Identifying Data 2018/19
Subject (*) Economic and Accounting Concepts of the Firm Code 612G01005
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Novo Corti, Maria Isabel
E-mail
isabel.novo.corti@udc.es
Lecturers
Novo Corti, Maria Isabel
Salcines Cristal, Jose Venancio
Varela Candamio, Laura
E-mail
isabel.novo.corti@udc.es
venancio.salcines@udc.es
laura.varela.candamio@udc.es
Web
General description Esta materia está dirixida aos estudantes de primeiro curso do Grao en Dereito. Ten a consideración de materia básica porque nela estúdanse conceptos fundamentais de economía e de contabilidade, útiles non só para os estudantes de Dereito como tales, senón tamén como cidadáns que consomen, invisten, reciben subvencións públicas, pagan impostos e adoptan outras moitas decisións en materia económica.
Tendo en conta que a materia é parte fundamental de toda actividade financeiro, empresarial, social, xurídica ou política a disciplina resulta necesaria e imprescindible dentro do contexto da titulación.

A materia consta de seis créditos ECTS. Nela, explícanse os conceptos básicos, instrumentos e criterios necesarios para ter un coñecemento xeral sobre as cuestións económico-contables máis relevantes. O seu desenvolvemento está pensado para alumnos que se inician no estudo da economía e da contabilidade, e que necesitan ter unha visión global das mesmas e das diferentes cuestións e problemática que a integran.
Expómonos o coñecemento dos principios económicos contables como unha disciplina de carácter multidisciplinar e como tal non pretendemos estudar o tema en toda a súa extensión e profundidade, senón simplemente ofrecer o alumno unha visión panorámica da mesma, como corresponde á idea dun programa ao nivel dunha materia integrada nun grao de Dereito.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Learn the fundamentals of economics, both in microeconomics and macroeconomics, by acquiring knowledge of the main sources of reference in the economy, which will facilitate the student the knowledge of the operation of the economy in a social and global legal context through meaningful learning. Help the understanding of the real functioning of the economy and accounting in a contemporary society. Taking into account, simultaneously, the obligation of all citizens of contributing to try to resolve the collective needs through their own knowledge, and contributing to a better understanding of the nature and problems of those needs. Also, students will become familiar with learning and problem solving, in a critically reflective, and autonomous way. A4
A7
A9
A15
B6
B7
B8
B11
B13
B1
B5
C4
C5
C7
C8
Capacities for critical analysis of foreground. Synthesis capacity and ability to practical applications of the theoretical concepts. Ability for spoken and written expression. Ability for teamwork. Using computer techniques to obtain information and treatment of economic problems. A4
A7
A9
A15
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B1
B5
C3
C4
C5
C7

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCTION. ECONOMIC PRINCIPLES 1. Introduction. Basic concepts
2. The main principles of economics
3. Economic Models: Trade-offs
MICROECONOMICS, MARKET & COMPETITION 1. Consumers: the consumer's theory
2. The firm: production and cost theory
3. Competitive markets
4. Imperfect competition: monopoly, monopolistic competition and oligopoly
5. Externalities and Public Goods
MACROECONOMICS AND FINANCE 1. Macroeconomics: a global vision
2. Growth, unemployment, and inflation
3. Aggregate supply and demand
4. Fiscal policy
5. Monetary policy, money, and central banks

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study B6 B9 B10 B12 C3 10 30 40
Guest lecture / keynote speech B6 B7 B8 B13 B1 B5 25 60 85
Events academic / information A4 A7 A9 A15 B8 B11 C4 C5 C7 C8 5 0 5
Mixed objective/subjective test B7 B1 B5 2 0 2
 
Personalized attention 18 0 18
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Students will resolve some issues related to the subject. They will be informed by the teacher about the methodology and bibliographic references.
Guest lecture / keynote speech Each topic in the program will be analyzed in a lecture, focusing in the main subjects and concepts, and how they are related.
The attendance to the lectures is mandatory.
Events academic / information Students must attend the events suggested by the teaching staff, which were considered of interest to students of the subject, such as conferences, roundtables, exhibitions, etc.
Mixed objective/subjective test The exam will be written and it will about some topic of those analyzed in the lectures, it could be of multiple choice questions, or questions for short or long answer. Moreover, students could develop a long subject proposed by the lecturer.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
The teacher will be available to meet students individually, whenever they request it. Particularly for the resolution of proposed works or cases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study B6 B9 B10 B12 C3 Terase en conta a resolución dos casos e a participación na clase 30
Mixed objective/subjective test B7 B1 B5 The teaching team will take account all capabilities and knowledge shown by the students through the all the tests, undertaken all over the course 70
 
Assessment comments

The evaluation system is as follows: a) Continuous Assessment: 30 percent b) Exam: 70 percent.
Final test (mandatory final exam) shall be in writing. The rating system ranges from 0-10 points.


Sources of information
Basic Sánchez, Novo-Corti, Barreiro-Gen (2018). Apuntes básicos para un curso intermedio de microeconomía. A Coruña - EDaSS - Universidade da Coruña
Krugman, P & Wells, R. (2004). Economics. Worth Publishers
Krgman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. Reverté
Salcines, J. V. & Barros, E. (2010). Historia del Pensamiento Económico. Escuela de Finanzas
Salcines, V. (2010). Sistema Financiero Español. Escuela de Finanzas

Complementary Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2018). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Frank, R.H. (2010). Micreoconomics and Behavior. McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Follow the indications and news of the MOODLE platform



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.