Identifying Data 2018/19
Subject (*) Oral and Written Communication Code 612G01004
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Letras
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
E-mail
m.j.diaz@udc.es
Lecturers
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
Formoso Barro, Maria Josefa
Paz Otero, Héctor
E-mail
m.j.diaz@udc.es
m.formoso@udc.es
hector.paz.otero@udc.es
Web
General description O propósito desta asignatura é mellorar a capacidade do alumno para expresarse de xeito oral e por escrito en cualquera contexto e coñecer as sinerxias e necesidades expresivas dos diferentes medios de comunicación -escritos, audiovisuais e multimedia-, con especial atención ao léxico e a argumentación xurídicos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B10 Traballar de forma colaborativa.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica A8
A11
A12
B2
B4
C1
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica A8
A12
B12
B2
B4
C1
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. A13
B13
C6
C7
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo A11
A12
B10
B12
B4
C1

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Introdución Introdución xeral
TEMA 2. Comunicación escrita I: A puntuación 2.1. Puntuación e articulación das unidades informativas do texto.
2.2. Signos de puntuación e significado das unidades textuais.
2.3. Tipoloxía dos signos de puntuación.
2.4. Usos e normas dos signos de puntuación.
TEMA 3. Comunicación escrita II: A planificación do texto 3.1. Obxectivos do texto.
3.2. O texto como relación.
3.3. Organización das ideas.
3.4. Xéneros textuais.
3.5. Secuencias textuais básicas: argumentación, exposición, narración, descrición.
TEMA 4. Comunicación escrita III: A argumentación 4.1. Obxectivo.
4.2. Destinatario da argumentación.
4.3. Compoñentes básicos da secuencia argumentativa.
4.4. Outros elementos do razoamento argumentativo.
4.5. Estratexias argumentativas.
TEMA 5. Comunicación escrita IV: A exposición 5.1. Obxectivo.
5.2. A estrutura do texto expositivo.
5.3. Estratexias discursivas do texto expositivo.
TEMA 6. Comunicación escrita V: A linguaxe xurídica. Técnicas de expresión escrita aplicadas a textos xurídicos.
TEMA 7. Comunicación oral I: A comunicación verbal e non verbal. 7.1. Qué se di e cómo se di.
7.2. A importancia da imaxe e do son.
7.3. Posta en escena e materiais de apoio.
7.4. Casuística de cada medio de comunicación.
TEMA 8. Comunicación oral II 8.1. Oratoria.
8.2. Persuasión.
8.3. Problemas na expresión oral.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A11 A12 A13 C7 12 12 24
Workshop A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 14 5 19
Long answer / essay questions A8 A11 B12 B2 B4 C1 C6 6 30 36
Mixed objective/subjective test A8 A11 B4 C1 2 25 27
Oral presentation A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 14 30 44
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Leccións expositivas sobre o temario da materia
Workshop Prácticas de comunicación escrita sobre cada un dos temas do programa
Long answer / essay questions Probas de comunicación escrita nas que se evaluan os coñecementos adquiridos sobre as partes principais do programa.
Trátase de 2 ou 3 probas ás que é obrigatorio presentarse para poder optar á avaliación de comunicación escrita.
Mixed objective/subjective test Exame final de comunicación escrita
Oral presentation Probas de comunicación oral.
O feito de non facer unha práctica de comunicación oral sen causa xustificada, suporá ter un non presentado na materia.

Personalized attention
Methodologies
Description
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse ora tutorías presenciais, ora o seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 Exercicios prácticos realizados nas clases de comunicación escrita
10
Oral presentation A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 Probas de comunicación oral. A parte de comunicación oral avaliarase ao 100% con estas probas. É necesario aprobar cada unha das prácticas que se realicen. 30
Mixed objective/subjective test A8 A11 B4 C1 Exame final de comunicación escrita.
É obrigatorio presentarse a este exame para optar á avaliación de comunicación escrita.
30
Long answer / essay questions A8 A11 B12 B2 B4 C1 C6 Probas obrigatorias de comunicación escrita. 30
 
Assessment comments
<p>Para superar a materia é necesario aprobar tanto a parte de Comunicación Escrita como a parte de Comunicación Oral.</p><p>Unha falta de ortografía (incluidos os acentos) implica que non se corrixirá ese traballo, exercicio ou exame.</p><p>Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle), porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.</p>

Sources of information
Basic RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2014). Diccionario de la lengua española : [Edición del Tricentenario]. Madrid : Espasa Calpe
CASADO, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2012). Ortografía básica de la lengua española. Madrid: RAE

Complementary JIMÉNEZ YÁÑEZ DE BARBER, Ricardo; MANTECÓN SANCHO, Joaquín (2012). Escribir bien es de justicia : técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor : Aranzadi-Thomson Reuters
CASSANY, Daniel (2007. 14ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona : Anagrama
BOEGLIN NAUMOVIC, Martha (2007). Leer y redactar en la universidad : del caos de las ideas al texto estructurado. Sevilla : MAD
VILCHES VIVANCOS, Fernando (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid : Dykinson
MONTOLÍO, Estrella (coordinadora) (2000). Manual práctico de escritura académica. Barcelona : Ariel
FIGUERAS, Carolina (2001). Pragmática de la puntuación. Barcelona : Octaedro


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Lémbrase a importancia de facer e entregar as prácticas no tempo acordado.

Unha falta de ortografía suporá a non calificación do exercicio, traballo ou exame.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.