Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Contratos Privados Código 612943304
Titulación
Mestrado Universitario en Asesoramento Xurídico Empresarial(plan 2016)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Obligatoria 6
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinador/a
Vara Parra, Jose Joaquin
Correo electrónico
joaquin.vara@udc.es
Profesorado
Aba Catoira, Ana Maria
Bello Janeiro, Domingo
Garcia-Pita y Lastres, Jose Luis
Vara Parra, Jose Joaquin
Vazquez Pena, Manuel Jose
Correo electrónico
ana.abac@udc.es
domingo.bello@udc.es
j.l.garcia-pita@udc.es
joaquin.vara@udc.es
manuel.jose.vazquez.pena@udc.es
Web http://www.dereito.udc.es/gl/maxe
Descripción general Esta materia ten como obxectivo proporcionar ao alunado as competencias precisas para a análise xurídica, consultoría, negociación e redacción de contratos privados no ámbito das actividades empresariais.

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Conocer el conjunto normativo aplicable, legislativo y jurisprudencial, y la doctrina aplicables al mundo de la empresa.
A2 Identificar, saber interpretar y hacer frente a las diferentes problemáticas jurídico-económicas que afecten a la empresa
A3 Conocer, manejar, elaborar e interpretar los principales documentos de tipo jurídico-económico relacionados con el mundo empresarial
A5 Elaborar, comunicar y defender con soltura textos jurídicos, como dictámenes e informes, memorias o trabajos de investigación
A10 Capacidad para conocer, interpretar, redactar, aplicar, corregir o valorar los principales documentos jurídicos o económicos relacionados con la especialidad.
B1 Capacidad para planificar y llevar a cabo tareas jurídicas complejas de modo autónomo
B2 Capacidad para coordinar y desarrollar tareas de asesoramiento técnico (jurídico/jurídico empresarial) en el seno de un grupo de trabajo
B3 Capacidad para estructurar ordenadamente los hechos y las disposiciones jurídicas relevantes de un caso
B4 Capacidad para identificar cuestiones jurídicas relevantes partiendo de un conjunto complejo de hechos no estructurado jurídicamente
B5 Capacidad para identificar y aplicar todas las fuentes jurídicas relevantes en una cuestión concreta
B6 Habilidad/Capacidad para la toma de decisiones
B7 Capacidad para encontrar soluciones nuevas o imaginativas en el planteamiento de un problema
B8 Capacidad para analizar los problemas jurídicos desde una pluralidad de enfoques y elegir el más idóneo en el caso concreto
B9 Capacidad para exponer el conocimiento con un dominio adecuado de las habilidades orales y escritas propias del asesoramiento jurídico-empresarial.
B10 Capacidad para estructurar y redactar con fluidez textos jurídicos elaborados, empleando la terminología técnicamente apropiada
B11 Capacidad para estructurar los argumentos y transmitirlos oralmente con competencia técnica y habilidad oratoria
B12 Capacidad para leer e interpretar trabajos complejos relacionados con el ámbito jurídico
B13 Capacidad para sintetizar los argumentos jurídicos de forma precisa
B14 Capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares como experto en derecho y contribuir efectivamente a sus tareas
B15 Capacidad para asesorar sobre las posibles resoluciones de un caso.
B16 Capacidad para diseñar estrategias alternativas conducentes a las distintas soluciones.
B17 Destreza en el uso de los recursos informáticos más relevantes
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse
C9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambiguedades
C10 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje qie les permitan continuar estudiando en un modo que habrá de ser en gran medida dirigido o autodirigido

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer as tendencias actuais do fenómeno da contratación no eido empresarial o os principais conflictos xurídico-sociais ao que se enfrente o dereito de contratos de empresa. AP1
AP2
AP10
Capacidade para redactar cláusulas contractuais e para analizar os posibles problemas e dificultades de carácter xurídico que poden plantexar as distintas alternativas de reglamentación dos negocios de empresa. AP2
AP5
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP12
BP13
BP15
BP16
BP17
CP1
CP5
CP10
Capacidade para participar na negociación dun contrato, asesorando ao empresario-cliente das diferentes alternativas e solucións para o mellor desenvolvemento do negocio de empresa. AP2
AP3
AP5
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP14
CP6
CP9

Contenidos
Tema Subtema
I. Tendencias actuais do dereito da contratación 1. Internacionalización do dereito contractual.
2. A influencia do dereito de consumo.
3. A contratación no eido do mercado financieiro.
2. Modalidades de comercialización de productos e servizos 1. O comercio en establecemento mercantil
2. O comercio electrónico.
3. O comercialización a distancia de productos e servizos.
4. Outros xeitos de comercializar bens e servizos.
3. As garantías e responsabilidades contractuais do empresario pola venta de productos e servizos 1. As garantías legais e convencionais dos productos
2. A responsabilidade derivada da prestación de servizos empresariais e profesionais.
4. Contratos para a transferencia de riscos empresariais 1. A xestión de riscos e a transferencia de riscos
2. Principales contratos de seguro para empresas.
5. Contratos de distribución 1. Concesión
2. Franquicia.
3. Otros contratos de distribución.
6. Taller de redacción de contratos

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Taller A3 A5 B1 B2 B3 B10 B17 C1 10 20 30
Discusión dirigida A1 A2 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 10 20 30
Estudio de casos A2 A3 A5 B3 B4 B6 C5 C6 C9 10 20 30
Prueba de respuesta múltiple A1 A2 B5 B6 0 20 20
Sesión magistral A1 A2 C5 C10 20 40 60
 
Atención personalizada 0 0
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Discusión dirigida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Estudio de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Prueba de respuesta múltiple Proba tipo test que sirve para comprobar o nivel de comprensión e de coñecementos acadado polo estudante respecto de cada tema
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodologías
Discusión dirigida
Estudio de casos
Taller
Descripción
O profesor atenderá personalmente aos estudantes mentres estes desenvolvan as tarefas que se lles encarguen durante as sesións presenciais.
Así mesmo, estará dispoñible presencialmente para os estudantes nos horarios que se comuniquen aos alumnos, e sempre será accesible por medios electrónicos.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Estudio de casos A2 A3 A5 B3 B4 B6 C5 C6 C9 Exercicios coa resolución dos casos plantexados polo profesor 15
Taller A3 A5 B1 B2 B3 B10 B17 C1 Contratos redactados seguindo as instrucciòns do profesor 15
Prueba de respuesta múltiple A1 A2 B5 B6 Examen tipo test para comprobar o grado de comprensión e os coñecementos acadados polo estudante nas distintas materias 70
 
Observaciones evaluación

As porcentaxes asignadas a cada tipo de avaliación poderán variar. O profesor da materia dará aviso e explicará cómo se producirá a avaliación ao comezo da asignatura.

Polo que respecta ó alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación
consistirá na proba obxectiva, que terá un valor do 100% tanto en primeira oportunidade como en segunda oportunidade


Fuentes de información
Básica

Cada profesor recomendará e poñerá a disposición do estudante os materiais bibliográficos que necesita para o máximo aproveitamento das sesións.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías