Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Derecho Tributario y Nuevas Tecnologías Código 612539007
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Obligatoria 3
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinador/a
Calderon Carrero, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.calderon@udc.es
Profesorado
Alvarez Barbeito, Pilar
Calderon Carrero, Jose Manuel
Quintas Seara, Alberto
Correo electrónico
pilar.alvarez@udc.es
jose.calderon@udc.es
alberto.quintas@udc.es
Web http://dereito.udc.es
Descripción general
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos Os contidos previstos, non sufrirán modificacións salientables.. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen -Sesion maxistral -Análise de fontes documentais -Estudos de casos -Proba oral *Metodoloxías docentes que se modifican: ningunha 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado -Correo electrónico para facer consultas ou programar encontros virtuais. -Teams: para avanzar nos contidos teóricos, así como para facer aclaracións sobre os contidos pregrabados que os profesores poidan facilitar aos alumnos. 4. Modificacións na avaliación Non se realizarán cambios, agás os que implique o recurso a medios telemáticos. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non se realizarán cambios

Competencias del título
Código Competencias del título
A11 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la Administración pública electrónica
A12 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas derivadas de la digitalización del ordenamiento tributario
A13 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a los cambios propiciados en el sistema financiero por la revolución digital
B1 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B21 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B22 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
-Obtener conocimientos sobre la aplicación de los principales impuestos a las operaciones y modelos de negocio de la economía digitalizada. -Obtener conocimiento sobre la regulación de la utilización de las nuevas tecnologías en los procedimientos de aplicación de los tributos AP11
AP12
AP13
BP1
BP21
BP22
CP3

Contenidos
Tema Subtema
1. La incidencia de la aplicación de las nuevas tecnologías en la regulación jurídica y la aplicación de los procedimientos tributarios desde la perspectiva de la Administración y de los obligados tributarios
2.Nuevas tecnologías, digitalización económica y ordenamiento jurídico tributario: impacto sobre los principales impuestos (IS, IRPF, IRNR, IVA y gravámenes específicos
3. El derecho tributario internacional y su proyección sobre las operaciones, servicios y modelos de negocio relacionados con las nuevas tecnologías.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Estudio de casos A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 13 0 13
Sesión magistral A11 A12 A13 40 0 40
Trabajos tutelados A11 A12 A13 B1 B21 B22 0 10 10
Prueba oral B1 B21 B22 1 1 2
Análisis de fuentes documentales A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 0 5 5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Estudio de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Trabajos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados académicos e profesionais.
Prueba oral Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
No caso de que como consecuencia da pandemia do Covid-19, tiveran que suspenderse de novo as clases presenciais, a proba poderá consistir nun examen oral ou tipo test, dependendo das circunstancias, realizado polos medios telemáticos oportunos.
Análisis de fuentes documentales Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Estudio de casos
Descripción
A atención personaliza realizarase a través de tutorías personalizadas concertadas cos alumnos

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados A11 A12 A13 B1 B21 B22 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados académicos e profesionais.
A puntuación correspondente a este apartado terá un peso mínimo na calificación final da asignatura dun 20%
20
Estudio de casos A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
A puntuación correspondente a este apartado terá un peso mínimo na calificación final da asignatura, do 20%
20
Prueba oral B1 B21 B22 Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
No caso de que como consecuencia da pandemia do Covid-19, tiveran que suspenderse de novo as clases presenciais, a proba poderá consistir nun examen oral ou tipo test, dependendo das circunstancias, realizado polos medios telemáticos oportunos.
A puntuación correspondente a este apartado terá un peso mínimo na calificación final da asignatura dun 60%
60
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica Moreno González (2017). Tendencias y desafíos fiscales de la economía digital. Pamplona, Aranzadi

Complementária


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