Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Criminalidade Informática e Ciberseguridade Código 612539008
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Faraldo Cabana, Patricia
Correo electrónico
patricia.faraldo@udc.es
Profesorado
Aba Catoira, Ana Maria
Faraldo Cabana, Patricia
Oanta Oanta, Gabriela Alexandra
Ramos Vazquez, Jose Antonio
Correo electrónico
ana.abac@udc.es
patricia.faraldo@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
jose.ramos.vazquez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia céntrase no estudo daquelas conductas delitivas que atoparon no ámbito cibernético un caldo de cultivo óptimo para se desenvolveren.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non haberá
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, que pasarán a ser online, a través da plataforma teams.
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías personalizadas a través da plataforma teams.
4. Modificacións na avaliación
Non haberá, pasará a ser online.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A3 Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital
A4 Conocimiento de los aspectos básicos de la robótica y la inteligencia artificial y sus repercusiones en el mundo jurídico
A5 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas vinculadas a la protección de la privacidad y los datos personales
A6 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la contratación privada en el entorno digital
A7 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la responsabilidad civil de los prestadores de sociedades y plataformas digitales
A8 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la protección del consumidor en el entorno digital
A9 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de las relaciones laborales en el entorno digital
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B2 Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico-empresarial) en el seno de un grupo de trabajo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B6 Capacidad/habilidad para la toma de decisiones.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo o provechoso en el caso concreto.
B9 Capacidad para exponer el conocimiento técnico con un dominio apropiado de las habilidades verbales y escritas.
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B15 Capacidad para diseñar estrategias alternativas conducentes a distintas soluciones.
B16 Destreza en el uso de los recursos informáticos más relevantes.
B17 Capacidad para determinar las propias necesidades tecnológicas.
B18 Destreza en el manejo de herramientas multimedia que sirven de apoyo a las tareas de asesoramiento.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma
C2 Dominar la expresión y la compresión oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedora.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de su vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Estudar as formas de criminalidade cuxas modalidades de comisión experimentaron unha importante transformación no ámbito dixital. -Analizar esta nova modalidade de delincuencia dende una perspectiva criminolóxica, abordando as novas formas de tipificación destes comportamientos delictivos. -Estudar as novas estratexias no ámbito da ciberseguridade e a ciberdefensa, atendendo ás esixencias que a sociedade dixital impón á xestión destas políticas tanto internacionais como nacionais. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
BP1
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CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
0. Introducción técnica. Seguridade informática. Conceptos de redes (firewall, proxies, VPN). Categorías de ataques.
1. Liberdade e Seguridade no ciberespacio como políticas públicas do Estado no marco dos dereitos fundamentais.
a) A Seguridade Nacional como concepto holístico (seguridade persoal, pública e nacional).
b) Dereitos e deberes fundamentais en materia de seguridade e fortalecimento do sistema democrático.
2. Criminalidade na sociedade dixital
a. Incidencia das tecnoloxías da información e comunicación nas liberdades, en particular na liberdade e indemnidade sexual.
b. Delitos informáticos contra o patrimonio e a orde socioeconómica.
c. Delitos de falsidades na sociedade dixital
d. Uso das TIC nos delitos de odio e de terrorismo
e. Análise criminolóxica da delincuencia informática
2. Ciberseguridade e ciberdefensa
a. As políticas de ciberdefensa das organizacións internacionais: UE e OTAN
b. As políticas de ciberseguridade dos Estados. Especial referencia ó Esquema nacional de seguridade.
c. Os conflitos armados e as capacidades militares cibernéticas
d. A militarización do ciberespacio: cibercombatentes, cibermercenarios e ciberterroristas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A2 A3 0 20 20
Sesión maxistral A3 B8 21 22 43
Proba obxectiva A1 2 0 2
Solución de problemas B13 B14 B15 B16 10 30 40
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Selección de textos que as docentes da materia consideran axeitados para unha mellor comprensión dos problemas que suscita a cibercriminalidade.
Sesión maxistral Presentación dos principales contidos da materia con orientación teórica e práctica.
Proba obxectiva Exame teórico-práctico
Solución de problemas Aplicación dos coñecementos e as habilidades adquiridas polo estudantado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
En todo momento, tanto de xeito presencial como a través das plataformas telemáticas (moodle, teams...) as docentes atenderán as dúbidas do estudantado e apoiarán a este no seu proceso de aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 Exame 100
 
Observacións avaliación

A proba constará dunha parte teórica e unha parte práctica, para así avaliar ámbolos dous aspectos da aprendizaxe do estudantado.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías