Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos básicos da economía, tanto na súa vertente macroeconómica como microeconómica, adquirindo coñecementos das principais fontes de referencia en economía, que lle faciliten ao estudante coñecer o funcionamento da economía nun contexto social e xurídico global, mediante unha aprendizaxe significativa.
Contribuír a comprender o funcionamento real da economía e da contabilidade na sociedade contemporánea. Paralelamente formularse a obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades colectivas e unha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas.
Coñecer a armazón financeiro, empresarial, social, xurídico ou político e alcanzarase unha percepción xeral dos problemas macreconómicos e microeconómicos, en entronos internacionais globalizados, así como dende o punto de vista dun país en concreto, para poder desenvolverse axeitadamente dentro do ámbito económico-xurídico, tendo presente o enfoque da economía ao servizo das persoas, como fonte de xeración de benestar. Así mesmo, o alumnado familiarizarase coa aprendizaxe e a resolución de problemas, de forma reflexiva crítica e autónoma. |
A4 A7 A9
|
B1 B5 B6 B7 B8
|
C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de análise crítica dos coñecementos adquiridos. Capacidade de síntese e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. Utilización de técnicas informáticas para obtención da información e tratamento dos problemas económicos. |
A4 A7 A9 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B1 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN. OS PRINCIPIOS DA ECONOMÍA |
1. Introdución. Conceptos básicos
2. Os principios básicos da economía |
MICROECONOMIA, MERCADOS E COMPETENCIA |
1. Modelos económicos e intercambio: oferta e demanda
2. Os consumidores: teoría do consumo
3. A empresa: teoría da producción e dos custos
4. Os mercados competitivos
5. A competencia imperfecta: monopolio, competencia monopolítisca e oligopolio
6. Externalidades e bens públicos |
MACROECONOMÍA |
1. Macroeconomía: unha visión global
2. Crecemeento, desemprego e inflación
3. A oferta y la demanda agregadas
4. A política fiscal
5. A política monetaria, o diñeiro e los bancos centrais
6. Comercio internacional, globalización e crise económica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B6 B7 B8 B13 B1 B5 C4 C5 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A4 A15 A4 A7 A9 B9 B10 B6 B7 B8 C5 C7 |
15 |
15 |
30 |
Lecturas |
A9 A7 C7 C2 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
B11 B12 B5 C3 C4 C2 C6 C8 |
0 |
25 |
25 |
Proba obxectiva |
B7 B8 B1 B1 B5 |
7 |
0 |
7 |
Proba mixta |
B7 B12 B1 B5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesorado explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas relacións. A exposición oral do profesorado poderá ser complementada co uso de medios audiovisuais e coa formulación de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe e facilitar a participación. |
Solución de problemas |
Mediante esta metodoloxía trátase de que os estudantes busquen solución a unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha solución. Esta situación plantexarase en forma de problemas ou cuestións prácticas que deben ser respondidas. É un complemento ao coñecemento teórico adquirido. Trátase de que os estudantes apliquen ditos coñecementos en contornas prácticas, nas que a intervención e aportación persoal do alumnado é o eixo central. |
Lecturas |
Recomendarase a lectura de textos académicos ou de actualidade, relacionados co contido da asignatura para que os estudantes os analicen, interpreten e comprendan en base ás ferramentas da análise económica, que se estudan na materia. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado tratará de aplicar o uso das TIC para aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, baseadas en documentación escrita, audiovisual e de calquera índole, relacionada coa materia, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. Trátase de ampliar coñecementos e obter información para facilitar a aprendizaxe autónoma e o razoamento crítico. A plataforma Moodle será un vehículo importante para a aplicación desta metodoloxía. |
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén pode construirse con un só tipo dalgunha destas preguntas. Poderá incluir tanto preguntas de carácter teórico como práctico ou problemas.
Ao longo do curso faranse sete probas obxectivas, correspondendo unha ao apartado de introducción, tres ao apartado de microeconomía e tres ao apartado de macroeconomía.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial. |
Proba mixta |
Podera constar de resolución de problemas, preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple. Ao longo do curso, faranse tres probas mixtas, que se valorarán cun punto cada unha. Estas probas corresponderán con cada un dos tres grandes bloques da materia: introdución, microeconomía e macroeconomía.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial. O equipo docente informará da modalidade no momento oportuno.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Lecturas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A equipa docente estará dispoñible para á atención personalizada aos estudiantes, sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportuno, en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución problemas, lecturas, etc.
Esta atención poderá ser online a través dos mecanismos facilitados pola universidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B7 B12 B1 B5 |
Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas pola equipa docente.
Realizaranse tres probas mixtas ao longo do curso, cada unha de elas será cualificada con un 10% da cualificación total (1 punto sobre 10)
As probas realizaranse coa secuencia que se indica a continuación:
1 proba da parte de introducción
1 proba da parte de microeocnomía
1 proba da parte de macroeconomía
Todas estas probas poderán ser realizadas presencialmente ou online a través da plataforma Moodle.
Todas estas probas forman parte da avaliación continua. |
30 |
Proba obxectiva |
B7 B8 B1 B1 B5 |
Valoraránse coñecementos adquiridos ao longo do curso. A proba poderá consistir en cuestións de tipo teórico ou práctico.
Realizaranse sete probas obxectivas ao longo do curso. Cada unha de elas será cualificada con un 10% do total (1 punto) e corresponderán coa seguinte secuencia:
1 proba da parte de introducción
3 probas da parte de microeocnomía
3 probas da parte de macroeconomía
Todas estas probas poderán ser realizadas presencialmente ou online a través da plataforma Moodle.
Todas estas probas forman parte da avaliación continua. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Realízanse a seguintes observacións: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. En todas elas a avaliación continua pondera o 100% e as probas requiridas estarán a disposición dos estudantes na correspondente convocatoria. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: dado que a avaliación e continua a o 100%, estes estudantes deberán realizar todas as probas propostas, acordándose ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. 4. Sobre condicións de avaliación final: será correspondente a acadada mediante avaliación continua e todas as probas deberán ser cumprimentadas con data límite fixada. 5. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Krugman, P & Wells, R. (2004). Economics. Worth Publishers
Krugman, P. Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2018). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Krugman, P., & Wells, R. (2012). Macroecnomics. Worth Publishers.
Blanchard, O., Amighini A. & Giavazzi, F (2012). Macroeconomía. Pearson Education
Krugman, P., & Wells, R. (2007). Macroeconomía: Introducción a la economía. Reverté
Krugman, P., & Wells, R. (2007). Microeconomía: Introducción a la economía. Reverté
Krugman, P., & Wells, R. (2012). Microeconomics. Worth Publishers |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase seguir con asiduidade as indicacións e novidades da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais, constitúe un sistema esencial de comunicación entre a equipa docente e o estudantado. Ademáis, fanse as seguintes observacións e recomendacións, con carácter xeral: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|