Competencias do título |
Código
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Competencias do título
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A1 |
Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital |
A2 |
Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital |
A3 |
Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital |
A14 |
Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la criminalidad informática, la ciberseguridad y la ciberdefensa |
A15 |
Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas derivadas de la aplicación de las TIC a la Administración de justicia |
A16 |
Conocimientos y habilidades para desarrollar tareas de asesoramiento jurídico a instituciones, profesionales y empresas del entorno digital |
B2 |
Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico-empresarial) en el seno de un grupo de trabajo |
B3 |
Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso. |
B4 |
Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente. |
B5 |
Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta. |
B7 |
Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas |
B10 |
Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados. |
B11 |
Capacidad para leer e interpretar trabajos y textos complejos relacionados con el ámbito técnico-jurídico. |
B12 |
Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa. |
B13 |
Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en Derecho y contribuir eficazmente a sus tareas. |
B14 |
Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso. |
B15 |
Capacidad para diseñar estrategias alternativas conducentes a distintas soluciones. |
B16 |
Destreza en el uso de los recursos informáticos más relevantes. |
B21 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B22 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B23 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnolgías de la información y de la comunicación (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para su aprendizaje a lo largo de su vida |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer a normativa estatal e internacional sobre os aspectos procesuais relativos ás TIC. Adquirir coñecementos acerca do uso habitual das TICs na Administración de Xustiza, así como os retos que tal uso supón. Coñecer e valorar de forma crítica o procedemento, regulación e límites das medidas de investigación tecnolóxicas no proceso penal. Coñecer e valorar de forma crítica o procedemento probatorio e a regulación lexislativa e xurisprudencial no referente á proba tecnolóxica. |
AP1 AP2 AP3 AP14 AP15 AP16
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BP2 BP3 BP4 BP5 BP7 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP21 BP22 BP23
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CP3 CP4 CP6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
O uso das TICs na Administración de Xustiza |
1.- Dereitos e deberes relativos ao uso das TICs na Administración de Xustiza, as sedes xudiciais electrónicas, o expediente xudicial electrónico.
2.- As plataformas Lexnet e Minerva-NOJ.
3.- Os efectos das políticas de tecnoloxización da Administración de Xustiza
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Protección de datos persoais no proceso penal |
1.- Aplicación dos principios de protección de datos á investigación penal
2.- Os mecanismos de decisións individuais automatizados: os casos de RisCanvi, COMPAS e Viogén |
Dilixencias tecnolóxicas de investigación penal |
1.- Procedementos de investigación tecnolóxica: principios xerais, afectación de dereitos fundamentais.
2.- A interceptación de comunicacións telefónicas e telemáticas.
3.- A captura e gravación de comunicacións orais a través do uso de dispositivos electrónicos.
4.- O uso de dispositivos electrónicos para seguemento, localización e captura da imaxe.
5.- O rexistro de dispositivos de almacenamento.
6.- O rexistro remoto de equipos informáticos.
7.- O axente encuberto informático.
8.- Novas dilixencias de investigación tecnolóxicas. |
A proba tecnolóxica |
1.- A proba electrónica: principios xerais, requisitos de admisión, procedemento probatorio, clasificación da proba e relevancia nas distintas ramas do Dereito.
2.- A mensaxería instantánea e os SMS, a utilización de emojis. O correo electrónico. As redes sociais.
3.- Os soportes informáticos. A proba pericial informática.
4.- A utilización da videoconferencia no xuízo.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A14 A15 C4 C6 |
6 |
0 |
6 |
Proba mixta |
A1 B5 B7 B11 B22 C3 |
2 |
40 |
42 |
Análise de fontes documentais |
A1 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B12 B16 B22 B23 |
4 |
10 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A15 A16 B23 C6 |
20 |
0 |
20 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 B11 B12 B22 C4 C6 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A15 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B11 B10 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 |
0 |
38 |
38 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Congreso sobre TICs e Dereito penal e procesual penal |
Proba mixta |
Proba tipo test, de 20 preguntas |
Análise de fontes documentais |
Análise de lexislación e xurisprudencia |
Sesión maxistral |
Exposición do contido da asignatura en clase polo profesorado |
Discusión dirixida |
Discusión co obxectivo de reflexionar acerca das implicacións que o uso das TICs implican para os dereitos subxectivos das persoas e para as garantías procesuais |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo de investigación sobre algún punto relativo á asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
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Descrición |
A atención personaliza ao estudantado está recomendada, durante os horarios de titoría e a través da plataforma on-line Teams ou campus virtual, tanto para a resolución dos casos prácticos, como para a resolución de dúbidas de cara á preparación da proba obxectiva final. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias |
Descrición
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Cualificación
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Proba mixta |
A1 B5 B7 B11 B22 C3 |
Realización dun exame tipo test de 20 preguntas |
60 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 B11 B12 B22 C4 C6 |
Discusión na clase sobre temas críticos relativos á asignatura |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A15 A16 B2 B3 B4 B5 B7 B11 B10 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 |
Traballo de investigación sobre algún tema da asignatura |
30 |
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Observacións avaliación |
A cualificación final da materia obterase da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os puntos obtidos na proba obxectiva de final de cuadrimestre.
1º) Avaliación continua (60%): O profesorado avaliará o traballo realizado polos/as estudantes ao longo do cuadrimestre, dentro e fose da aula, cun máximo de 6 puntos. Para iso, os/as estudantes deberán asistir a clase e deberán realizar as actividades encargadas polo profesorado nos prazos e coas condicións que se dispoñan. Para recibir os puntos de avaliación continua esixirase unha asistencia ao 80% das clases, salvo nos casos de estudantes a tempo parcial que obteñan dispensa académica*.
2º) Proba obxectiva (40%): A final de cuadrimestre, os/as estudantes deberán realizar unha proba obxectiva tipo test sobre os contidos explicados na aula e as lecturas entregadas polo profesorado. Para aprobar a materia é imprescindible aprobar esta proba.
Observacións:
Os/as estudantes a tempo parcial con dispensa académica serán cualificados/as de acordo con os mesmos criterios de avaliación, coas seguintes particularidades:
A asistencia mínima esixida para recibir os puntos de avaliación continua será do 40%.
O profesorado encargará actividades de avaliación continua complementarias, equivalentes en tempo de realización ao 40% da asistencia dispensada.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Richard González, M. (2017). Investigación y prueba mediante medidas de intervención de las comunicaciones, dispositivos electrónicos y grabación de imagen y sonido. La Ley
Arrabal Platero, P. (2019). La prueba tecnológica : aportación, práctica y valoración. Tirant Lo Blanch
Vicente Rojo, J. (2018). Comunicaciones entre juzgados y particulares, videoconferencias y lexnet. Tirant Lo Blanch
Delgado Martín, J. (2018). Investigación tecnológica y prueba digital en todas las jurisdicciones. Wolters Kluwer
Garcimartín Montero, R. (2018). Los medios de investigación tecnológicos en el proceso penal. Aranzadi |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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