Identifying Data 2015/16
Subject (*) Políticas e liberdades Code 612847217
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 4
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Dereito Público Especial
Coordinador
Oanta , Gabriela Alexandra
E-mail
gabriela.oanta@udc.es
Lecturers
Aymerich Cano, Carlos Ignacio
Mkrtichyan , Artak
Oanta , Gabriela Alexandra
Santos Pita, Manuela del Pilar
Sobrino Heredia, Jose Manuel
E-mail
carlos.aymerich.cano@udc.es
a.mkrtichyan@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
m.p.santos@udc.es
j.sobrino@udc.es
Web http://www.masterue.com
General description Ao longo desta materia, unha vez introducidos no estudo das catro liberdades fundamentais do mercado interior, iranse estudando as principais accións e políticas da UE que vertebran a actuación destas en materias concretas que afectan os cidadáns europeos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B4 CG4 Comprensión do pasado xurídico común europeo
B5 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que o alumno adquira e comprenda unha serie de coñecementos nos diferentes ámbitos xurídico-económicos determinados pola primacía do Dereito comunitario europeo. Especificamente, en materias como: dereito do consumo, dereito industrial, dereito da competencia, dereito de sociedades, réxime financeiro e tributario da Unión Europea, unión económica e monetaria, dereito comunitario do traballo e da seguridade social, transportes, telecomunicacións, espazo de liberdade, seguridade e xustiza. Materias, en fin, que lle acheguen unha base ou unha oportunidade de ser orixinal no desenvolvemento e/ou aplicación das ideas
Que o alumno alcance unha comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa devandita área
Que o alumno sexa capaz, por un lado, de concibir, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con seriedade académica, así como, por outro lado, de contribuír a través dunha investigación orixinal que sexa merecedora da oportuna publicación referenciada a nivel nacional ou internacional BR4
Que sexa capaz, mediante a análise crítica, de avaliar e sintetizar ideas novas e complexas. BR3
Que sexa capaz de comunicar as súas conclusións aos seus colegas, á comunidade académica no seu conxunto e á sociedade en xeral BR5
Que empregue as técnicas de autoaprendizaxe de maneira que lle permitan fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural. BR6
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma CR1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida CR3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común CR4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CR6
CR7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade CR8

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I: MERCADO INTERIOR
Tema 1. Libre circulación de persoas
Tema 2. Liberdade de establecemento e libre circulación de servizos
Tema 3. Libre circulación de mercadorías
Tema 4. Libre circulación de capitais
Tema 5. Normas sobre competencia

PARTE II: POLÍTICAS E ACCIÓNS COMUNITARIAS
Tema 6. Política agrícola común
Tema 7. Protección do medio ambiente
Tema 8. Saúde pública e seguridade alimentaria
Tema 9. Política Pesqueira Común
Tema 10. Sociedade da información
Tema 11. Educación e cultura
Tema 12. Turismo
Tema 13. Enerxía

PARTE III: ACCIÓN EXTERIOR
Tema 14. Acción exterior

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B3 1 0 1
Oral presentation B5 B6 C1 1 0.75 1.75
Case study B4 C6 5 3.75 8.75
Guest lecture / keynote speech C7 C8 30 45 75
Objective test B6 C3 1 3 4
Collaborative learning C4 3 0 3
Supervised projects B6 0 5 5
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Durante a primeira hora de clase, o Coordinador da Materia realizará unha presentación da estrutura da guía docente e da materia obxecto de estudo, do cronograma da Materia, así como das metodoloxías que se empregarán e o sistema de avaliación.
Oral presentation Os alumnos terán que expor oralmente e entregar por escrito as respostas ás cuestións expostas polo profesor nun caso práctico.
Case study Algúns profesores entregarán aos alumnos casos prácticos sobre temas tratados durante as sesións maxistrais, que serán debatidos durante as clases. Para iso, os alumnos terán que acudir a distintas fontes xurídicas do Ordenamento xurídico da Unión Europea, e, así mesmo, aprender a traballar en equipo.
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará aos alumnos os aspectos máis relevantes dos temas incluídos, e facilitando en todo momento o diálogo cos alumnos, e tratando de ofrecer unha visión o máis práctica posible.
Objective test Avaliación do alumno a través do exame da Parte Xeral, que terá lugar no mes de xaneiro. De todos os xeitos, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta. A materia corresponderase cos contidos previamente traballados en clase.
Collaborative learning Os alumnos terán a oportunidade de coñecer o contido e a estrutura da maior parte das materias optativas que poderán escoller para estudar na Parte especial, mediante a presentación das materias optativas realizada polos Coordinadores das mesmas.
Supervised projects A posibilidade dos alumnos de escoller un tema estudado nesta Materia para elaborar o Traballo Fin de Máster, requisito imprescindible para a obtención do título oficial de Máster universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea pola Universidade da Coruña.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Case study
Oral presentation
Description
Os alumnos recibirán orientacións dos profesores da Materia encargados dos estudos de casos prácticos, así como respostas ás consultas realizadas. E serán corrixidos os aspectos de forma e de fondo que se presenten durante a presentación oral dos mesmos.

As actividades académicas desenvolveranse de forma presencial tanto no áula de clase como durante as horas de tutoría.

Os profesores ofrecerán tutorización a aqueles alumnos que escollesen como tema para o Proxecto Fin de Máster cuestiones estudadas no marco desta Materia.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B6 Avaliarase o traballo individual ou en grupo realizado polos alumnos seguindo as orientacións e indicacións realizadas polo profesor. 10
Objective test B6 C3 Consistirá nun exame escrito que terá lugar ao finalizarse as clases da Parte Xeral do programa. 70
Guest lecture / keynote speech C7 C8 Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a análise crítica. 1
Case study B4 C6 Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a capacidade de traballo en grupo; a procura de documentación; a análise crítica. 9
Oral presentation B5 B6 C1 Avaliaranse: a asistencia a clase; a participación activa; a redacción das respostas ás cuestións expostas polo profesor nun caso práctico; a procura de documentación. 10
 
Assessment comments
<p> &lt;p&gt;Avaliarase ao alumno a través do exame da Parte xeral que terá lugar en xaneiro de 2015; o exame será tipo test, e&amp;nbsp;a nota obtida no mesmo representará o 70% da cualificación global de&amp;nbsp;a materia "Políticas e liberdades". Así mesmo, na medida en que o profesor pida por escrito e devolva corrixidos os casos prácticos, tamén serán tidos en conta na cualificación global da materia, que representarán o 20% da mesma. O obxectivo non é pór a proba a capacidade memorística do alumno, senón a súa visión xeral. Así mesmo, valorarase a súa capacidade crítica e de reflexión. A materia corresponderase, en todo caso, con contidos previamente traballados en clase ... A avaliación desta participación do alumnado nas clases representará o 10% da cualificación global desta materia. Ademais, para superar esta materia sobre "Políticas e liberdades" esíxese un 80% de asistencia ás clases presenciais. &lt;/p&gt; </p>

Sources of information
Basic OANTA, G.A. (2012). &quot;La libre prestación de servicios en la Unión Europea: ¿un proyecto de integración ya finalizado o todavía un proyecto en marcha?&quot;. Navarra: Ed. Aranzadi
OANTA, G.A. (2007). &quot;Some normative and institutional developments in the field of common agricultural policy and their consequences on the protection of the europeans citizens' interests&quot;. Bucarest: Romanian Journal of European Affairs
LÓPEZ ESCUDERO, M. Y MARTÍN Y PÉREZ DE NANCLARES, J. M. (coords.) (2000). Derecho comunitario material. Madrid: Ed. McGraw Hill
OANTA, G.A. (2007). La Política de seguridad alimentaria en la Unión Europea. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
BACHE, I. and GEORGE, S. (2006). Politics in the European Union, 2nd ed. . Oxford: Oxford University Press
BENEYTO PÉREZ, J. M. (dir.) (2012). Tratado de Derecho y Políticas de la Unión Europea. Navarra: Aranzadi Thomson Reuters

Dado que esta Materia organízase mediante a participación de numerosos especialistas, os principais recursos serán os que vaian indicando os propios profesores.

Neste sentido, os materiais (guións, casos prácticos, lexislación, xurisprudencia, indicacións biográficas) proporcionados por cada profesor serán colgados na plataforma Moodle ou enviados aos correos electrónicos dos alumnos.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
A acción exterior da Unión Europea/612847201
Dereito comunitario do mar/612847205
Traballo Fin de Master/612847220

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.