Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Traballo Fin de Máster Código 612539013
Titulación
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Coordinación
Crego Blanco, Jorge
Correo electrónico
jorge.crego@udc.es
Profesorado
Crego Blanco, Jorge
Correo electrónico
jorge.crego@udc.es
Web http://dereito.udc.es
Descrición xeral O Traballo de Fin de Mestrado (TFM) é o colofón do curso de posgrao. Todos/as os/as alumnos/as deben realizalo cando superasen os módulos da Parte xeral, finalizada a Especialidade e realizadas as Prácticas. Non se poderá obter o título de Mestrado sen a previa superación do TFM, nin poderá presentarse o TFM sen superar previamente os créditos formativos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: non se realizarán cambios 2. Metodoloxías Metodoloxías docentes que se manteñen: traballos tutelados e atención persoalizada Metodoloxías docentes que se modifican: atención persoalizada que pasará a ser telemática 3. Mecanismos de atención persoalizada ao alumnado: plataforma Teams e correo electrónico calendarizada por acordo docente-estudante 4. Modificacións na avaliación: o único que cambia é que a defensa do TFM será telemática e non presencial. Observacións de avaliación: 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de la normativa y la doctrina jurídicas del mundo digital
A2 Conocimiento de la dimensión ética y política de la sociedad digital
A3 Conocimiento y comprensión de los cambios en los conceptos, los sujetos y los procesos jurídicos en la sociedad digital
A4 Conocimiento de los aspectos básicos de la robótica y la inteligencia artificial y sus repercusiones en el mundo jurídico
A5 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas vinculadas a la protección de la privacidad y los datos personales
A6 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la contratación privada en el entorno digital
A7 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la responsabilidad civil de los prestadores de sociedades y plataformas digitales
A8 Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la protección del consumidor en el entorno digital
A9 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de las relaciones laborales en el entorno digital
A10 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la propiedad intelectual, propiedad industrial y el Derecho de la competencia en el entorno digital
A11 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la Administración pública electrónica
A12 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas derivadas de la digitalización del ordenamiento tributario
A13 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a los cambios propiciados en el sistema financiero por la revolución digital
A14 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas con la criminalidad informática, la ciberseguridad y la ciberdefensa
A15 Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relacionadas derivadas de la aplicación de las TIC a la Administración de justicia
A16 Conocimientos y habilidades para desarrollar tareas de asesoramiento jurídico a instituciones, profesionales y empresas del entorno digital
A17 Conocimiento y habilidades para desarrollar una investigación jurídica vinculada al mundo digital
A18 Conocimiento y habilidades jurídicos propios de la figura de Delegado de protección de datos
A20 Conocimientos y habilidades para elaborar, comunicar y defender con rigor textos jurídicos (dictámenes, informes, memorias, trabajos de investigación
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes en un caso.
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente.
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta.
B6 Capacidad/habilidad para la toma de decisiones.
B7 Capacidad para diseñar estrategias y soluciones nuevas e imaginativas para los problemas
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo o provechoso en el caso concreto.
B9 Capacidad para exponer el conocimiento técnico con un dominio apropiado de las habilidades verbales y escritas.
B12 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa.
B14 Capacidad para asesorar sobre las posibles soluciones de un caso.
B16 Destreza en el uso de los recursos informáticos más relevantes.
B18 Destreza en el manejo de herramientas multimedia que sirven de apoyo a las tareas de asesoramiento.
B20 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B21 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B22 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B23 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas a los que deban enfrentarse.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento especializado dun aspecto relacionado cunha das materias do Mestrado. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
AP11
AP12
AP13
AP14
AP15
AP16
AP18
BP8
BP14
BP21
CP6
CP8
Adquisición das técnicas e hábitos necesarios para levar a cabo unha investigación. AP17
AP20
BP1
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP12
BP16
BP18
BP20
BP21
BP23
Capacidade para dialogar con persoas expertas e non expertas na materia obxecto do TFM. BP9
BP22
CP1

Contidos
Temas Subtemas
As Relacións Xurídicas na Sociedade Dixital En cada un dos temas, a elección do obxecto do TFM corresponde ao alumno ou a alumna, xunto co seu director ou directora. A Comisión Académica do Máster ratificará os temas propostos.
Privacidade e Datos Persoais
Contratación Privada
Dixitalización das Relacións Laborais e de Seguridade Social
Propiedade Intelectual, Propiedade Industrial e Dereito da Competencia
Administración dixital e Intervención Pública
Dereito Tributario e Novas Tecnoloxías
Criminalidade Informática e Ciberseguridade
Proceso e TIC

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais B1 B3 B5 B20 B23 0 25 25
Lecturas A10 A9 A18 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B20 B23 0 75 75
Investigación (Proxecto de investigación) A17 A20 B6 B8 B9 B22 5 25 30
Discusión dirixida B7 B8 B9 B12 B14 B16 B18 B21 B22 B23 C1 C6 C8 10 0 10
Presentación oral B9 B22 C1 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais O/a estudante deberá facer unha procura exhaustiva dos materiais apropiados para o Traballo Fin de Máster: legais, xurisprudenciais, doctrinales, etc.
Lecturas O/a estudante debe ler as fontes documentais e tomar as notas oportunas, para proceder á redacción do TFM.
Investigación (Proxecto de investigación) O/a estudante debe planificar a investigación a desenvolver. Partindo desa planificación, deberá redactar o TFM contando co apoio do director ou a directora en todo momento e ao longo de todo o proceso.
Discusión dirixida O/a estudante debe acudir ás reunións co ou a directora que se estipulen. Nelas procederase a discutir os aspectos do traballo que deben mellorarse.
Presentación oral O/a estudante debe presentar oralmente o froito do seu traballo ao tribunal designado para ese efecto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Discusión dirixida
Presentación oral
Descrición
O director ou directora acordará co/a estudante as reunións presenciais ou telemáticas co fin de axudarlle nas diferentes fases da preparación do TFM e o seu defensa oral. Especialmente, prestará apoio para a estruturación do traballo e a indicación de aspectos a mellorar durante a súa elaboración.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A17 A20 B6 B8 B9 B22 A investigación plasmarase nun traballo escrito, que será obxecto de avaliación polo Tribunal. 70
Presentación oral B9 B22 C1 O TFM defenderase ante un Tribunal composto por tres profesores ou profesoras do Plan de Ordenación Docente do MUDDIA, cuxo nomeamento corresponde á Comisión Académica do Mestrado.
Tras a presentación do TFM por parte do alumno ou a alumna, os membros do Tribunal realizarán as pertinentes observacións, tanto a modo de preguntas como a modo de recomendacións. O presidente ou presidenta ofrecerá ao alumno ou alumna unha quenda de réplica.
30
 
Observacións avaliación

O Tribunal valorará o contido do TFM (70%) e a exposición oral (30%) e outorgará unha cualificación numérica entre 0 e 10. Concederase a cualificación de Matrícula de Honra ao mellor TFM.


Fontes de información
Bibliografía básica

O labor de supervisión realizada polo/o director/a asignado/a leva unha orientación bibliográfica e de fontes para buscar a información necesaria para a realización do TFM. En todo caso trátase dun labor persoal do estudante que á súa vez constitúe unha metodoloxía de aprendizaxe.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dereito Tributario e Novas Tecnoloxías /612539007
Prácticas Externas/612539010
As Relacións Xurídicas na Sociedade Dixital/612539001
Administración Dixital e Intervención Pública/612539006
Dixitalización das Relacións Laborais e da Seguridade Social/612539004
Privacidade e Datos Persoais/612539002
Criminalidade Informática e Ciberseguridade/612539008
Delegado de Protección de Datos/612539012
Proceso e TIC/612539009
Contratación Privada/612539003
Metodoloxía da Investigación/612539011
Propiedade Intelectual. Propiedade Industrial e Dereito da Competencia/612539005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Durante os primeiros días do segundo cuadrimestre aloxaranse no Campus Virtual unha serie de documentos informando os procedementos necesarios para comunicar a elección de director ou directora e tema, dos requisitos concretos do TFM ou do procedemento para depositar o TFM. Tamén se informará a través do Campus Virtual sobre o calendario de defensas e calquera outra cuestión relevante.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías