Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Contratos Privados Código 612943304
Titulación
Mestrado Universitario en Asesoramento Xurídico Empresarial(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinación
Vara Parra, Jose Joaquin
Correo electrónico
joaquin.vara@udc.es
Profesorado
Aba Catoira, Ana Maria
Bello Janeiro, Domingo
Garcia-Pita y Lastres, Jose Luis
Vara Parra, Jose Joaquin
Vazquez Pena, Manuel Jose
Correo electrónico
ana.abac@udc.es
domingo.bello@udc.es
j.l.garcia-pita@udc.es
joaquin.vara@udc.es
manuel.jose.vazquez.pena@udc.es
Web http://www.dereito.udc.es/gl/maxe
Descrición xeral Esta materia ten como obxectivo proporcionar ao alunado as competencias precisas para a análise xurídica, consultoría, negociación e redacción de contratos privados no ámbito das actividades empresariais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer o conxunto normativo aplicable, lexislativo e xurisprudencial, e a doutrina aplicables ao mundo da empresa
A2 Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa
A3 Coñecer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial.
A5 Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación
A10 Capacidad para conocer, interpretar, redactar, aplicar, corregir o valorar los principales documentos jurídicos o económicos relacionados con la especialidad.
B1 Capacidade para planificar e levar a cabo tarefas xurídicas complexas de modo autónomo
B2 Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo
B3 Capacidade para estructurar ordenadamente os feitos e as disposicións xurídicas relevantes dun caso
B4 Capacidade para identificar cuestións xurídicas relevantes partindo dun conxunto complexo de feitos non estructurado xurídicamente
B5 Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta
B6 Habilidade/Capacidade para a toma de decisións
B7 Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema
B8 Capacidade para analizar os problemas xurídicos dende unha pluralidade de enfoques e elexir o máis idóneo no caso concreto.
B9 Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial)
B10 Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, empregando a terminoloxía técnicamente apropiada.
B11 Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria
B12 Capacidade para ler e interpretar traballos complexos relacionados co ámbito xurídico
B13 Capacidade para sintetizar os argumentos xurídicos de forma precisa
B14 Capacidade para traballar en equipos interdisciplinares como experto en dereito e contribuir efectivamente ás súas tarefas
B15 Capacidade para asesorar sobre as posibles resolucións dun caso
B16 Capacidade para deseñar estratexias alternativas conducentes ás distintas solucións
B17 Destreza no uso dos recursos informáticos máis relevantes
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambiguedades
C10 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje qie les permitan continuar estudiando en un modo que habrá de ser en gran medida dirigido o autodirigido

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as tendencias actuais do fenómeno da contratación no eido empresarial o os principais conflictos xurídico-sociais ao que se enfrente o dereito de contratos de empresa. AP1
AP2
AP10
Capacidade para redactar cláusulas contractuais e para analizar os posibles problemas e dificultades de carácter xurídico que poden plantexar as distintas alternativas de reglamentación dos negocios de empresa. AP2
AP5
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP12
BP13
BP15
BP16
BP17
CP1
CP5
CP10
Capacidade para participar na negociación dun contrato, asesorando ao empresario-cliente das diferentes alternativas e solucións para o mellor desenvolvemento do negocio de empresa. AP2
AP3
AP5
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP14
CP6
CP9

Contidos
Temas Subtemas
I. Tendencias actuais do dereito da contratación 1. Internacionalización do dereito contractual.
2. A influencia do dereito de consumo.
3. A contratación no eido do mercado financieiro.
2. Modalidades de comercialización de productos e servizos 1. O comercio en establecemento mercantil
2. O comercio electrónico.
3. O comercialización a distancia de productos e servizos.
4. Outros xeitos de comercializar bens e servizos.
3. As garantías e responsabilidades contractuais do empresario pola venta de productos e servizos 1. As garantías legais e convencionais dos productos
2. A responsabilidade derivada da prestación de servizos empresariais e profesionais.
4. Contratos para a transferencia de riscos empresariais 1. A xestión de riscos e a transferencia de riscos
2. Principales contratos de seguro para empresas.
5. Contratos de distribución 1. Concesión
2. Franquicia.
3. Otros contratos de distribución.
6. Taller de redacción de contratos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A3 A5 B1 B2 B3 B10 B17 C1 10 20 30
Discusión dirixida A1 A2 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 10 20 30
Estudo de casos A2 A3 A5 B3 B4 B6 C5 C6 C9 10 20 30
Proba de resposta múltiple A1 A2 B5 B6 0 20 20
Sesión maxistral A1 A2 C5 C10 20 40 60
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Proba de resposta múltiple Proba tipo test que sirve para comprobar o nivel de comprensión e de coñecementos acadado polo estudante respecto de cada tema
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Obradoiro
Descrición
O profesor atenderá personalmente aos estudantes mentres estes desenvolvan as tarefas que se lles encarguen durante as sesións presenciais.
Así mesmo, estará dispoñible presencialmente para os estudantes nos horarios que se comuniquen aos alumnos, e sempre será accesible por medios electrónicos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A2 A3 A5 B3 B4 B6 C5 C6 C9 Exercicios coa resolución dos casos plantexados polo profesor 15
Obradoiro A3 A5 B1 B2 B3 B10 B17 C1 Contratos redactados seguindo as instrucciòns do profesor 15
Proba de resposta múltiple A1 A2 B5 B6 Examen tipo test para comprobar o grado de comprensión e os coñecementos acadados polo estudante nas distintas materias 70
 
Observacións avaliación

As porcentaxes asignadas a cada tipo de avaliación poderán variar. O profesor da materia dará aviso e explicará cómo se producirá a avaliación ao comezo da asignatura.

Polo que respecta ó alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación
consistirá na proba obxectiva, que terá un valor do 100% tanto en primeira oportunidade como en segunda oportunidade


Fontes de información
Bibliografía básica

Cada profesor recomendará e poñerá a disposición do estudante os materiais bibliográficos que necesita para o máximo aproveitamento das sesións.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías