Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Principios económico-contables da empresa Código 612G01005
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Salcines Cristal, Jose Venancio
Correo electrónico
venancio.salcines@udc.es
Profesorado
Novo Corti, Maria Isabel
Salcines Cristal, Jose Venancio
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
isabel.novo.corti@udc.es
venancio.salcines@udc.es
laura.varela.candamio@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia está dirixida aos estudantes de primeiro curso do Grao en Dereito. Ten a consideración de materia básica porque nela estúdanse conceptos fundamentais de economía e de contabilidade, útiles non só para os estudantes de Dereito como tales, senón tamén como cidadáns que consomen, invisten, reciben subvencións públicas, pagan impostos e adoptan outras moitas decisións en materia económica.

Tendo en conta que a materia é parte fundamental de toda actividade financeiro, empresarial, social, xurídica ou política a disciplina resulta necesaria e imprescindible dentro do contexto da titulación.

A materia consta de seis créditos ECTS. Nela, explícanse os conceptos básicos, instrumentos e criterios necesarios para ter un coñecemento xeral sobre as cuestións económico-contables máis relevantes. O seu desenvolvemento está pensado para alumnos que se inician no estudo da economía e da contabilidade, e que necesitan ter unha visión global das mesmas e das diferentes cuestións e problemática que a integran.

Expómonos o coñecemento dos principios económicos contables como unha disciplina de carácter multidisciplinar e como tal non pretendemos estudar o tema en toda a súa extensión e profundidade, senón simplemente ofrecer o alumno unha visión panorámica da mesma, como corresponde á idea dun programa ao nivel dunha materia integrada nun grao de Dereito.

O considerable progreso nos programas específicos de contabilidade e no tratamento informático dos datos proporcionan unhas achegas fundamentais para facilitar a comprensión e a execución dos conceptos básicos desta disciplina.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos básicos da economía, tanto na súa vertente macroeconómica como microeconómica, adquirindo coñecementos das principais fontes de referencia en economía, que lle faciliten ao estudante coñecer o funcionamento da economía nun contexto social e xurídico global, mediante unha aprendizaxe significativa. Contribuír a comprender o funcionamento real da economía e da contabilidade na sociedade contemporánea. Paralelamente formularse a obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades colectivas e unha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Coñecer a armazón financeiro, empresarial, social, xurídico ou político e alcanzarase unha percepción xeral dos problemas macreconómicos e microeconómicos, en entronos internacionais globalizados, así como dende o punto de vista dun país en concreto, para poder desenvolverse en axeitadamente dentro o ámbito económico-xurídico, tendo presente o enfoque da economía ao servizo das persoas, como fonte de xeración de benestar. Así mesmo, o alumnado familiarizarase coa aprendizaxe e a resolución de problemas, de forma reflexiva crítica e autónoma. A4
A7
A9
A15
B6
B7
B8
B11
B13
B1
B5
C4
C5
C7
C8
Capacidade de análise crítica dos coñecementos adquiridos. Capacidade de síntese e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. Utilización de técnicas informáticas para obtención da información e tratamento dos problemas económicos. A4
A7
A9
A15
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B1
B5
C3
C4
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN. EL PENSAMIENTO ECONÓMICO 1. Introducción. Conceptos básicos
2. Pensamiento Económico. Las principales escuelas de pensamiento económico: desde Aristoteles hasta el marginalismo.
MICROECONOMIA, MERCADOS Y COMPETENCIA 1. Los consumidores: teoría del consumo
2. La empresa: teoría de la producción y de los costes
3. Los mercados competitivos
4. La competencia imperfecta: Monopolio, competencia monopolíticas y oligopolio
5. Los mercados de factores: mercado de trabajo y desempleo
MACROECONOMÍA Y FINANZAS 1. La Demanda Agregada. Componentes de la demanda agregada
2. Sistema Financiero. Marco estructural del sistema financiero español. El tipo de interés. Determinantes de la demanda y la oferta de dinero
3. El Mercado de Dinero. El Modelo LM

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos B6 B9 B10 B12 C3 10 30 40
Sesión maxistral B6 B7 B8 B13 B1 B5 25 60 85
Eventos científicos e/ou divulgativos A4 A7 A9 A15 B8 B11 C4 C5 C7 C8 5 0 5
Proba mixta B7 B1 B5 2 0 2
 
Atención personalizada 18 0 18
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Os alumnos resolverán cuestións relacionadas con cada un dos capítulos do temario.
O profesor explicará previamente a metodoloxía que debe seguirse e a orientación bibliográfica.
Sesión maxistral O profesor explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas relacións.
A asistencia a clase ten a consideración de obrigatoria, aínda que non se pasará lista.
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistirase aos eventos suxeridos pola equipa docente, que resulten de interés para o alumnado, en relación coa asignatura, como por exemplo conferencias, mesas redondas, exposicións, etc.
Proba mixta O exame final da materia que será escrito. Podera constar de preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
O profesor estará diponible para á atención personalizada ao estudiantes sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportunos en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución de casos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos B6 B9 B10 B12 C3 Terase en conta a resolución dos casos e a participación na clase 30
Proba mixta B7 B1 B5 Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas pola equipa docente 70
 
Observacións avaliación

El sistema de evaluación es el siguiente: a) Evaluación Continua: 30 por ciento b) Examen: 70 por ciento.

La prueba de ensaio (preceptivo examen final) será escrito. El sistema de calificación fluctúa de 0 a 10 puntos.

Se seguirán los mismos criterios para todas los oportunidades.


Fontes de información
Bibliografía básica Krugman, P & Wells, R. (2004). Economics. Worth Publishers
Krgman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. Reverté
Salcines, J. V. & Barros, E. (2010). Historia del Pensamiento Económico. Escuela de Finanzas
Salcines, V. (2010). Sistema Financiero Español. Escuela de Finanzas

Bibliografía complementaria Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2012). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Frank, R.H. (2010). Micreoconomics and Behavior. McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías