Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Principios económico-contables da empresa Código 612G01005
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Montes Solla, Paulino
Correo electrónico
paulino.montes.solla@udc.es
Profesorado
Alló Pazos, María
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Garcia Lorenzo, Antonio
Montes Solla, Paulino
Rungo , Paolo
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
maria.allo.pazos@udc.es
jose.barreiro.vinan@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
paulino.montes.solla@udc.es
paolo.rungo@udc.es
laura.varela.candamio@udc.es
Web http://estudos.udc.es/es/subject/612G01V01/612G01005/2023
Descrición xeral Esta materia forma parte das materias de formación básica do primeiro curso do Grao en Dereito. Está situado no primeiro cuadrimestre e consta de seis créditos ECTS (6 ECTS).

Considérase unha materia básica porque estuda os conceptos fundamentais da economía e da contabilidade nacional. Estes conceptos son útiles, non só para o estudantado de Dereito como tales, senón tamén para os/as cidadáns que realizan actividades económicas na súa vida diaria (consumir, investir, recibir subvencións públicas, pagar impostos e tomar moitas outras decisións económicas).
Tendo en conta que o coñecemento da materia é parte fundamental de toda actividade económico-financeira, empresarial, social, xurídica ou política, a materia é necesaria e imprescindible no marco do Grao en Dereito.

Na materia explícanse os conceptos, instrumentos e criterios básicos necesarios para ter un coñecemento xeral das cuestións económico-financeiras máis relevantes. Por iso, o enfoque desta materia está pensado para estudantes que se están iniciando no ámbito da economía e da contabilidade, e que precisan ter unha visión global destes e das súas diferentes cuestións e problemáticas. Por este motivo, a materia é abordada cun enfoque multidisciplinar, ofrecéndolle ao estudante unha visión panorámica da mesma, tal e como corresponde á idea dun programa a nivel de materia integrada nunha licenciatura en Dereito.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea e mais as interrelacións dos ámbitos empresarial, laboral, financeiro, social e político para acadar unha percepción xeral dos problemas microeconómicos en entornos internacionais e globalizados. A4
A7
A9
A15
B7
B5
C4
C7
Capacidade de síntese e de aplicación práctica dos conceptos teóricos para o tratamento e resolución de problemas económicos de forma reflexiva, crítica e autónoma. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. A4
A7
A9
A15
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B1
B5
C3
C4
C5
C7
Sensibilización na obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades humanas individuais e colectivas cunha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Desenvolvemento do alumnado na toma de decisións económicas ao longo da súa vida tendo presente o enfoque da economía sostible (vínculos económico-social-ambiental) como fonte de xeración de benestar a longo prazo A4
A7
B6
B10
B12
B13
B3
B4
B5
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO I. INTRODUCIÓN Tema 1. Principios económicos básicos
Tema 2. Modelos económicos
MÓDULO II. MICROECONOMÍA Tema 3. Oferta e demanda
Tema 4. Intervención do goberno nos mercados
Tema 5. Elasticidades e fiscalidade
MÓDULO III. MERCADOS E COMPETENCIA Tema 6. A curva de oferta
Tema 7. A competencia perfecta
Tema 8. Monopolio, oligopolio e competencia monopolística
Tema 9. Externalidades e bens públicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A7 A9 A15 B6 B7 B8 B13 B1 B5 50 75 125
Proba de resposta múltiple B7 B9 B10 B11 B12 B1 B3 B4 B5 C3 C4 4 0 4
Proba obxectiva B7 B8 B1 B5 C5 C6 C7 2 0 2
 
Atención personalizada 19 0 19
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesorado explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas relacións. A exposición oral do profesorado poderá ser complementada co uso de medios audiovisuais e coa formulación de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe e facilitar a participación.
Proba de resposta múltiple Podera constar de resolución de problemas, preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial. O equipo docente informará da modalidade no momento oportuno.
Proba obxectiva Trátase dunha proba para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén pode construirse con un só tipo dalgunha destas preguntas. Poderá incluir tanto preguntas de carácter teórico como práctico ou problemas.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
A equipa docente estará dispoñible para á atención personalizada aos estudiantes, sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportuno, en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución problemas, lecturas, etc.
Esta atención poderá ser online a través dos mecanismos facilitados pola universidade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple B7 B9 B10 B11 B12 B1 B3 B4 B5 C3 C4 Esta actividade forma parte da avaliación continua.
Valoraranse os coñecementos e habilidades amosadas polo alumnado na realización de probas obxectivas (parciais) dos tres primeiros módulos do programa, cunha puntuación máxima de 6 puntos.
60
Proba obxectiva B7 B8 B1 B5 C5 C6 C7 Valoraranse os coñecementos e competencias mostradas polo alumnado no exame final proposto polo equipo docente, debendo obter un mínimo de 2 puntos sobre 4.
40
 
Observacións avaliación

Observacións de avaliación:

1) Calificación de non
presentado: Corresponde ao alumno, cando só participen en actividades de
avaliación que teñan un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente
da calificación acadada.

2) Segunda oportunidade e
convocatoria adiantada:

  • Segunda oportunidade: As
    condicións de avaliación da segunda oportunidade (artigo 18, apartado 5, das
    Normasde Avaliación, Revisión e Reclamacións das Calificacións dos Estudos de
    Gradoe Mestrado) dictaminan que a segunda oportunidade deber garantir a
    posibilidade de superación da materia polo estudante, polo que compre modificar
    as porcentaxes de calificación respecto da primeira oportunidade. Así mesmo, a
    actividade da segunda oportunidade consistirá nun único exame final que
    representará o 100% da nota final e que se realizará na data do calendario
    oficial. Alternativamente, na segunda oportunidade, o alumno poderá conservar
    as cualificacións obtidas na avaliación continua da primeira oportunidade
    (cunha ponderación do 30% na nota final) e, neste caso, o exame final da
    segunda oportunidade representará a restante 70%. 
  • Oportunidade adiantada: As
    condicións de avaliación da oportunidade adiantada (artigo 19 das Normas de
    Avaliación,Revisión e Reclamacións das Calificacións dos Estudos de Grado e
    Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será
    avaliada por medio dunha proba obxectiva que representará o 100% da calificación
    final.

3) Estudantes con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Na primeira e segunda oportunidade, os criterios de avaliación rexiránse
dacordo á realización dunha proba obxectiva cun peso do 100% sobre a
calificación final. Consistirá nunha proba obxectiva na que se incluirán
cuestións teóricas e prácticas nas que os estudantes terán que demostrar ter
alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia.

4) Sobre condicións de avaliación
final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

5) Identificación do estudante: O
alumno deberá demostrar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

6) En caso de plaxio ou copiado na realización de cualquer proba, o estudante será excluido automáticamente da mesma, e toda a puntuación que houbese obtido en dita convocatoria ou oportunidade lle será eliminada. Por elo, si o estudante tivera algunha puntuación na proba práctica ou estudio de caso, esta lle sería anulada.

















Outras observacións de avaliación sobre mínimos nos criterios de avaliación.

A) Non se require unha calificación mínima na parte da
avaliación continua.

B) Para a proba mixta é necesario obter un 50% da
calificación posible para poder superar a materia. Este requisito aplícase
tanto á 1ª como á 2ª oportunidade.

C) No conxunto, o estudante deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos para superar a materia, pero sempre
que na proba obxectiva acade un mínimo do 50% da puntuación da proba.

D) As clases
son presenciais e, polo tanto, a asistencia a clase é obrigatoria.


Fontes de información
Bibliografía básica Krugman, P. Wells, R. & Graddy, K. (2015). Fundamentos de Economía (3ª edición). Reverté

Bibliografía complementaria Bustos Gisbert, A. (2017). Introducción a la Economía. Civitas
Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2018). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Mochón Morcillo, F. (2012). Principios de Economía Política (3ª edición). McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase seguir con asiduidade as indicacións e novidades da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais, constitúe un sistema esencial de comunicación entre a equipa docente e o estudantado.

Ademáis, fanse as seguintes observacións e recomendacións, con carácter xeral:

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



Recordatorio de aplicación da normativa de igualdade:

- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías