a súa lectura atenta.
Proba obxectiva Os/as estudantes deberán examinarse das diversas lecturas que se lle encarguen.
Eventos científicos e/ou divulgativos
Organizaranse unhas xornadas ou se impartirá algunha conferencia por un especialista nun tema relacionado coa materia.
Estudo de casos Os/as estudantes traballarán sobre supostos prácticos planteados polo profesorado.
Sesión maxistral
Os temas iniciaranse cunha exposición teórica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Presentación oral
Descrición
O profesorado encargado axudará ás/aos estudiantes na resolución de dúbidas, presentación de exercicios, resolución dos casos, etc. As/os estudantes poderán concertar titorías presenciais ou por Teams no horario que se estableza.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A11 A20 B4 B11 B14 C4 C6 Ao/os estudantes deberán estudiar os casos plantexados na aula seguindo as instrucións indicadas polo profesorado. 25
Presentación oral A16 A20 B11 B14 C6 As/os estudantes recibirán encargos por parte do profesorado, que deberán realizar e presentar oralmente nás sesións que se sinalen ao efecto. 25
Proba obxectiva A2 A11 B4 C3 Os/as estudantes realizarán unha ou varias probas obxectivas sobre as lecturas facilitadas para a preparación e estudo da materia. Estas probas deben aprobarse para poder superar a asignatura. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Valero Torrijos, Cotino Hueso (2010). Administración electrónica la Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos y los retos jurídicos del e-gobierno en España. Tirant lo Blanch
Martín Delgado, Isaac Moreno Molina, José Antonio (2020). Administración electrónica, transparencia y contratación pública. Iustel Publicaciones
Valero Torrijos, Julián (2013). Derecho, innovación y administración electrónica. Global Law Press
Almeida Cerreda, Marcos Míguez Macho, Luis (2018). La actualización de la Administración electrónica. Andavira Editora
Gómez Puente, Marcos (2019). La Administración electrónica. el procedimiento administrativo digital • Gómez Puente, Marcos. Editorial Aranzadi
Gamero Casado, Valero Torrijos (2010). La Ley de Administración Electrónica comentario sistemático a la Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos. Editorial Aranzadi
Martín Delgado, Isaac Moreno Molina, José Antonio (2017). La reforma de la Administración electrónica. una oportunidad para la innovación desde el Derecho. Instituto Nacional de Administración Pública (INAP).
Linares Gil, Maximinio I. (2016). MEMENTO EXPERTO-Administración electrónica. Ediciones Lefebvre
De la Quadra-Salcedo, T. e Piñar Mañas, J.L. (2018). Sociedad Digital y Derecho. Boe
Rodríguez Gómez, A.A. (2015). “Diplomacia digital, ¿adaptación al mundo digital o nuevo modelo de diplomacia?”. Revista "Opción" vol. 31, nº 2
Baños Bajo, P. (2015). “Geopolítica de la diplomacia: de la clásica a la digital”. Revista "Opinión" nº 60, pp. 915-937

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías