Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Contratos Públicos Código 612943305
Titulación
Mestrado Universitario en Asesoramento Xurídico Empresarial(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Pernas Garcia, Juan Jose
Correo electrónico
jose.pernas@udc.es
Profesorado
Pernas Garcia, Juan Jose
Correo electrónico
jose.pernas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo é a análise de aspectos xerais da regulamentación de contratos do sector público, centrando especial atención no estudo das posibilidades de integración de consideracións ambientais nas diferentes fases do procedemento de contratación pública.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificacións nos contidos en caso de suspensión da actividade presencial

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

A docencia pasará a ser telemática (síncrona ou non) na súa totalidade, mediante o uso da plataforma Teams.

*Metodoloxías docentes que se modifican

As metodoloxías docentes reforzaranse coas seguintes actuacións, de acordo co criterio de cada un dos profesores responsables de grupo:
- Realización de presentacións de Powerpoint con apuntes y notas de apoio para facilitar a súa compresnión e suplir as carencias de manuais de apoio.
- Realización de titorías grupais non presenciais para solventar dúbidas sobre as diferentes materias.
- Elaboración de vídeos de apoio para facilitar a comprensión do tema e facilitar a identificación das cuestións máis relevantes.
- Atención personalizada reforzada a través dos diferentes mecanismos técnicos que ofrece o paquete OFFICE 365 (fundamentalmente chat de TEAMS).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Reforzarase o uso dos medios de atención personalizada non presencial xa previstos na Guía Docente.

Durante os horarios de titorización, ou cando así se sinale polo profesorado, os estudantes terán a posibilidade de programar titorías personalizadas mediante a plataforma Teams.

4. Modificacións na avaliación

Con carácter xeral, manterase a estrutura da avaliación tanto en primeira como en segunda oportunidade.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer o conxunto normativo aplicable, lexislativo e xurisprudencial, e a doutrina aplicables ao mundo da empresa
A2 Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa
A3 Coñecer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial.
A4 Coñecer e aplicar as técnicas contables, de elaboración e análise de estados financeiros e outros instrumentos de xestión.
A5 Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación
B1 Capacidade para planificar e levar a cabo tarefas xurídicas complexas de modo autónomo
B2 Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo
B3 Capacidade para estructurar ordenadamente os feitos e as disposicións xurídicas relevantes dun caso
B4 Capacidade para identificar cuestións xurídicas relevantes partindo dun conxunto complexo de feitos non estructurado xurídicamente
B5 Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta
B6 Habilidade/Capacidade para a toma de decisións
B7 Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema
B8 Capacidade para analizar os problemas xurídicos dende unha pluralidade de enfoques e elexir o máis idóneo no caso concreto.
B9 Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial)
B10 Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, empregando a terminoloxía técnicamente apropiada.
B11 Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria
B12 Capacidade para ler e interpretar traballos complexos relacionados co ámbito xurídico
B13 Capacidade para sintetizar os argumentos xurídicos de forma precisa
B14 Capacidade para traballar en equipos interdisciplinares como experto en dereito e contribuir efectivamente ás súas tarefas
B15 Capacidade para asesorar sobre as posibles resolucións dun caso
B16 Capacidade para deseñar estratexias alternativas conducentes ás distintas solucións
B18 Destreza no manexo de ferramentas multimedia que sirven de apoio ás tarefas de asesoramiento
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos sobre as novas Directivas de Contratación Pública AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
BP18
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer a Lei 9/2017, de 8 de novembro, de Contratos do Sector Público, pola que se transponen ó ordenamento xurídico español as Directivas do Parlamento Europeo e do Consello 2014/23/UE e 2014/24/UE, de 26 de febreiro de 2014 AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
BP18
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Obtener un coñecemento avanzado dos contratos empregados pola Administración Pública nas súas relacións cos distintos suxeitos privados e ámbitos de su actuación AP1
AP2
AP3
AP5
Capacidade de análisise e determinación dos problemas de validez, eficacia que afectan aos contratos típicos das Administracións Públicas AP2
AP3
AP5
BP1
BP2
BP3
BP4
Coñecemento das políticas sociais, culturais, medioambientais, económicas, etc, e súa incidencia na contratación pública. AP1
AP2
AP3
AP5
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP8
Xurisdicción e remedios xurisdiccionais ou administrativos en relación ás controversias dimanantes da contratación pública AP1
AP2
AP3
AP5
CP1
CP2
CP6
Capacidade para redactar cláusulas contractuais complexas, condicións xerais que reflictan o réxime xurídico da contratación administrativa e a protección do administrado AP3
AP5
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP1

Contidos
Temas Subtemas
I. Lei 9/2017, de 8 de novembro, de Contratos do Sector Público, pola que se transponen ó ordenamento xurídico español as Directivas do Parlamento Europeo e do Consello 2014/23/UE e 2014/24/UE, de 26 de febreiro de 2014 1. Introducción. La contratación pública en el marco de la Unión Europea: Nuevas Directivas de contratos y concesiones públicas

2. Estudio de os objetivos, los principios y los elementos más destacados de la norma, en atención a los conocimientos previos de los alumnos. Entre ellos analizaremos
- Los encargos a medios propios o las operaciones in house
- El ámbito subjetivo de la Ley de Contratos del Sector público
Tipos de contratos
- Fases de la contratación pública
- Tipos de procedimientos de adjudicación de contratos


II. Contratación pública verde y circular Estudios de los objetivos, la regulación sectorial de aplicación y de las posibilidades y límites de integración de consideraciones ambientales y circulares en las diferentes fases de la contratación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A3 A5 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 5 38 43
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 B18 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 25 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Para facilita-la correcta comprensión dos contidos explicados complementarase o seu estudio con casos concretos e coa análise efectuada pola xurisprudencia.

Levarase a cabo, de modo presencial, un taller de xurisprudencia sobre algúns aspectos esenciais indetificados polo profesor. Os alumnos terán que expoñer oralmente o resultado das actividades encargadas de análise xurisprudencial. Valorarase a participación activa nestas sesións, en coherencia coa memoria do título.
Sesión maxistral O contido da materia exporase a través da súa explicación nas clases presenciais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Bloc de Notas (OFFICE 365): os contidos e información do Bloc de Notas será actualizados de modo contínuo en atención ao desenvolvemento dos materiais adaptados á non presencialidade, e as necesidades e aos tempos que, a criterio do profesor, precisan os alumnos para ir xestionando toda a información e o proceso de aprendizaxe.

Chat (TEAMS): pode ser utilizado polo alumno en cada momento. O tempo de resposta será dun máximo de 24 horas.

Reunión a través de TEAMS en gurpo ou de xeito individual: esta é unha posibilidade que se ofrece á alumna/o (ou grupo) que precise dunha atención directa a través dunha titoría con audio e video. A temporalización vai depender da demanda das alumnos/os en atención ás súas necesidades.

Correo electrónico: os/as estudantes teñen á súa disposición os correos electrónicos do profesorado para facer consultas, solicitar aclaracións, requirir materiais docentes, etc. É un recurso a disposición das persoas que teñen dificultades cos anteriores recursos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A3 A5 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 Valorarase a claridade e calidade do traballos práctico realizado polo alumnos.

Así mesmo, un 20% da nota estará orientada a valorar a asistencia activa aos seminarios o talleres de posta en común dos casos prácticos ou das análises xurisprudenciais, de acordo coas previsións da memoria do título.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Pernas García, Juan José, dir. (2013). Contratación pública estratégica . Cizur Menor (Navarra): Aranzadi-Thomson Reuters
Pernas García, J. J. (2012). Contratación pública verde. La Ley
Gimeno Feliu, José María (2018). Estudio sistemático de la Ley de Contratos del Sector Público. Cizur Menor (Navarra): Thomson Reuters Aranzadi
Moreno Molina, José Antonio (2018). Una nueva contratación pública social, ambiental, eficiente, transparente y electrónica. Bomarzo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Mestrado/612943319

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías