Identifying Data 2020/21
Subject (*) Corporate Conflicts Solutions Code 612943307
Study programme
Mestrado Universitario en Asesoramento Xurídico Empresarial(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Neira Pena, Ana
E-mail
ana.neira@udc.es
Lecturers
Barrio Garcia, Gonzalo
Bello Janeiro, Domingo
Neira Pena, Ana
Parada Arcas, Pablo
Ron Latas, Ricardo Pedro
Vazquez Pena, Manuel Jose
E-mail
gonzalo.barrio@udc.es
domingo.bello@udc.es
ana.neira@udc.es
p.parada@udc.es
ricardo.ron@udc.es
manuel.jose.vazquez.pena@udc.es
Web http://www.dereito.udc.es/gl/maxe
General description Neste módulo tratarase de ofrecer ao/á alumno/a unha visión dos diferentes xeitos de resolución dos conflictos xurídicos susceptíbeis de xurdir na práctica xurídico-empresarial. Os mecanismos de resolución de conflictos pódense clasificar en xurisdiccionais e extraxurisdiccionais. En canto aos primeiros, ofrecerase unha visión dos procesos civís máis específicos da actividade empresarial, así como dos procesos laborais máis salientábeis. Farase especial incidencia tamén na resolución dos conflictos fóra do ámbito xudicial, o que se vén chamando as Alternative Dispute Resolution, que veñen cobrando cada vez maior auxe, ao se presentaren como métodos eficientes de solución das controversias xurídicas, diante da endémica lentitude da xustiza estatal. Por último, parte da docencia ocuparase da resolución da crise empresarial a través dos mecanismos concursais e para-concursais.
Procurarase que o/a estudiante adquira unha visión xeral da materia que o/a capacite para acudir aos instrumentos procesuais ou extra-procesuais máis axeitados segundo o caso concreto, así como un coñecemento específico das institucións máis comúns na actividade empresarial. Estes obxectivos tentaranse cubrir dende a dupla perspectiva teórico/práctica, de xeito que, en primeiro lugar, se anfiancen e amplíen os coñecementos que os/as estiatnes teñen xa adquirido no grao para, en segundo lugar, desenvolvan as competencias necesarias para aplicar os coñecementos teóricos ao caso concreto, a través dos talleres e prácticas a realizar.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Facilitación de materiais vía moodle

*Metodoloxías docentes que se modifican
As sesións síncronas se impartirán a través de Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A forma de comunicación habitual é a través de correo electrónica. Se é necesario se concertarán titorías síncronas a través de Teams a petición do estudante

4. Modificacións na avaliación

A avaliación seguirá consistindo na entrega de traballos que serán entregados a través de moodle ou por correo electrónico

*Observacións de avaliación:

A asistencia se referirá ao seguimento das sesións vía Teams

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer o conxunto normativo aplicable, lexislativo e xurisprudencial, e a doutrina aplicables ao mundo da empresa
A2 Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa
A3 Coñecer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial.
A5 Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación
B1 Capacidade para planificar e levar a cabo tarefas xurídicas complexas de modo autónomo
B2 Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo
B3 Capacidade para estructurar ordenadamente os feitos e as disposicións xurídicas relevantes dun caso
B4 Capacidade para identificar cuestións xurídicas relevantes partindo dun conxunto complexo de feitos non estructurado xurídicamente
B5 Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta
B6 Habilidade/Capacidade para a toma de decisións
B7 Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema
B8 Capacidade para analizar os problemas xurídicos dende unha pluralidade de enfoques e elexir o máis idóneo no caso concreto.
B9 Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial)
B10 Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, empregando a terminoloxía técnicamente apropiada.
B11 Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria
B12 Capacidade para ler e interpretar traballos complexos relacionados co ámbito xurídico
B13 Capacidade para sintetizar os argumentos xurídicos de forma precisa
B14 Capacidade para traballar en equipos interdisciplinares como experto en dereito e contribuir efectivamente ás súas tarefas
B15 Capacidade para asesorar sobre as posibles resolucións dun caso
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know the ways to resolve typical conflicts of business and commercial activity and know how to choose the most suitable in a specific case of legal-commercial practice AJ1
AJ2
AJ3
AJ5
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
CJ1
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
The resolution of conflicts before the state jurisdiction. The most common processes in business activity 1. General aspects of the civil procedural practice in the company and the execution process
2. Protection of the credit and claim of debts
3. Corporate processes and statutory agreements
Conflict resolution in the workplace 1. The previous conciliation in the labor process.
2. The ordinary labor process and procedural modalities
3. Means of challenge.
4. The execution of sentences.
5. The precautionary process.
ADR (Alternative Dispute Resolution). 1. The Arbitration. General features.
2. Consumer arbitration.
3. International arbitration.
4. Administrative arbitration.
5. Mediation and conciliation
The resolution of the business crisis 1. Pre-bankruptcy remedies for the business crisis.
2. The bankruptcy process. General features
3. The effects of the declaration of bankruptcy.
4. Determination of the active and passive masses of the contest.
5. The different ways to end the contest.
6. The competition with an international element

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A5 B2 B3 B5 B9 B11 C1 C3 C4 10 10 20
Case study A1 A2 A3 B1 B4 B12 B13 B15 C7 0 25 25
Problem solving B6 B7 B8 B14 C5 C6 5 25 30
Seminar B3 B9 B11 B13 C4 C5 C8 8 15 23
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 B3 B4 B9 B15 C8 C4 16 0 16
Workbook A1 A3 B3 B4 B10 C1 0 30 30
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation In face-to-face classes the theoretical-practical explanation of the most relevant or novel aspects of the subject will be developed.
Case study The teachers of the different sessions will entrust to the students the case study or the development of works for the acquisition of the competences of the subject that will be part of the evaluation of the module.
Problem solving ome of the activities to be developed will involve solving real or fictitious problems through the autonomous work of the student, individually or in groups. These activities will also be evaluable.
Seminar Monographic seminars will be held during the teaching period on especially relevant or current topics by external or invited teachers.
Guest lecture / keynote speech Attendance and active participation in class
Workbook Due to the part-time nature of the master, part of the student's task will be to carry out the readings commissioned by the teaching staff and carry out the activities associated with these readings.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Case study
Description
Teachers will assist students in scheduled or requested sessions, or via email, for assistance in carrying out activities related to reading or solving cases.

The module coordinator will be in charge of keeping track of attendance as well as calculating the final grades for the course in light of the partial grades provided by the teachers and will deal with claims regarding this final grade or other concerns of the students regarding the development of the subject

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving B6 B7 B8 B14 C5 C6 Some of the activities to be developed will involve solving real or fictitious problems through the autonomous work of the student, individually or in groups. These activities will also be evaluable 40
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 B3 B4 B9 B15 C8 C4 Attendance and active participation in class 20
Workbook A1 A3 B3 B4 B10 C1 Due to the part-time nature of the master's degree, part of the student's task will be to carry out the readings commissioned by the teaching staff and to carry out the activities associated with these readings. 10
Case study A1 A2 A3 B1 B4 B12 B13 B15 C7 The teachers of the different sessions will entrust the students with the study of cases or the development of works for the acquisition of the own competences of the subject that will form part of the grade of the module. 30
 
Assessment comments

With regard to students with recognition of part-time dedication and academic exemption from attendance, officially recognized, the evaluation will consist of the objective test consisting of the delivery of commmisioned works, which will have a value of 100% both in the first and at the second opportunity.

Note that class attendance and active participation in it is 20% of the final grade. The rest of the grade (80%) will depend on the work commissioned by the teachers


Sources of information
Basic

 

Complementary

··AA.VV.: La impugnación de acuerdos sociales y del consejo de administración : actuación en nombre de otro, Madrid, 2007.

.Cachón Cadenas/Picó Junoy: Ejecución civil: problemas actuales, 2009.

.Domínguez Ruiz, Reclamación de deudas transfronterizas, 2013.

·Flores Prada, I.: El procedimiento de apremio en la ejecución civil, Valencia, 2005.

·García Quiñones, J.C.: La conciliación judicial en el proceso laboral, Valencia, 2007.

·AA.VV.: Los sistemas de solución extrajudicial de conflictos laborales: situaicón actual y perspectivas de futuro, Madrid, 2006.

·AA.VV.: El proceso laboral con toda la doctrina del TC, Valencia, 2005.

·Orellana Cano, A.: La ejecución laboral, Madrid, 2005.

. Patricia Jiménez: Manual de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social, 2014.

·Fernández Rozas, J.C.: La nueva Ley de Arbitraje, Madrid, 2007.

·AA.VV.: Comentarios a la Ley de Arbitraje, Madrid, 2006.

·Florensa i Tomás, C.E.: El arbitraje de consumo. Una dimensión del arbitraje de Derecho Privado, Valencia, 2004.

·AA.VV.: Práctica arbitral de consumo : selección de laudos comentados de la Junta Arbitral de Consumo de Cantabria, Madrid, 2007.

·Ramos Méndez, F.: Arbitraje y litigios transfronterizos en un foro global, Barcelona, 2005

·Bustillo Bolado, R.O.: Convenios y contratos administrativos transacción, arbitraje y terminación convencional del procedimiento, Navarra, 2004

·AA.VV.: Mediación y solución de conflictos : habilidades para una necesidad emergente, Madrid, 2007.

·AA.VV.: Estudios de Derecho Concursal, Santiago de Compostela, 2005.

. Díaz Martínez: El proceso concursal adaptado a las reformas adaptado a las reformas introducidas por la Ley 14/2013, de 27 de septiembre, el Real Decreto-ley 11/2014, de 5 de septiembre y la Ley 17/2014, de 30 de septiembre, 2014.

·Fernández del Pozo, L.: Posibilidad y contenido de un derecho preconcursal auditoría y prevención de la crisis empresarial : (art. 209.1.b. LSA), Madrid, 2001.

·Pulgar Ezquerra, J.: La declaración del concurso de acreedores, Madrid, 2005.

·Peiteado Mariscal, P.: La declaración de concurso, Madrid, 2005.

·Pérez del Blanco, G.: Efectos procesales de la declaración del concurso, Madrid, 2007.

García-Cruces González, J.A.: La calificación del Concurso, Navarra, 2004


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.