Identifying Data 2023/24
Subject (*) Cybercrime and Cybersecurity Code 612539008
Study programme
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Coordinador
Faraldo Cabana, Patricia
E-mail
patricia.faraldo@udc.es
Lecturers
Aba Catoira, Ana Maria
Faraldo Cabana, Patricia
Oanta Oanta, Gabriela Alexandra
Rivera Dourado, Martiño
Vázquez Naya, José Manuel
E-mail
ana.abac@udc.es
patricia.faraldo@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
martino.rivera.dourado@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://https://www.udc.es/es/dereito/estudos/mestrados/mestrado-universitario-en-dereito-dixital-e-da-intelixencia-artificial-muddia/
General description Esta materia céntrase no estudo daquelas conductas delitivas que atoparon no ámbito cibernético un caldo de cultivo óptimo para se desenvolveren. Tamén expón os aspectos positivos e negativos e os riscos éticos do uso da intelixencia artificial no traballo policial, xudicial e da avogacía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A3 Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital
A4 Conocimiento de los aspectos básicos de la robótica y la inteligencia artificial y sus repercusiones en el mundo jurídico
A5 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas vinculadas a la protección de la privacidad y los datos personales
A6 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la contratación privada en el entorno digital
A7 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la responsabilidad civil de los prestadores de sociedades y plataformas digitales
A8 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la protección del consumidor en el entorno digital
A9 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de las relaciones laborales en el entorno digital
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B2 Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico-empresarial) en el seno de un grupo de trabajo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B6 Capacidad/habilidad para la toma de decisiones.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo o provechoso en el caso concreto.
B9 Capacidad para exponer el conocimiento técnico con un dominio apropiado de las habilidades verbales y escritas.
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B15 Capacidad para diseñar estrategias alternativas conducentes a distintas soluciones.
B16 Destreza en el uso de los recursos informáticos más relevantes.
B17 Capacidad para determinar las propias necesidades tecnológicas.
B18 Destreza en el manejo de herramientas multimedia que sirven de apoyo a las tareas de asesoramiento.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma
C2 Dominar la expresión y la compresión oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedora.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de su vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Estudar as formas de criminalidade cuxas modalidades de comisión experimentaron unha importante transformación no ámbito dixital. -Analizar esta nova modalidade de delincuencia dende una perspectiva criminolóxica, abordando as novas formas de tipificación destes comportamientos delictivos. -Estudar as novas estratexias no ámbito da ciberseguridade e a ciberdefensa, atendendo ás esixencias que a sociedade dixital impón á xestión destas políticas tanto internacionais como nacionais. AJ1
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Contents
Topic Sub-topic
0. Introducción técnica.

a. Fundamentos de seguridade informática: vulnerabilidades, ameazas e ataques.
b. Tendencias en ataques actuais.
c. Recomendacións de seguridade.
1. Liberdade e seguridade no ciberespacio a) Seguridade nacional como concepto holístico (seguridade persoal, pública e nacional).
b) Dereitos e deberes fundamentais en termos de seguridade e fortalecemento do sistema democrático.
2. Criminalidade na sociedade dixital a. Análise criminolóxica do crime informático
b. Incidencia de tecnoloxías de información e comunicación en liberdades, particularmente en intimidade e liberdade sexual.
c. Crimes informáticos contra patrimonio e orde socioeconómica.
d. Falsedades na sociedade dixital.
e. Uso de TIC nos crimes de odio e terrorismo
f. Aspectos positivos e negativos do uso da intelixencia artificial no traballo policial, xudicial e da avogacía. Riscos éticos e medidas de minimización.
3. Cibernética e ciberdefensa a. Cyberdefense Políticas de Organizacións Internacionais: UE e OTAN.
b. Conflitos armados e capacidades militares ciberbulistas.
c. A militarización do ciberespazo: cybercombathers, cibermercenarios e ciberterroristas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A1 A2 A3 0 20 20
Guest lecture / keynote speech A3 B8 16 17 33
Objective test A1 2 0 2
Document analysis A4 A5 A6 A8 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B10 B12 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 5 10
Diagramming A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A7 A9 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 1 2
Case study A1 A3 A5 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 8 30 38
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Selección de textos que as docentes da materia consideran axeitados para unha mellor comprensión dos problemas que suscita a cibercriminalidade.
Guest lecture / keynote speech Presentación dos principales contidos da materia con orientación teórica e práctica.
Objective test Exame teórico-práctico
Document analysis Lectura e comentario de fontes documentais nacionais e internacionais.
Diagramming Elaboración e lectura de esquemas da materia.
Case study Resolución de casos prácticos e outras actividades plantexadas ao longo do curso sobre os contidos explicados e estudiados.

Personalized attention
Methodologies
Diagramming
Document analysis
Guest lecture / keynote speech
Description
En todo momento, tanto de xeito presencial como a través das plataformas telemáticas (moodle, teams...) as docentes atenderán as dúbidas do estudantado e apoiarán a este no seu proceso de aprendizaxe.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 Exame, que pode incluír unha parte tipo test, preguntas de desenvolvemento e/o un caso práctico. 40
Case study A1 A3 A5 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Actividades, casos praticos e traballos realizados ao longo do cuadrimestre, segundo as instrucións e prazos sinalados polo profesorado 60
 
Assessment comments

A cualificación final da materia obterase da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os puntos obtidos na proba obxectiva de final de cuadrimestre.

1º) Avaliación continua (60%):

O profesorado avaliará o traballo realizado polos/as estudantes ao longo do cuadrimestre, dentro e fose da aula. Para iso, os/as estudantes deberán asistir a clase e deberán realizar as actividades encargadas polo profesorado nos prazos e coas condicións que se dispoñan. Para recibir os puntos de avaliación continua esixirase unha asistencia ao 80% das clases, salvo nos casos de estudantes a tempo parcial que obteñan dispensa académica.

2º) Proba obxectiva (40%):

A final de cuadrimestre, os/as estudantes deberán realizar unha proba obxectiva, que combinará unha parte tipo test e outra de preguntas de desenvolvemento, sobre os contidos explicados na aula e as lecturas entregadas polo profesorado. Para aprobar a materia é imprescindible aprobar esta proba.

Observacións:

Os/as estudantes a tempo parcial con dispensa académica serán cualificados/as de acordo con os mesmos criterios de avaliación, coas seguintes particularidades:

· A asistencia mínima esixida para recibir os puntos de avaliación continua será do 40%.

· O profesorado encargará actividades de avaliación continua complementarias, equivalentes en tempo de realización ao 40% da asistencia dispensada.


Sources of information
Basic Oanta, G. A. (2022). Main Legal Texts for the Study of Public International Law. Tirant lo Blanch, Valencia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.