Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proceso e TIC Código 612539009
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Soto Díaz, David José
Correo electrónico
david.sdiaz@udc.es
Profesorado
Alonso Betanzos, Maria Amparo
Bolón Canedo, Verónica
Neira Pena, Ana
Soto Díaz, David José
Correo electrónico
amparo.alonso.betanzos@udc.es
veronica.bolon@udc.es
ana.neira@udc.es
david.sdiaz@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura abórdase críticamente a aplicacións das TIC na Administración de Xustiza, as medidas de investigación tecnolóxicas no proceso penal e o procedemento probatorio relativo á proba tecnolóxica nas diferentes ordes procesuais.
Plan de continxencia 1. Non se producirán modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Continuarase coas sesións maxistrais a través de Teams

*Metodoloxías docentes que se modifican
Realizaranse traballos tutelados por cada parte da asignatura, que permitan a avaliación continua e que teñan un valor do 60% do total da cualificación final

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Utilización dos foros de Moodle para resolver dúbidas sobre os contidos, as tarefas a entregar e os métodos de avaliación por parte do alumnado
Utilización do correo electrónico para resolver dúbidas persoais por parte do alumnado

4. Modificacións na avaliación
Os traballos tutelados que permitirán realizar a avaliacion continua pasarán a contar un 60% da nota, mentres que o exame final terá un valor final do 40%

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
En caso de aplicar o plan de continxencia, a Lei Orgánica do Poder Xudicial, así como o manual recomendado serán os principais materiais de estudo, xunto coa documentación que o profesorado poña a disposición do alumnado en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A3 Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital
A14 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la criminalidad informática, la ciberseguridad y la ciberdefensa
A15 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas derivadas de la aplicación de las TIC a la Administración de justicia
A16 Conocimientos y habilidades para desarrollar tareas de asesoramiento jurídico a instituciones, profesionales y empresas del entorno digital
B2 Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico-empresarial) en el seno de un grupo de trabajo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados.
B11 Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B13 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B15 Capacidad para diseñar estrategias alternativas conducentes a distintas soluciones.
B21 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B22 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B23 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a normativa estatal e internacional sobre os aspectos procesuais relativos ás TIC. Adquirir coñecementos acerca do uso habitual das TICs na Administración de Xustiza, así como os retos que tal uso supón. Coñecer e valorar de forma crítica o procedemento, regulación e límites das medidas de investigación tecnolóxicas no proceso penal. Coñecer e valorar de forma crítica o procedemento probatorio e a regulación lexislativa e xurisprudencial no referente á proba tecnolóxica. AP1
AP2
AP3
AP14
AP15
AP16
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP21
BP22
BP23
CP3
CP4
CP6

Contidos
Temas Subtemas
O uso de TICs na Administración de Xustiza 1.- Uso de aplicacións informáticas polos profesionais daa Administración de Xustiza

2.- O uso de novas tecnoloxías na vista oral

3.- O uso das novas tecnoloxías noutras fases do proceso
Dilixencias tecnolóxicas de investigación penal 1.- TICs e intelixencia artificial como instrumentos para perseguir delitos

2.- Procedementos de investigación tecnolócica (disposicións comúns, a interceptación de comunicacións telefónicas e telemáticas, a captura e gravación de comunicacións orais a través do uso de dispositivos electrónicos, o uso de dispositivos electrónicos para seguemento, localización e captura da imaxe, rexistro de dispositivos de almacenamento, rexistro remoto de equipos informáticos)

3.- O axente encuberto informático (ámbito de actuación do axente encuberto informático e límites á súa actuación)

4.- Procedementos de investigación tecnolóxica e dereitos fundamentais (medidas de investigación como limitacións aos dereitos recoñecidos no artigo 18 CE e al derecho ao propio entorno virtual e á autodeterminación informativa)

4.- A xeralización das TICs e a súa importancia na obtención de probas por particulares
A proba tecnolóxica 1.- Novas fontes de proba tecnolóxica e a súa problemática procesual

2.- Medios de proba tecnolóxica

3.- Peculiaridades no procedemento probatorio da proba electrónica

4.- A xeralización das TICs e a súa importancia na obtención de probas por particulares

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A3 A14 A15 C4 C6 6 0 6
Proba mixta A1 B5 B7 B11 B22 C3 2 40 42
Análise de fontes documentais A1 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B12 B22 B23 4 10 14
Sesión maxistral A1 A2 A3 A15 A16 B23 C6 20 0 20
Discusión dirixida A1 A2 A3 B11 B12 B22 C4 C6 3 0 3
Traballos tutelados A1 A3 A15 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 0 38 38
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Congreso sobre TICs e Dereito penal e procesual penal
Proba mixta Proba tipo test, de 20 preguntas
Análise de fontes documentais Análise de lexislación e xurisprudencia
Sesión maxistral Exposición do contido da asignatura en clase polo profesorado
Discusión dirixida Discusión co obxectivo de reflexionar acerca das implicacións que o uso das TICs implican para os dereitos subxectivos das persoas e para as garantías procesuais
Traballos tutelados Realización dun traballo de investigación sobre algún punto relativo á asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 B5 B7 B11 B22 C3 Realización dun exame tipo test de 20 preguntas 65
Discusión dirixida A1 A2 A3 B11 B12 B22 C4 C6 Discusión na clase sobre temas críticos relativos á asignatura 5
Traballos tutelados A1 A3 A15 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 Traballo de investigación sobre algún tema da asignatura 30
 
Observacións avaliación

Será necesario aprobar a proba mixta para poder aprobar a asignatura.


Fontes de información
Bibliografía básica Richard González, M. (2017). Investigación y prueba mediante medidas de intervención de las comunicaciones, dispositivos electrónicos y grabación de imagen y sonido. La Ley
Arrabal Platero, P. (2019). La prueba tecnológica : aportación, práctica y valoración. Tirant Lo Blanch
Vicente Rojo, J. (2018). Comunicaciones entre juzgados y particulares, videoconferencias y lexnet. Tirant Lo Blanch
Delgado Martín, J. (2018). Investigación tecnológica y prueba digital en todas las jurisdicciones. Wolters Kluwer
Garcimartín Montero, R. (2018). Los medios de investigación tecnológicos en el proceso penal. Aranzadi

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías