Identifying Data 2020/21
Subject (*) Jurisprudence Code 612G01006
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Serna Bermudez, Pedro
E-mail
pedro.serna@udc.es
Lecturers
Crego Blanco, Jorge
Serna Bermudez, Pedro
E-mail
jorge.crego@udc.es
pedro.serna@udc.es
Web
General description Esta asignatura ten por obxecto proporcionar aos estudantes unha visión global do mundo do Dereito, tanto no que respecta a certos contidos xerais como no que se refire a habilidades e competencias propias do xurista.
Normalmente non falaremos de “avogado” senón de “xurista”, porque este último termo designa ao profesional do Dereito, mentres que o primeiro só fai mención dunha das posibles profesións relacionadas co Dereito, non precisamente á máis característica, aínda que talvez a máis coñecida e, desde logo, a máis estendida numericamente.
Os contidos xerais son prioritarios neste curso, mentres que no que respecta a as habilidades ou competencias, haberán de ir sendo adquiridas polo/a estudante de Dereito ao longo de toda a carreira e, despois, no exercicio profesional e a formación de posgrao.
Desde o punto de vista dos coñecementos ou contidos, preténdese en primeiro lugar que o estudante adquira un coñecemento detallado dos principais procesos dinámicos que configuran a vida do Dereito e os conceptos que permiten comprendelos, así como os elementos estruturais da orde xurídica. En segundo lugar, preténdese que o estudante adquira unha visión global do Dereito como práctica social, dos elementos que integran a devandita práctica e dos seus caracteres máis sobresalientes. Dito doutro xeito, polo que respecta aos contidos, neste curso tentarase responder a 2 cuestións fundamentais: a) Que é o Dereito. b) Como se estrutura a vida xurídica, que procesos dinámicos teñen lugar normalmente dentro dela, como se desenvolven eses procesos e que conceptos permiten comprendelos adecuadamente.
Nesta materia abórdanse conceptos e nocións usados ou presupostos en practicamente todas as ramas do Dereito e da Ciencia xurídica.
Con algunhas excepcións, neste curso non se analizarán aspectos concretos do Dereito español, senón aquelas nocións, estruturas e procesos que son xeralmente compartidos por todos os sectores ou ramas do Dereito, mesmo por ordes ou sistemas xurídicos que pertencen a outros países e/ou a outras épocas.
Resta agora dicir algo sobre as habilidades ou competencias que se buscan desenvolver neste curso. O Dereito forma parte da vida social, pero a Ciencia do Dereito non é exactamente unha ciencia social, porque o xurista enfróntase ás cuestións e problemas sociais singulares e concretos, non xerais, como sería o caso do politólogo, o economista ou o sociólogo. Ademais, e, sobre todo, o instrumento principal do xurista son os textos: o seu contacto coa realidade social está mediado polo manexo de textos escritos de diversa natureza: lexislativos, xurisprudenciais e doctrinales ou científicos. Máis aínda, os feitos que constitúen un caso práctico xurídico non só han de ser analizados e avaliados á luz dos textos que se acaban de mencionar, senón que eles mesmos han de ser relatados de forma ordenada (adoptando así a forma de texto ou de narración) para poder ser abordados e resoltos. Por iso, desde o punto de vista das habilidades ou competencias, o obxecto do curso tradúcese na iniciación e avance dos estudantes nas seguintes competencias específicas, que haberán de desenvolver ao longo de toda a carreira: a) Lectura e comprensión de textos xurídicos (doctrinais, legais e xurisprudenciais). b) Capacidade de análise crítica do Dereito establecido. c) Capacidade de expresión oral e escrita. d) Capacidade de argumentación xurídica e familiarización co modo de razoar propio dos xuristas.
Ademais, é razoable pensar que o traballo desta materia fortalecerá o desenvolvemento doutras habilidades ou competencias máis xenéricas, pero non menos importantes: a) Capacidade de análise e síntese. b) Capacidade de resolución de problemas. c) Habilidade para a xestión da información. d) Habilidade para traballar de forma autónoma e en equipo, e para tomar decisións organizativas en relación con iso. En orde a desenvolver as anteriores competencias, o curso foi deseñado para que os estudantes traballen nel todos os días ou, polo menos, todas as semanas, con diferente intensidade e dedicación segundo os temas. O traballo persoal constante dos estudantes e, en menor medida, o traballo en equipo, resultan decisivos para superar con éxito o curso. Finalmente, este curso tamén se propón, aínda que de modo indirecto, suscitar certas actitudes nos estudantes, tanto de tipo intelectual como de índole ética: a) O sentido da xustiza, en conexión coa idea de que o Dereito existe para o logro de certos fins. b) O espírito crítico. c) O sentido do rigor conceptual e de razoamento.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios. Só serán obxecto de avaliación aqueles contidos que efectivamente se desenvolvan nas clases expositivas ou nas sesións de grupos reducidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Mantéñense todas as metodoloxías previstas. Só variará a contorna de realización, pasando da contorna presencial á contorna online

*Metodoloxías docentes que se modifican

As sesións maxistrais e os seminarios levarán a cabo en liña a través de Teams.
Engadirase unha proba de ensaio que permitirá reducir o valor da proba final oral e avaliar a través dela a adquisición dalgúns dos resultados de aprendizaxe e das competencias da materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

a) Moodle. Empregarase para poñer ao dispor dos estudantes as presentacións (enriquecidas) dos contidos de cada tema. Isto farase desde o comezo das clases da materia.
Tamén se usará para a comunicación xeral cos estudantes. Presumirase que todos os estudantes coñecen o publicado polos profesores en Moodle.
Así mesmo, subiranse semanalmente as ligazóns ás gravacións das clases expositivas online.
Finalmente, empregarase para a realización e entrega da proba escrita.
b) Teams.Empregarase cada semana para as clases de docencia expositiva (2 horas por cada quenda, excepto as semanas en que están programadas máis clases). Estas sesións de clase gravaranse e incluirase unha ligazón ás mesmas en Moodle para que os estudantes poidan velas se non puideron conectarse, ou volver velas se hai algo que desexen clarificar.
Tamén se empregará para as sesións de grupos reducidos (1 hora semanal por cada grupo reducido). Estas sesións non se gravarán, en principio.
Tamén se poderán empregar para sesións de titorías individuais e grupais con estudantes (o necesario, segundo demanda, ata un máximo de 6 horas semanais).
Por último, empregaranse para os exames orais, que serán gravados, así como as súas respectivas revisións.
c) Correo electrónico. Empregarase para a resolución de dúbidas e a titoría individual con estudantes e para a comunicación cos delegados. Procurarase responder o máis pronto posible, en todo caso dentro do prazo máximo dunha semana.

4. Modificacións na avaliación

O exame oral pasará a ter un peso do 50% na cualificación final. Consistirá nun exame oral a través de Teams, que será gravado. Formularanse 3 ou 4 preguntas, elixidas de entre unha lista que se facilitará previamente aos estudantes para facilitar a preparación da proba.
Introducirase unha proba de ensaio escrita, que valerá o 20% da nota final. Haberá que responder a un conxunto de preguntas relacionadas cunha parte dos contidos da materia, que indicará o profesor, nas que se deberán aplicar os contidos aprendidos
Os seminarios non verán modificado nin o seu peso na cualificación final (30%) nin os criterios para a súa avaliación

*Observacións de avaliación:
Os estudantes que teñan dificultades para facer a súa presentación nos seminarios conectándose a través de Teams poderán, previa comunicación ao profesor responsable do seu grupo reducido, seguir o sistema previsto na guía docente para os estudantes con dispensa de asistencia a clases. Se xa houberen participado asiduamente ao longo do curso e a dificultade para facer a súa intervención en forma de pregunta ou comentario fose puntual, poderán facela a través do chat de Teams ou enviala por correo electrónico ao profesor.
Quen non logren aprobar a parte dos seminarios na primeira oportunidade, deberán presentarse en xullo realizando as tarefas previstas na guía docente para os estudantes con dispensa de asistencia a clases.
Os estudantes do Programa de simultaneidade do Grao en ADE e Grao en Dereito cursarán a materia no segundo cuadrimestre. Quen deba presentarse á oportunidade de xullo, se tiveren pendente a parte dos seminarios, deberán realizar as tarefas previstas para os estudantes con dispensa de asistencia a clases. Se tiveren pendente a parte teórica, deberán realizar as actividades de avaliación na forma prevista para as mesmas que estea vixente cando se haxan de celebrar (de forma presencial ou en liña).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non haberá modificacións destacables. Pode estudarse a materia completa coas presentacións en PowerPoint que deixarán os profesores en Moodle, pero ditas presentacións non son suficientes por si soas: é preciso completalas cos apuntamentos que se tomen nas clases expositivas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A6 Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B4 Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public.
B5 Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy
B6 Learning to learn.
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B9 Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations A2
Grasping the systematic nature of the legal system A3
Knowing the constitutional principles and values. B8
Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality. A6
C8
Ability to handle legal sources (statutes, case-law and scholar). A9
B8
B4
Ability to interpret and critically assess the legal system. A1
A3
A10
B8
B3
Critical, logical, and creative thinking. B6
B8
C7
Working autonomously on own initiative. B9
C4
C6
Understanding and use of the basic notions and concepts of law that are employed, but not studied, in the different areas of the science of law. A1
A5
A10
B8
B2
B5
C1
Knowledge of the basic structure of contemporary legal systems. A1
A3
A7
Accurate use of concepts in legal argumentation. A1
A2
A5
A8
A12
B7
B8
Knowledge and understanding of the relationship between structural features and the axiological purpose of law. A1
A2
A3
A5
A7
A10
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic

Part one. Elements of legal analysis: the structure of the legal order
__________________________________________________
Topic 1. Phenomenological approach to the world of law. 1. Un mundo de normas. 2. Un mundo de normas que gardan entre si unha certa orde. 3. Un mundo de suxeitos en relación: seres humanos, e outros. 4. Un mundo de cousas. 5. Un mundo de feitos. 6. Un mundo de accións e controversias.
Topic 2. Introduction to the theory of legal norms 1. A natureza da norma xurídica. 1.1. Unha cuestión preliminar: norma, pensamento e linguaxe. Usos e funcións da linguaxe e das normas. 1.2. A norma como enunciado lingüístico prescriptivo.
1.3. A teoría imperativista clásica e os seus defectos. 1.4. Alternativas ao imperativismo. 1.4.1. A teoría das normas de von Wright. Clases de normas. 1.4.2. A teoría das normas de Hart: a) as normas como razóns para a acción; b) normas primarias e normas secundarias: a teoría da norma conduce á teoría do sistema xurídico; c) algúns problemas. 1.5. Conclusións sobre a natureza da norma xurídica. 2. A estrutura da norma xurídica. 2.1. A solución tradicional: suposto de feito e consecuencia xurídica. 2.2. Algúns corolarios: a) a necesidade de distinguir entre normas completas e incompletas; b) Os tipos de normas xurídicas incompletas. 2.3. As críticas ao modelo tradicional. 2.3.1. A excesiva simplicidade. A análise de von Wright. 2.3.2. A estrutura dos principios xurídicos. 3. Fenomenoloxía das normas xurídicas: normas, disposicións e corpos xurídicos. 4. A validez ou existencia das normas xurídicas: a fronteira entre a teoría da norma e a teoría da orde ou do sistema xurídico.
Topic 3. Notions of legal order and legal system theory,
1. Caracterización xeral: ordenamento, Estado e sistema. 2. A vocación sistemática do ordenamento xurídico. Os caracteres tradicionalmente atribuídos aos ordenamentos xurídicos: unidade, coherencia, plenitude e independencia. Problemas que xurden actualmente. Que é un sistema xurídico. 3. Dimensión activa e dimensión pasiva do sistema xurídico. 4. Estrutura do lado pasivo do sistema xurídico: normas primarias e normas secundarias, de Kelsen a Hart. 5. A identidade dos sistemas xurídicos e a pertenza das normas a un sistema. O sistema xurídico como sistema dinámico. 6. A validez das normas. 7. A validez no Dereito actual.
Topic 4. Notions of theory of sources of law and introduction to the Spanish system of sources. 1. Significados da expresión "fontes do Dereito". 2. Fontes formais e fontes materiais. 3. As fontes formais: aproximación teórica. 3.1. A lei. Lei formal e lei material. 3.2. O costume. Concepto. Lei e costume. Elementos do costume e problemas que presentan. 3.3. A xurisprudencia. Que é unha sentenza xudicial. Son normas as sentenzas? Xurisprudencia e precedente. Utilidade do estudo da xurisprudencia. A xurisprudencia como fonte do Dereito. 3.4. A doutrina. Estrutura do discurso ou texto doctrinal. A doutrina como fonte do Dereito. 4. A evolución histórica das fontes do Dereito. 5. O sistema de fontes do Dereito no Dereito español.
5.1. As "fontes das fontes": o título preliminar do Código civil e a Constitución de 1978. 6.2. A Constitución como norma xurídica e como fonte do Dereito. As sentenzas do Tribunal Constitucional. 5.3. A lei. Evolución histórica e crise actual. A lei como fonte do Dereito e o principio de legalidade. Normas con rango de lei. Os tratados internacionais. 5.4. As normas regulamentarias. 5.5. O costume. Historia e crise actual. Ámbitos onde conserva vixencia. Caracteres do costume no noso ordenamento xurídico. 5.6. Os principios xerais do Dereito. Historia. Os principios no noso ordenamento xurídico. Principios implícitos e principios explícitos. 5.7. A xurisprudencia. É a xurisprudencia fonte do Dereito no noso ordenamento? A creación xudicial do Dereito. Os precedentes: precedente obrigatorio e precedente persuasivo. Conclusión: o xuíz e o lexislador. 5.8. Outras fontes do Dereito: en particular, os instrumentos nos que se plasman os actos da autonomía da vontade.
Topic 5. The person in law 1. A orde xurídica, orde humana: a persoa. 2. O concepto xurídico de persoa e a súa evolución. 3. Elementos para unha crítica do concepto xurídico de persoa. 4. A extensión da personalidade xurídica: capacidade xurídica e capacidade de obrar. 5. Outros suxeitos de dereito: a persoa xurídica.
Topic 6. The legal relationship
1. Concepto. 2. Presupostos. Alteridade. Igualdade. 3. Elementos: suxeitos, obxecto, vínculo, fundamento. 4. Relación xurídica e situación xurídica. 5. Situacións xurídicas activas e pasivas.
Topic 7. The legal duty 1. Aproximación a partir do uso lingüístico. "Ter o deber de" e "verse obrigado a". 2. Deber xurídico e deber moral. 3. Características do deber xurídico: posibilidade; exterioridade; licitude; equivalencia entre débito e prestación; irrenunciabilidade; esixibilidade; determinación ou determinabilidade; inexcusabilidade. 4. As garantías do deber xurídico. 5. Límites do deber xurídico.
Topic 8. Legal rights 1. Idea xeral. Aproximación desde o uso lingüístico e desde as clasificacións científicas máis estendidas. 2. Estrutura do dereito subxectivo: suxeito activo; suxeito(s) pasivo(s); obxecto; contido; fundamento; título. 3. Dimensión dinámica do dereito subxectivo. Condicións de exercicio. Extensión. Límites. 5. Recapitulación: o dereito subxectivo, construción abstracta. 6. Outras situacións de poder xurídico: as potestades.
Topic 9. Facts and Actions in Law 1. Actos e feitos. 1.1. Feitos e feitos xurídicos. 1.2. Os actos xurídicos. 1.2.1. Actos libres. A autonomía da vontade. 1.2.2. Actos debidos ou de cumprimento do Dereito. 2. A violación da orde xurídica. Acto ilícito, responsabilidade e sanción. 2.1. O acto ilícito. Concepto. Ilícitos típicos e ilícitos atípicos. 2.2. A responsabilidade. Concepto e clases. Elementos. 2.3. A sanción. Concepto e clases de sancións.
Topic 10. Approach to adjudication 1. Os problemas da linguaxe do Dereito e a necesidade da interpretación. Noción e tipos. 2. Interpretación e aplicación. A aplicación do dereito e a resolución da controversia como actividade complexa: subsunción e decisión. 3. A xustificación das decisións xudiciais. A tarefa creativa dos xuíces.
Part two. Towards a global understanding: law as social practice __________________________________________________
Topic 11. The Law as an instrument for social life. 1. A orde social. 2. A orde social non é unha orde espontánea: funcións do Dereito en relación coa orde social. 3. Dereito, Estado e poder. 3.1. A comunidade política como creadora e conservadora da orde xurídica. 3.2. O Dereito como factor de organización, lexitimación e conservación da comunidade política.
Topic 12. The law as a set of binding materials for the resolution of conflicts. 1. O Dereito non é só o sistema de normas que se deriva ou extrae do sistema de fontes. 2. A técnica xurídica. 3. O elemento ideal: os valores. Valores xurídicos. 4. A interrelación entre o elemento ideal, a técnica e os preceptos.
Topic 13. Purposes of law and legal values 1. A xustiza. 1.1. Aproximación á noción de xustiza. Xustiza material e xustiza formal. 1.2. Principais proxeccións da xustiza. 2. A seguridade. 2.1. A seguridade como condición e esixencia da vida humana. 2.2. A seguridade xurídica, cualidade do Dereito que introduce certeza e orde. 2.3. Principais proxeccións e limitacións da seguridade xurídica. 3. Relacións entre xustiza e seguridade.
Topic 14. Forms of legal activity. 1. A produción de normas: en particular, a lexislación. 2. O tráfico xurídico. 3. A adxudicación. 3. Relación entre as actividades anteriores e o Dereito como conxunto de materiais vinculantes.
Topic 15. In short, what is the law? Law as a social practice.
1. A unificación dos sentidos de "Dereito".
2. Proposta dunha definición descriptiva do Dereito.
3. Carácteres do Dereito como práctica social: 3.1. Carácter institucional. 3.2. Normatividade. 3.3. Coactividade. 3.4. Pretensión de comprehensividade e pretensión de supremacía.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A6 A7 28 42 70
Workbook A9 A10 B3 C1 C7 C8 0 10 10
Speaking test B6 B9 B4 B5 C1 C7 C8 0.5 19.5 20
Seminar A8 A9 A10 A12 B7 B8 B2 B3 B4 14 21 35
Document analysis A3 A5 A6 A9 A10 B6 B3 C7 3 3 6
Case study A5 A8 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 B2 B3 C4 C6 C7 0 5 5
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Through them, the teachers will explain and transmit the basic concepts and notions. The specificity of legal language requires an exposition that allows the student to grasp its correct use.
Workbook As a way of stimulating self-learning and a critical thinking process in the students, some of the contents of the course will not be the target of a lecture, but will be read by the students, who will have to choose between several texts related to those contents, which will be determined by the professors.
Speaking test The contents of the lectures and readings will be assessed by oral examination.
Seminar In the seminar sessions, the lecturer will only moderate the students' interventions, and they will deal with the content of the readings, the documentary analyses and the case study.
Document analysis The study of some contents of the course (theory of the legal norms, practical functioning of the system of sources, introduction to the application of the law) makes it recommendable that students be able to identify these contents in norms and other concrete documents, as well as to analyze case-law texts. These documents will also be important working materials for other learning activities, such as case studies.
Case study Analysis of situations and cases that reflect the use of basic notions and other contents of the course. Students will be initiated here in the exercise of argumentative skills and will put their knowledge into practice in an applied way. This activity will be completed with debates and presentations in seminar sessions.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Document analysis
Case study
Description
The personalised attention indicated for the readings will consist of tutorial sessions with the lecturer, where students may express their doubts and comments in regard to the texts that they have read and the lecturer may assess their level of comprehension and achievement.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test B6 B9 B4 B5 C1 C7 C8 The oral exam will have a mixed character, and will be used to evaluate the learning of the contents of the lectures and the level of critical reflection achieved around them. In the objective part of the exam, special emphasis will be placed on understanding the contents, the ability to identify precisely the answers to the questions and the ability to respond with conceptual and linguistic precision, avoiding ambiguity and misunderstanding. In the questions that require reflection, the ability to synthesize, identify problems and personal reflection will also be valued. Correctness of expression will be relevant in the assessment. 70
Seminar A8 A9 A10 A12 B7 B8 B2 B3 B4 The seminars will deal with documentary sources, readings and cases that can be downloaded from Moodle. The assessment criteria will be the degree of understanding of the sources, the capacity for analysis, the consistency of the arguments and the quality of the presentations. Lack of participation and lack of accuracy in the preparation of presentations and speeches will be assessed negatively. The methodology of the seminars and the selection of materials for them are subject to the discretion of the lecturer responsible for each small group. Eventually, a written version of the students' interventions may be required. 30
 
Assessment comments

To pass the course, the sum of the marks obtained in the continuous assessment of the seminars and the marks of the oral test must reach 5 points.  The two marks will not be added together unless at least 1.2 points (out of a possible 3) are obtained in the seminars; and 3.5 points (out of a possible 7) in the oral test. For students with recognition of part-time dedication and academic dispensation from attendance who cannot participate in the seminar sessions, the evaluation of the competencies corresponding to the seminars (30% of the final qualification) will be carried out by means of written paper. This alternative form of evaluation will also be available to students who, for justified reasons that must be appreciated by the coordinating lecturer of the course, cannot attend the seminar sessions. To do so, they must inform the professor of the circumstances that justify the exceptionality within the first two school weeks of the four-month period. If the circumstances are supervenient, they must communicate them as soon as they occur. Students who take the oral test in the second call or opportunity (July) will keep the grades of the seminars, if they have achieved at least 1.2 points out of 3. Students who do not achieve a score of 1.2 in the January evaluation of the seminars must take the alternative evaluation described above in the July call or opportunity. For those who do not achieve a score of 1.5 the renunciation of the mark of the seminars will be optional.


Sources of information
Basic

Alberto Montoro Ballesteros, Sistema de teoría fundamental del Derecho (I), Valencia, Tirant lo Blanch, 1999.

José Juan Moreso y  Josep María Vilajosana, Introducción a la teoría del Derecho, Madrid, Marcial Pons, 2004.

Andrés Ollero, El Derecho en teoría, Cizur Menor, Thomson - Aranzadi, 2011.

Luis Prieto Sanchís, Apuntes de teoría del Derecho, Madrid, Trotta, 2015.

Marcelino Rodríguez Molinero, Introducción a la ciencia del Derecho, Salamanca, Librería Cervantes, 2001.

Gregorio Robles, Sociología del Derecho, 2ª ed., Madrid, Civitas, 1997.

Francesco Viola y Giuseppe Zaccaria, Derecho e interpretación. Elementos de teoría hermenéutica del Derecho, Ana Cebeira, Aurelio de Prada y Aurelia Richart (trads.), Gregorio Robles Morchón (coord., prol. y revisión), Madrid, Dykinson, 2008.

 

Complementary

John Austin, “El significado del término ‘deber’”, en El objeto de la jurisprudencia, trad. de J. R. de Páramo Argüelles, Madrid, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales, 2002.

Norberto Bobbio, Contribución a la teoría del Derecho. Madrid, Debate, 1991.

Manuel Calvo García, Teoría del Derecho, Madrid, Tecnos, 2010.

Lon L. Fuller, El caso de los exploradores de la caverna, trad. e introducción de G. R. Carrió, Buenos Aires, Lexis Nexis, 2008.

Ernesto Garzón Valdés y Francisco Javier Laporta (eds.), El Derecho y la justicia, Madrid, Trotta, 2ª ed., 2013.

Jürgen Habermas, Facticidad y validez, Madrid, Trotta, 2010.

H.L.A. Hart, El concepto de derecho, trad. G. R. Carrió,  Buenos Aires, Abeledo-Perrot, 2011.

Wesley N. Hohfeld, Conceptos jurídicos fundamentales, Genaro Carrió (trad.), México, Fontamara, 1997.

Rafael Hernández Marín, Introducción a la teoría de la norma jurídica, Madrid, Marcial Pons, 2ª ed., 2002.

Hans Kelsen, Teoría pura del Derecho, 2ª ed., R. Vernengo (trad.), México, Porrúa, 2009.

Carlos S. Nino, Introducción al análisis del Derecho, Barcelona, Ariel, 2013.

Renato Rabbi-Baldi Cabanillas, Teoría del Derecho, Buenos Aires, Ábaco de Rodolfo Depalma, 2009.

Gregorio Robles Morchón, Teoría del Derecho. Fundamentos de teoría comunicacional del Derecho. Vol. I, Madrid, Thomson-Civitas, 4ª ed., 2015.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Roman Foundations of the Western Legal Tradition/612G01001
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003

Subjects that continue the syllabus
Philosophy of Law/612G01026
Legal Reasoning Theory and Practice/612G01041

Other comments
The progress of this course will rest basically on the students' personal work and learning. For this to be possible: a) it is necessary to attend all the lectures and readings planned for the development of the course. b) The professor of each group will indicate sufficiently in advance, either personally in the classroom or through the technological platform of the University, which materials should be read, analyzed or studied in advance of the lectures and/or seminars in small groups. The normal development of the course depends on the students carrying out these previous tasks. c) It is recommended to read and work on the texts, cases and materials indicated for each program topic before the session in which they will be used. In some circumstances, the professor may provide materials that will be used to work in the small group sessions without the need for any previous work by the students. d) In the explanations of the lectures, the professor will assume that the material indicated for the corresponding topic has been previously read, so that he will only focus on those aspects of the topic not covered by the readings, or those that he judges to be more important or of special complexity, giving a chance to the questions and opinions of those attending the session. During the lectures it is indispensable to take notes and participate actively, interrupting if necessary the professor's presentation, to ask for clarifications, to present points of view or to formulate questions.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.