Identifying Data 2020/21
Subject (*) Oral and Written Communication Code 612G01004
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Letras
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Puentes Rivera, Iván
E-mail
i.puentes@udc.es
Lecturers
Formoso Barro, Maria Josefa
López Golán, Mónica
Puentes Rivera, Iván
E-mail
m.formoso@udc.es
monica.lopez.golan@udc.es
i.puentes@udc.es
Web
General description O propósito desta asignatura é mellorar a capacidade do alumnado para expresarse de xeito oral e por escrito en calquera contexto, especialmente no que ten que ver coas rutinas e prácticas profesionais do Dereito, ademais de coñecer as sinerxias e necesidades expresivas dos diferentes medios de comunicación -escritos, audiovisuais e multimedia-, con especial atención ao léxico, á capacidade de argumentación e á necesidade de simplificación e modernización da linguaxe xurídica.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesións maxistrais síncronas e asíncronas e realización dos traballos fóra da aula.

*Metodoloxías docentes que se modifican
As sesións interactivas presenciais pasan á modalidade non presencial, síncrona ou asíncrona.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Resolución de dúbidas a través do correo electrónico e titorías personalizadas a través de Microsoft Teams e Moodle, previa concertación de día e hora por e-mail.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións, manténdose, particularmente, a necesidade de aprobar ambas partes da materia (teoría e práctica) para facer media e aprobar definitivamente a asignatura.

*Observacións de avaliación:
O examen final da materia, no caso de que non se poda realizar presencialmente, consistirá nunha proba online, realizada na data oficial de exame que fixe a Facultade, que combinará preguntas tipo test con outra/s de redacción, respostadas en directo, cun tempo máximo taxado, a través de Moodle e/ou Microsoft Teams. Ao igual que na modalidade presencial, cada pregunta do test respostada correctamente suma x puntos e cada unha das erradas resta ½ x, é dicir, dúas falladas anulan unha acertada; as non contestadas nin suman nin restan. Cada falta de ortografía (incluídos acentos) desconta 0,5 puntos da nota global e con tres faltas non se corrixirá o exame.

Para a realización da proba habilitarase unha reunión específica de Microsoft Teams á que todos os alumnos/as deben estar conectados na hora exacta de comezo do exame (recoméndase unirse con suficiente antelación), non podendo sumarse ninguén unha vez se inicie este. Desde o inicio ata o final do mesmo, cada alumno/a manterá activo o seu micrófono e a súa cámara web, a fin de garantir a correcta supervisión por parte do profesorado. Toda a sesión será grabada e arquivada como proba da realización do exame.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios, pero, en todo caso, facilitaranse fontes bibliográficas e audiovisuaies online específicas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A11 Ability to understand and write legal documents.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
A13 Mastering new technologies applied to law.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B4 Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public.
B10 Teamwork and collaboration.
B12 Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages.
B13 Computing and ICT skills.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica A8
A11
A12
B2
B4
C1
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica A8
A12
B12
B2
B4
C1
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión A13
B13
C6
C7
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo A11
A12
B10
B12
B4
C1

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. La Comunicación: Del origen la actualidad. 1.1. Definición.
1.2. Modalidades de Comunicación.
1.3. Evolución: Da orixe á imprenta.
1.4. O sistema comunicativo moderno.
1.5. A sociedade en rede.
1.6. A era da transparencia.
TEMA 2. Comunicación non verbal. 2.1. Definición e concepto.
2.2. Características.
2.3. Comunicación interna e externa.
2.4. A linguaxe corporal: posta en escena.
2.5. Casuística de cada medio de comunicación.
2.6. Conceptos básicos: márketing, público obxectivo, posicionamento.
2.7. Comunicación imaxe: cualidades do orador/a.
TEMA 3. Comunicación e emoción. 3.1. Ethos, pathos e logos.
3.2. Vestimenta.
3.3. Kinesia, paralingüística e proxémica.
TEMA 4. Modos da Comunicación. 4.1. Información.
4.2. Publicidade.
4.3. Propaganda.
4.4. Relacións Públicas.
4.5. Evolución: Da razón á emoción.
TEMA 5. Fundamentos da comunicación oral e escrita. 5.1. Lingua estándar e variedades dialectais.
5.2. Retórica clásica.
5.3. Argumentación.
5.4. Retórica xudicial.
5.5. Retórica dixital.
TEMA 6. Comunicación oral aplicada ao Dereito. 6.1. Retórica, Oratoria e Dialéctica.
6.2. Audiencia e medo a falar en público.
6.3. Principios básicos da exposición oral.
6.4. Clases e xéneros de discurso.
6.5. A exposición.
TEMA 7. Comunicación escrita aplicada ao Dereito. 7.1. Organización do texto escrito.
7.2. Técnicas de comunicación escrita aplicadas ao Dereito.
7.3. O proceso de redacción.
7.4. Documentación e bases especializadas.
TEMA 8. Modernización e simplificación da linguaxe xurídica. 8.1. A Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.2. Informe da Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.3. O dereito para comprender.
8.4. Recomendacións aos profesionais.
8.5. Recomendacións ás institucións.
8.6. Recomendacións aos medios de comunicación.
TEMA 9. Comunicación pública e Xustiza. 9.1. Xornalismo xudicial.
9.2. Protocolo de Comunicación da Xustiza.
9.3. Contorna legal, normativa orgánica e regulamentaria.
9.4. As oficinas de comunicación do Poder Xudicial.
9.5. Información xudicial: límites.
9.6. Información xudicial e transparencia.
9.7. Uso das linguas cooficiais.
TEMA 10. Comunicación 2.0. 10.1 Comunicación Web.
10.2. Redes sociais: Facebook, Twitter e Instagram.
10.3. Comunicación móbil.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A11 A12 A13 C7 24 12 36
Workshop A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 12 24 36
Oral presentation A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 11 22 33
Supervised projects A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 0 27 27
Practical test: A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 4 12 16
Mixed objective/subjective test A8 A13 B13 C1 C6 2 0 2
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas sobre o temario da materia.
Workshop Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo. Clases prácticas.
Oral presentation Probas de comunicación oral.
Supervised projects Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente.
Practical test: Traballo escrito.
Mixed objective/subjective test Proba na que se avalía a asimilación dos contidos e a capacidade de pór en práctica as destrezas propias da materia.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Oral presentation
Supervised projects
Description
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.

Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 Probas de comunicación oral. A parte de comunicación oral avaliarase ao 100% con estas probas, sendo necesario aprobar cada unha das prácticas que se realicen. 30
Supervised projects A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 Traballo para avaliar a competencia en comunicación escrita. 20
Practical test: A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 Prácticas de escritura. 10
Mixed objective/subjective test A8 A13 B13 C1 C6 Exame final da materia no que serán avaliados os coñecementos teóricos e prácticos de expresión escrita adquiridos durante a mesma. 40
 
Assessment comments

Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae, sobre todo, nos traballos realizados polo alumnado. O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases maxistrais e exercizos prácticos. Esta proba realizarase na data establecida pola Facultade.

O 60% restante responde á avaliación das prácticas de comunicación oral e escrita realizadas ao longo do curso. 

Para superar a materia é necesario aprobar tanto a parte práctica como a teórica, é dicir, obter polo menos un 3 (30 sobre 100) no conxunto das prácticas realizadas e un 2 (20 sobre 100) no exame final.

Tres faltas de ortografía (incluidos os tils) implican que non se corrixirá ese traballo, exercicio ou exame.

O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto cos dous profesores da asignatura antes do día 15 de febreiro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. 

Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle), pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.


Sources of information
Basic RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2014). Diccionario de la lengua española : [Edición del Tricentenario]. Madrid : Espasa Calpe
CASADO, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA
Ministerio de Justicia (2011). Informe de la Comisión de modernización del lenguaje jurídico. Mnisterio de Justicia
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2012). Ortografía básica de la lengua española. Madrid: RAE
Consejo General del Poder Judicial (2018). Protocolo de Comunicación de la Justicia. Madrid: Consejo General del Poder Judicial

Complementary JIMÉNEZ YÁÑEZ DE BARBER, Ricardo; MANTECÓN SANCHO, Joaquín (2012). Escribir bien es de justicia : técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor : Aranzadi-Thomson Reuters
CASSANY, Daniel (2007. 14ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona : Anagrama
BOEGLIN NAUMOVIC, Martha (2007). Leer y redactar en la universidad : del caos de las ideas al texto estructurado. Sevilla : MAD
VILCHES VIVANCOS, Fernando (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid : Dykinson
MONTOLÍO, Estrella (coordinadora) (2000). Manual práctico de escritura académica. Barcelona : Ariel
FIGUERAS, Carolina (2001). Pragmática de la puntuación. Barcelona : Octaedro


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Green Campus

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 
  • A entrega realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de imprimilos.
  • De se realizar en papel: 
    • Non se empregarán plásticos. 
    • Realizaranse impresións a dobre cara. 
    • Empregarase papel reciclado. 
    • Evitarase a impresión de borradores. 

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos sobre o medio natural. 

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

4. Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 

7. Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.