Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Fundamentos romanísticos da cultura xurídica occidental Código 612G01001
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Rodriguez Montero, Ramon Perfecto
Correo electrónico
ramon.rodriguez.montero@udc.es
Profesorado
Garcia Camiñas, Julio
Rodriguez Montero, Ramon Perfecto
Correo electrónico
julio.garcia.caminas@udc.es
ramon.rodriguez.montero@udc.es
Web http://www.ramonprodriguezmontero.es
Descrición xeral Sitúa o Dereito na súa dimensión histórica, dentro do ámbito da Cultura xurídica occidental europea, iniciando ao alumno na aprendizaxe da terminoloxía e os conceptos xurídicos básicos, así como na resolución dos diversos supostos da práctica que se puidesen plantexar, ofrecendo para iso os recursos metodolóxicos correspondentes.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Realización de un exame final tipo test ou con preguntas cortas dos contidos da materia.
- Realización de traballos, exposicións das partes da materia e casos prácticos suxeridos
(No seu caso, manteranse as notas obtidas nas exposicións, traballos e casos prácticos expostos de xeito presencial ata o momento da entrada en vigor do plan de continxencia).

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Realización do exame final da materia non de xeito presencial, se non telemáticamente, utilizando as plataformas habilitadas ao efecto (Moodle, Teams, etc), segundo se sinale.
- Presentación dos traballos, exposicións e casos prácticos suxeridos non de xeito presencial, se non telemáticamente, mediante o recurso as plataformas habilitadas ao efecto (Moodle, Teams, etc.), segundo se sinale.
- Desenrolo virtual da docencia de la materia, de acordo co horario oficial establecido, non de xeito presencial, se non a través da plataforma Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A partires da entrada en vigor do plan de continxencia preferentemente mediante correo electrónico. Tamén mediante las plataformas Moodle y Teams.
4. Modificacións na avaliación
- Exposicións de partes da materia (20%)
(Exposicións de partes da materia, cuestións relativas a mesma, ou a temas dela levadas a cabo través das plataformas Teams ou Moodle, segundo se sinale).
- Traballos (10%)
(Realización de resumos ou contestación a cuestións teóricas propostas relativas a partes da materia a través das plataformas Teams o Moodle, segundo se indique).
- Casos prácticos (20%)
(Resolución de un ou varios casos prácticos relativos a cuestións referidas a materia a través das plataformas Moodle o Teams, segundo se indique)
- Exame final da materia (50%)
(Exame tipo test ou de preguntas cortas das duas partes da materia a través das plataformas Teams o Moodle, segundo se sinale)

*Observacións de avaliación:
Os criterios sinalados como modificacións na avaliación serán os mesmos tanto para o alumnado con adicación a tempo completo, como para o alumnado con recoñecemento a tempo parcial
De todas as cuestións concretas relativas a forma de realización, contido, prazos de entrega e criterios de valoración das exposicións, traballos, casos prácticos e exame final da materia darase detallada información a os estudantes a partires do momento no que se active o plan de continxencia.

Para superar a materia esixirase obter como mínimo un 50% sumando todos os porcentaxes de cada unha das partes obxecto de toma en consideración (exposicións, traballos, casos prácticos e exame final), sinalándose tamén como requisito necesario e imprescindible obter no exame final como mínimo un 25% sobre o 50% do peso indicado para o mesmo.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense a indicada na Guía docente.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
A14 Capacidade de elaboración de normas.
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. A1
A2
A4
A5
A6
A8
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B1
B2
C1
C4
C5
C6
C7
Aprendizaxe da terminoloxía xurídica básica e da norma no contexto social e histórico europeo, valorando críticamente as mesmas desde plantexamentos de equidade e xustiza. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A9
A10
A14
A15
B6
B8
B11
C4
C6
C7
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. A1
A2
A4
A6
A8
A10
A14
A15
B8
B11
C4
C6
C7
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial A2
A4
A6
A8
A9
A10
A11
A12
A15
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
PRIMEIRA PARTE: Dereito Públio, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
Tema 4. O Principado.
Tema 5. O Dominado.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.

SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.

Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
Tema 8. Dereito de familia.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
Tema 10. Dereitos reais.
Tema 11. Dereito de obligacións.
Tema 12. Dereito de sucesións.
Temario teoría

PRIMEIRA PARTE: Dereito Público, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.


Tema 1. Introducción.
1.1. Periodización da Historia xurídica romana.
1.2. Fontes do Dereito romano.
1.3. O modelo romano de Dereito de xuristas.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
2.1. Organización política primitiva.
2.2. Dereito primitivo.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
3.1. A constitución política republicana.
3.2. Desenrolo e sistematización do dereito no período republicano.
Tema 4. O Principado.
4.1. Organización política.
4.2. O dereito no Principado.
Tema 5. O Dominado.
5.1. Organización política.
5.2. Fontes do dereito.
5.3. Formación do dereito da Igrexa.
5.4. Desenrolo da cultura xurídica en Occidente e Oriente. Vulgarismo e clasicismo.
5.5. A Compilación xustinianea.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.
6.1. Glosadores e Comentaristas.
6.2. A Tradición xurídica do Common law e a Equity. Diferencias e analoxías coa Tradición romanística.
6.3. A revolución protestante e o Absolutismo monárquico.
6.4. O Humanismo xurídico.
6.5. O Iusnturalismo racionalista y la Ilustración.
6.6. O positivismo xurídico e científico. A Pandectística e a Escola Histórica do dereito. O Movemento codificador.
6.7. O neo-Humanismo e a romanística moderna.


SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.


Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
7.1. Contido das relacións xurídico-patrimoniais.
7.2. Os suxeitos da relación xurídico-patrimonial.
7.3. Dinámica da relación xurídico-patrimonial.
Tema 8. Dereito de familia.
8.1. A familia e o matrimonio.
8.2. A patria potestad e la relacións paterno-filiais.
8.3. Tutela e curatela.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
9.1. A formación do sistema de dereito procesual civil.
9.1.1. As accións da ley.
9.1.2. O procedemento formulario.
9.2. A tramitación procesual das accións formularias.
9.2.1. Actuaciones ante o maxistrado.
9.2.2. Litis contestatio e contido da fórmula.
9.2.3. Actuacions perante o xu¡z.
9.2.4. Execución da sentencia.
9.2.5. Procedemento interdictal.
9.3. A cognitio extraordinem e el desarrollo del sistema procesal postclásico.
9.3.1. La cognitio extraordinem y o desenrolo do sistema procesual postclásico.
9.3.2. Tramitación dos litixios.
9.4. O arbitraxe.
9.4.1. Os arbitraxes compromisarios.
9.4.2. A episcopalis audientia.
Tema 10. Dereitos reais.
10.1. Os bens como obxeto de relacións xurídicas.
10.2. A posesión.
10.3. A propiedade.
10.3.1. Réxime xurídico da propiedade privada no sistema civil.
10.3.2. A propiedade no dereito pretorio e noss territorios provinciais.
10.3.3. A propiedade no dereito xustinianeo.
10.3.4. Transmisións patrimoniais a título oneroso e lucrativo. Donacións.
10.4. Concurrencia de dereitos reais.
10.4.1. A copropiedade.
10.4.2. Servidumes.
10.4.3. Usufructo.
10.4.4. Superficie.
10.4.5. Enfitéusis.
Tema 11. Dereito de obrigacións.
11.1. A relación obrigatoria.
11.1.1. Estructura da relación obrigatoria.
11.1.2. As fontes das obrigacións.
11.2. Negocios formais con eficacia obrigatoria.
11.2.1. Estipulacións.
11.2.2. Documento constitutivo.
11.3. Negocios causales típicos e figuras afins.
11.3.1. Obrigacions re contractae.
11.3.1.1. Mutuo e dacions crediticias.
11.3.1.2. Comodato.
11.3.1.3. Depósito.
11.3.2. Obrigacions consensu contractae.
11.3.2.1. Compraventa e figuras afins.
11.3.2.2. Arrendamentos.
11.3.2.3. Sociedade.
11.3.2.4. Mandato e xestión de negocios.
11.3.3. Negocios atípicos e tipificación de novas figuras causais.
11.4. Negocios con función de garantía das obrigacions.
11.4.1. Garantías personais.
11.4.1.1. Fianza.
11.4.1.2. Outras formas de fianza personal.
11.4.2. Garantías reais.
11.4.2.1. Fiducia.
11.4.2.2. Prenda.
11.4.2.3. Hipoteca.
11.5. Obrigaciones surxidas de actos ilícitos.
11.6. Aspectos relativos a responsabilidade contractual e extracontractual no Dereito romano.
Tema 12. Dereito de sucesións.
12.1. A sucesión hereditaria.
12.2. As formas de sucesión.
12.3. Efectos patrimoniais da sucesión hereditaria.















Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos A4 1 1 2
Lecturas A1 A5 A6 A10 0 3 3
Traballos tutelados A11 B9 B1 B2 C1 5 10 15
Presentación oral A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 5 15 20
Proba obxectiva A3 B6 0 30 30
Sesión maxistral A2 28 27 55
Solución de problemas A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 5 15 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia a Conferencias e Cursos, tanto da materia como de outras relacionadas con aquela, presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
Lecturas Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral.
Traballos tutelados Realización de resumos ou esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos.
Presentación oral Intervencións en clase expoñendo partes do temario individualmente ou por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta.
Proba obxectiva Exame final escrito das diversas partes indicadas da materia, con preguntas concretas (tipo test ou cortas) a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos estudantes dos contidos da materia.
Sesión maxistral Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente.
Solución de problemas Plantexmento e realización de un caso o casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Eventos científicos e/ou divulgativos
Lecturas
Presentación oral
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
- Tutorías personalizadas para todo o estudantado (virtuais e presenciais) coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudiar a materia.
- Seguemento (presencial e virtual) das capacidades e progresos dos estudantes a través da corrección dos resumos das conferencias, traballos e exposicións presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na realización de casos prácticos, tanto presencial como virtualmente..
- Seguemento persoal (fundamentalmente mediante atención telemática) do proxecto formativo do estudantado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa de asistencia.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Eventos científicos e/ou divulgativos A4 Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. 1
Lecturas A1 A5 A6 A10 Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. 1
Presentación oral A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos ou individualmente, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. 20
Traballos tutelados A11 B9 B1 B2 C1 Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. 8
Proba obxectiva A3 B6 Exame final escrito das diversas partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos estudantes dos contidos da materia.
50
Sesión maxistral A2 Asistencia as leccións maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. 2
Solución de problemas A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. 18
 
Observacións avaliación

Realización de traballos, exposicións presenciais e casos prácticos a determinar segundo a marcha do curso e examen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas. 

A forma de evaluación establecida para os alumnos que oficialmente teñan recoñecida a dispensa de docencia consistirá ademais da entrega telemática dos traballos e casos práctios suxeridos, así como na exposición das partes indicadas da asignatura, na realización do examen final ordinario e, no seu caso, extraordinario da asigatura. Para a sua preparación deberán utilizar, seguindo o temario establecido nesta Guía, fundamentalmente a últimas edicións dos Manuais da asignatura dos profesores Fernández Barreiro e Paricio Serrano: Historia del Derecho romano y su recepción europea, Madrid, 2017, e Fundamentos de Derecho privado romano, Madrid, 2016, así como a demás bibliografía suxerida nesta Guía.
Para resolver os posibles problemas que no desenrolo do estudo e comprensión da materia lles xurdisen, arbitrarase, na medida do posibel, un sistema personalizado de atención a distancia mediante correo electrónico, os foros das diversas plataformas habilitadas ao efecto (Moodle, Teams) ou mediante tutorías presenciales en horas distintas das oficialmente fixadas.
 así como na exposición
No caso dos alumnos que non teñan superada a materia e se atopen en convocatorias elevadas, se prevé a posibilidade de que, previo acordo co profesor responsable, e sempre en atención a disponibilidade académica docente e investigadora do mesmo, se arbitre para eles a realización de diversas probas liberatorias por partes da materia o longo do curso académico correspondente en datas distintas das sinaladas oficialmente. Para acollerse a dita posibilidad os citados alumnos deberán solicitar previamente a correspndente reunión co profesor.

O inicio de cada curso académico informaráse  (presencialmente e a través da plataforma Moodle) os alumnos matriculados na asignatura que sigan o sistema presesncial, así como tamén o alumnado con dispensa de asistencia, dos criterios a seguir relativos a organización e desenrolo do mesmo: precisión sobre forma e tipo dos exames a realizar; tipos, contido e criterios de valoración das exposicións suxeridas; traballos de partes da materia; outras activiades valorables; e planificación temporal aproximada das diversas partes da asignatura. 



Fontes de información
Bibliografía básica Rodríguez Montero (2020). Cinco Estudios sobre interpretación Jurisprudencial romana. Santiago de Compostela. Andavira editora
García Camiñas (2012). Cuestiones de jurisprudencia romana. Santiago de Compostela. Andavira editora
Fernandez Barreiro-García Camiñas-Rodríguez Montero (2017). Derecho jurisprudencial romano. Método del caso. Santiago de Compostela. Andavira Editora
Rodríguez Montero (2020). Disquisiciones romanísticas. Santiago de Compostela. Andavira editora
Paricio y Fernández Barreiro (2016). Fundamentos de Derecho privado romano. Madrid. Marcial Pons
Paricio y Fernández Barreiro (2014). Historia del derecho romano y su recepción europea. Madrid. Marcial Pons
Garcia Camiñas (2017). Presentaciones de Derecho Romano. Santiago de Compostela. Andavira editora
Rodríguez Montero (2015). Responsabilidad contractual y extracontractual en Derecho romano. Santiago de Compostela. Andavira editora
Rodriguez Montero (2017 ). Sobre Histotria y Derecho. Lecturas escogidas. Santiago de Compostela. Andavira editora

Os alumnos utilizarán os libros recomendados dos profesores da asignatura comezando a traballar xa desde o primeiro momento con eles para, así, poder chegar ao aula xa cos coñecementos previos e necesarios para avanzar e progresar debidamente a través das explicacións e prácticas realizadas no aula.

Bibliografía complementaria Alvaro d´Ors (1989). Derecho privado romano. Pamplona Eunsa
Kaser (1982). Derecho privado romano. Madrid. Edit. Reus
Schulz (1960). Derecho romano clásico. Barcelona. Bosch
Murga (1989). Derecho romano clásico II. El proceso. Zaragoza. Universidad de Zaragoza
Gutiérrez-Alviz (1982). Diccionario de Derecho romano. Madrid. Reus S.A.
Stein (2001). El Derecho romano en la Historia de Europa. Madrid. Siglo XXI Editores
AA.VV. (1968). El Digesto de Justiniano (3 tomos). Pamplona. Edit. Aranzadi
Torrent Ruiz (2007). Fundamentos del Derecho europeo. Madrid. Edisofer
AA.VV. (1985). Gayo Instituciones. Madrid. Edit. Civitas
Fuenteseca (1987). Historia del Derecho romano. Madrid
Kunkel (1982). Historia del Derecho romano. Barcelona. Ariel
Alföldy (1992). Historia social de Roma. Madrid. Alianza Editorial
Schulz (1990). Principios de Derecho romano. Madrid. Edit. Civitas
AA.VV. (2002). Textos de Derecho romano. Pamplona. Thomson-Aranzadi

Ademais da Bibliografía complementaria específica sinalada, para unha maior información sobre os temas tratados no temario da materia, recoméndase aos alumnos interesados acudir ás obras e artigos doctrinales indicados ao final de cada lección nos libros sinalados na Bibliografía básica da materia dos autores Paricio e Fernández Barreiro. Tamén se pode consultar máis información nos links sinalados nas súas respectivas páxinas web polos profesores da materia.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Historia do Dereito/612001103
Comunicación oral e escrita/612G01004

Materias que continúan o temario
España na configuración histórico-xurídica de Europa/612G01002
Dereito de obrigas e danos/612G01016
Dereito da Contratación/612G01024
Dereitos Reais/612G01027
Teoría e práctica da argumentación xurídica/612G01041
Técnica xurisprudencial romana/612G01043

Observacións

Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías