Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
CE 1 Resolución de problemas derivados da unión económica e monetaria |
A2 |
CE 2 Claves da libre circulación de persoas, servizos y capitais |
A3 |
CE 3 Coñecemento dos distintos estatutos xurídicos persoais fundados na nacionalidade |
A4 |
CE4 Resolución de problemas derivados dos usos e aproveitamentos dos mares e dos recursos pesqueiros. |
A5 |
CE5 Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza. |
A6 |
CE 6 Coñecemento dos sistemas de recursos e procedementos xudiciais comunitarios |
A7 |
CE 7 Manexo solvente dos sistemas de captación e xestión de recursos comunitarios |
A8 |
CE 8 Coñecemento das políticas de xénero da Unión Europea |
A9 |
CE 9 Capacidade para ponderar o valor atribuído ao recoñecemento dos dereitos sociais no ámbito do proceso de integración supranacional. |
A10 |
CE 10 Coñecemento dos dereitos e deberes das rexións no marco comunitario, así como o carácter evolutivo do proxecto comunitario |
A11 |
CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español |
A12 |
CE 12 Coñecer a regulación da liberdade de pensamento, conciencia e relixión no ámbito comunitario, así como la xurisprudencia do Tribunal Europeo de Dereitos Humanos (TEDH) nestes ámbitos. |
B1 |
CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas |
B2 |
CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea |
B3 |
CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B4 |
CG4 Comprensión do pasado xurídico común europeo |
B5 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B8 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B9 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Que o alumno sexa capaz de resolver as complexas cuestións que se derivan da existencia dunha unión económica e monetaria.
Capacidade para resolver os problemas que se derivan dos usos e aproveitamentos de mares e océanos en clave internacional e comunitaria.
Dominio do sistema de captación e xestión dos recursos comunitarios.
Manexo solvente do portal xurídico comunitario en Internet, incluso dende a casa, ós efectos de poder localizar todo tipo de documentación xurídica da Unión Europea, normativa ou non normativa.
Manexo solvente dos portaies xurídicos dos países comparativamente máis significativos, incluso dende a casa, utilizando como fío conductor os dereitos, libertades e principios fundamentalmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
Capacidade crítica para analizar as distintas problemáticas derivadas dos aspectos xurídicos, institucionais, xeográficos e materiais que integran a dimensión exterior da Unión Europea.
Capacidade para explicar o presente das fontes e institucions europeas atendendo a súa evolución histórica.
Manexo das fontes xurídicas en lengua vernácula (inglés, francés, alemán, italiano e portugués), sin necesidade de ningunha formación especial previa en idiomas extranxeiros. |
AI1 AI7 AI8 AI11
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
|
AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI8 AI9 AI10 AI12
|
|
CI5 CI6 CI7 CI8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1º.- DEREITO PENAL
|
Lección 1ª.- Os presupostos dun Dereito Penal da UE: Evolución histórica e situación actual
Lección 2ª.- Europeización do Dereito e sistemas penais dos Estados membros
Lección 3ª.- O Corpus Iuris como modelo operativo. Perspectivas do Dereito Penal da UE
Lección 4ª.- Dereito Penal Económico da UE: libre competencia, branqueo de capitais, tutela dos intereses financeiros da UE
Lección 5ª.- Políticas penais da UE en materia de delincuencia organizada transnacional: terrorismo, migracións ilegais, tráfico de drogas
Lección 6ª.- Dereito Penal ambiental e delitos contra a Administración pública
|
Bloque 2º-A.- DEREITO PROCESUAL – Cooperación xudicial en materia civil |
Lección 7ª.- A cooperación xudicial civil no proceso de construcción da UE
Lección 8ª.- A asistencia xudicial civil entre os Estados membros da UE
Lección 9ª.- Os procesos europeos
|
Bloque 2º-B.- DEREITO PROCESUAL – Cooperación xudicial en materia penal |
Lección 10ª.- Eurojust e os equipos conxuntos de investigación na Unión Europea
Lección 11.- A orde de detención e entrega europea
Lección 12ª.- O recoñecemento mutuo de resolucións e de probas en materia penal
|
Bloque 3º.- DEREITO INTERNACIONAL PRIVADO |
Lección 13ª.- Diálogo cultural versus multiculturalidade no espazo de xustiza e seguridade
Lección 14ª.- A aproximación do Dereito Civil europeo: uniformidade versus seguridade
Lección 15ª.- A importancia da delimitación dun concepto de orde pública europea |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
16 |
20 |
Presentación oral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 B8 C2 C3 |
6 |
60 |
66 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B5 C2 |
8 |
54 |
62 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 |
40 |
60 |
100 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores |
Presentación oral |
A presentación oral é unha técnica habitualmente utilizada nos Mestrados para a exposición oral dos traballos preparados polo alumnado. Unhas veces tratarase dun traballo de investigación, outras da presentación de casos resoltos, etc. |
Proba mixta |
Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos. |
Sesión maxistral |
As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Presentación oral |
|
Descrición |
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 |
A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas |
11 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B5 C2 |
Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións |
65 |
Presentación oral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 B8 C2 C3 |
Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas |
20 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos |
4 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: |
ARMENTA DEU, T., GASCON INCHAUSTI, F. y CEDEÑO HERNAN, M. (Coordinadores) con AAVV. El Derecho procesal penal en la Unión Europea. Madrid, 2006.
AA.VV.: El tercer pilar de la Unión Europea. La cooperación en asuntos de Justicia e interior. Madrid, 1997.
AA.VV.: El espacio europeo de libertad, seguridad y Justicia, Madrid, 2000.
Fonseca Morillo, F.: El espacio de libertad, justicia y seguridad. Barcelona, 2002.
Peers, S.: EU justice and home affairs law. London, 2000.
| |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria: |
MUSACCHIO, V., Diritto penale dell’Unione Europea. Cedam, Padova, 2005.
AA.VV., Harmonization of Criminal Law in Europe, Intersentia. Antwerp, 2005.
DANNECKER, G., Evolución del derecho penal y sancionador comunitario europeo. Marcial Pons, Madrid, 2001.
CARNEVALI RODRÍGUEZ, R., Derecho penal y derecho sancionador de la Unión Europea. Comares, Granada, 2001.
Gascón Inchausti, F.: El titulo ejecutivo europeo para créditos no impugnados, Navarra, 2005.
Herrera Petrus, C.: La obtención internacional de pruebas. Asistencia jurisdiccional en Europa, Bolonia, 2005.
Diago Diago, M.P.: La obtención de pruebas en la Unión Europea, Navarra, 2003.
Walter, G.; Baumgartner, S.P.: Recognition and enforcement of foreing judgements outside the scope of the Brussels and Lugano convenions, The Hague, 2000.
Werlauff, E.: Common European procedural law: European law requirements imposed on national administration of justice, Copenhagen, 1999.
|
Recursos web: |
BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/
BOE: http://www.boe.es/
DOGA: http://www.xunta.es/dog/
BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)
PORTAL DE DERECHO IUSTEL: http://www.iustel.com/ (só pode consultarse a través da UDC)
UNIÓN EUROPEA: http://europa.eu/
EUROPOL: http://www.europol.europa.eu/
EUROJUST: http://www.eurojust.europa.eu/
RED JUDICIAL EUROPEA EN MATERIA CIVIL Y MERCANTIL: http://ec.europa.eu/civiljustice/
ATLAS JUDICIAL EUROPEO: http://ec.europa.eu/justice_home/judicialatlascivil/html/index_es.htm
RED JUDICIAL EUROPEA EN MATERIA PENAL: http://www.ejn-crimjust.eu.int/
| |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sistema xurisdiccional da Unión Europea/612447009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|