Identifying Data 2021/22
Subject (*) Constitutional Organisation of the State Code 612G01009
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Ruiperez y Alamillo, Javier
E-mail
javier.ruiperez@udc.es
Lecturers
Jove Villares, Daniel
Ruiperez y Alamillo, Javier
E-mail
d.jove.villares@udc.es
javier.ruiperez@udc.es
Web
General description O estudo da materia "organización constitucional" ten o obxectivo de continuar facilitando ao futuro graduado en Dereito a formación necesaria para se desenvolver no ámbito xurídico da organización estatal. Coñecidos no primeiro cuatrimestre os contidos fundamentais da noción de Estado Constitucional, democrático, liberal e social de Dereito, a Constitución española de 1978 e a súa natureza, a súa función como fonte do Dereito así como a parte dogmática (dereitos fundamentais) da mesma, compre agora analisar a estrutura territorial do Estado español, estudando a forma de Estado –politicamente descentralizado- que se organiza en tres instancias territoriais fundamentais: a organización política central, as Comunidades Autónomas e os entes locais, as relacións entre estas –con especial referencia aos litixios constitucionais de defensa da autonomía de cada unha delas-, ofrecendo unha visión de conxunto da dinámica propia dos modelos descentralizados ou federais.
Asemade, neste curso estudase o conxunto de órganos constitucionais que plasman a división horizontal de poderes establecida na Constitución española, isto é, as Cortes Xerais (Poder Lexislativo), o Goberno da Nación e a Administración Pública (Poder Executivo) e os xulgados e Tribunais e o Consello Xeral do Poder Xudicial (Poder Xudicial) e o Tribunal Constitucional.
Contingency plan INDICACIÓNS PARA ESTUDANTES DO PROFESOR DR. JAVIER RUIPÉREZ ALAMILLO

MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN:

Procederase á substitución do exame presencial pola entrega dun traballo, de acordo coas instrucións que serán publicadas en MOODLE polo Profesor encargado da docencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A11 Ability to understand and write legal documents.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B10 Teamwork and collaboration.
B11 Ethical and social responsibility.
B13 Computing and ICT skills.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional A1
A7
B8
B11
B2
B3
C6
C7
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. A2
A5
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. A5
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. A3
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. A8
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. A10
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos A11
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). A9
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B7
Traballar de forma colaborativa B10
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: A DIVISIÓN DE PODER NUN ESTADO DE DEREITO. 1) Formulación e significado actual.

TEMA 2: A COROA. 1) A forma política do Estado: a monarquía parlamentaria. 2) A figura e posición do Rei como Xefe do Estado. Estatuto persoal: inviolabilidade e irresponsabilidade. 3) Importancia que outorga a Constitución española á institución monárquica. Lexitimación da monarquía. 4) A sucesión na Coroa. A figura da Princesa herdeira. A Rexencia. 5) As facultades e funcións do Rei. 6) O referendo dos actos do Rei.

TEMA 3: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS I. 1) A orixe histórica do Parlamento e a súa organización: sistemas monocamerais e bicamerais. 2) O bicameralismo imperfecto. Sistemas electorais. A composición das Cámaras parlamentarias en España: Congreso dos Deputados e Senado.

TEMA 4: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS II. 1) A organización interna do Parlamento. 2) O estatuto xurídico dos parlamentarios. 2a) O mandato parlamentario. 2 b) Incompatibilidades. 2 c) Prerrogativas dos parlamentarios: inviolabilidade, inmunidade e foro especial.

TEMA 5: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS III. 1) Funcións do Parlamento: 1a) A función representativa: o Parlamento como órgano de representación política. 1 b) A función financeira e orzamentaria. 1 c) A función de impulso e dirección política. 1d) A función de control: as relacións entre o Parlamento e o Goberno: a) Preguntas, interpelacións e comparecencias. b) Comisións parlamentarias de investigación. c) A cuestión de confianza. d) A moción de censura. e) A disolución das Cámaras. 2) Os órganos auxiliares do Parlamento: Tribunal de Contas e Defensor del Pobo.

TEMA 6: O PODER EXECUTIVO. O GOBERNO E A ADMINISTRACIÓN. 1) Composición do Goberno e estrutura orgánica. 2) A Presidencia do Goberno e o procedemento de investidura. 3) O estatuto xurídico dos membros do Goberno. 4) As funcións do Goberno. 5) O Goberno en funcións. 6) Responsabilidade política do Goberno e a facultade de disolución parlamentaria. 7) O Goberno e a Administración Pública: principios organizativos e de funcionamento.

TEMA 7: DEFENSA DA CONSITUCIÓN E TRIBUNAL CONSTITUCIONAL: XURISDICIÓN CONSTITUCIONAL CONCENTRADA VS. CONTROL DIFUSO . 1) Os distintos modelos de defensa da Constitución: defensa política e defensa xurídica da Constitución. 2) Os modelos difuso e concentrado de defensa xurisdicional da Constitución.

TEMA 8 O TRIBUNAL CONSTITUCIONAL ESPAÑOL: 1) Natureza. 2) Composición e organización.

TEMA 9 FUNCIÓNS DO TRIBUNAL CONSTITUCIONAL. ESPAÑOL: 1) O recurso de inconstitucionalidade. 2) A cuestión de inconstitucionalidade 3) A Declaración sobre a constitucionalidade dos Tratados Internacionais 4) O conflito en defensa da autonomía local 5) O conflito positivo de competencias 6) Os conflitos negativos de competencias 7) As impugnacións do Título V da Lei Orgánica do Tribunal Constitucional 8) Os conflitos entre órganos constitucionais do Estado.

TEMA 10 As RESOLUCIÓNS DO TRIBUNAL CONSTITUCIONAL: 1) As peculiaridades do Dereito procesual constitucional. 2) Tipoloxía da resolucións do Tribunal constitucional 3) A estrutura, tipoloxía e efectos da sentenzas do Tribunal Constitucional

TEMA 11 A ORGANIZACIÓN TERRITORIAL DO ESTADO. 1) O marco constitucional da organización territorial na tipoloxía das formas de Estado. 2) A autonomía de nacionalidades e rexións. 3) O proceso de formación das Comunidades Autónomas.. 4) A distribución de competencias entre o Estado e as Comunidades Autónomas. 5) A evolución do modelo territorial español e os seus límites. 6) A autonomía local na Constitución.

TEMA 12 O FINANCIAMENTO AUTONÓMICO E LOCAL. 1) Sistema de financiamento de Comunidades Autónomas de Réxime Común 2) Sistema de financiamento de Comunidades Autónomas de Réxime Especial. 3) Sistema de financiamento das entidades locais.
TEMA 1: A DIVISIÓN DE PODER NUN ESTADO DE DEREITO. 1) Formulación e significado actual.

TEMA 2: A COROA. 1) A forma política do Estado: a monarquía parlamentaria. 2) A figura e posición do Rei como Xefe do Estado. Estatuto persoal: inviolabilidade e irresponsabilidade. 3) Importancia que outorga a Constitución española á institución monárquica. Lexitimación da monarquía. 4) A sucesión na Coroa. A figura da Princesa herdeira. A Rexencia. 5) As facultades e funcións do Rei. 6) O referendo dos actos do Rei.

TEMA 3: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS I. 1) A orixe histórica do Parlamento e a súa organización: sistemas monocamerais e bicamerais. 2) O bicameralismo imperfecto. Sistemas electorais. A composición das Cámaras parlamentarias en España: Congreso dos Deputados e Senado.

TEMA 4: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS II. 1) A organización interna do Parlamento. 2) O estatuto xurídico dos parlamentarios. 2a) O mandato parlamentario. 2 b) Incompatibilidades. 2 c) Prerrogativas dos parlamentarios: inviolabilidade, inmunidade e foro especial.

TEMA 5: O PODER LEXISLATIVO. CORTES XERAIS III. 1) Funcións do Parlamento: 1a) A función representativa: o Parlamento como órgano de representación política. 1 b) A función financeira e orzamentaria. 1 c) A función de impulso e dirección política. 1d) A función de control: as relacións entre o Parlamento e o Goberno: a) Preguntas, interpelacións e comparecencias. b) Comisións parlamentarias de investigación. c) A cuestión de confianza. d) A moción de censura. e) A disolución das Cámaras. 2) Os órganos auxiliares do Parlamento: Tribunal de Contas e Defensor del Pobo.

TEMA 6: O PODER EXECUTIVO. O GOBERNO E A ADMINISTRACIÓN. 1) Composición do Goberno e estrutura orgánica. 2) A Presidencia do Goberno e o procedemento de investidura. 3) O estatuto xurídico dos membros do Goberno. 4) As funcións do Goberno. 5) O Goberno en funcións. 6) Responsabilidade política do Goberno e a facultade de disolución parlamentaria. 7) O Goberno e a Administración Pública: principios organizativos e de funcionamento.

TEMA 7: DEFENSA DA CONSITUCIÓN E TRIBUNAL CONSTITUCIONAL: XURISDICIÓN CONSTITUCIONAL CONCENTRADA VS. CONTROL DIFUSO . 1) Os distintos modelos de defensa da Constitución: defensa política e defensa xurídica da Constitución. 2) Os modelos difuso e concentrado de defensa xurisdicional da Constitución.

TEMA 8 O TRIBUNAL CONSTITUCIONAL ESPAÑOL: 1) Natureza. 2) Composición e organización.

TEMA 9 FUNCIÓNS DO TRIBUNAL CONSTITUCIONAL. ESPAÑOL: 1) O recurso de inconstitucionalidade. 2) A cuestión de inconstitucionalidade 3) A Declaración sobre a constitucionalidade dos Tratados Internacionais 4) O conflito en defensa da autonomía local 5) O conflito positivo de competencias 6) Os conflitos negativos de competencias 7) As impugnacións do Título V da Lei Orgánica do Tribunal Constitucional 8) Os conflitos entre órganos constitucionais do Estado.

TEMA 10 As RESOLUCIÓNS DO TRIBUNAL CONSTITUCIONAL: 1) As peculiaridades do Dereito procesual constitucional. 2) Tipoloxía da resolucións do Tribunal constitucional 3) A estrutura, tipoloxía e efectos da sentenzas do Tribunal Constitucional

TEMA 11 A ORGANIZACIÓN TERRITORIAL DO ESTADO. 1) O marco constitucional da organización territorial na tipoloxía das formas de Estado. 2) A autonomía de nacionalidades e rexións. 3) O proceso de formación das Comunidades Autónomas.. 4) A distribución de competencias entre o Estado e as Comunidades Autónomas. 5) A evolución do modelo territorial español e os seus límites. 6) A autonomía local na Constitución.

TEMA 12 O FINANCIAMENTO AUTONÓMICO E LOCAL. 1) Sistema de financiamento de Comunidades Autónomas de Réxime Común 2) Sistema de financiamento de Comunidades Autónomas de Réxime Especial. 3) Sistema de financiamento das entidades locais.
THEME 1: THE DIVISION OF POWER

THEME 2: The CROWN.

THEME 3: The LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS I.

THEME 4: The LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS II.

THEME 5: The LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS III.

THEME 6: The EXECUTIVE POWER. The GOVERNMENT And The ADMINISTRATION.

THEME 7: DEFENCE OF The CONSITUCIÓN And CONSTITUTIONAL COURT: CONSTITUTIONAL JURISDICTION CONCENTRATED Vs. DIFFUSE CONTROL

THEME 8 The CONSTITUTIONAL COURT SPANISH: 1) Nature. 2) Composition and organisation.

THEME 9: FUNCTIONS OF THE CONSTITUTIONAL COURT

THEME 10: The RESOLUTIONS OF THE CONSTITUTIONAL COURT

THEME 11: The TERRITORIAL ORGANISATION OF THE STATE.

THEME 12: The AUTONOMIC And LOCAL FINANCE
THEME 1: THE DIVISION OF POWER 1) Approach and current meaning.

THEME 2: The CROWN. 1) The political form of the State: the parliamentary monarchy. 2) The figure and position of the King as Head of State. Personal status: inviolability and irresponsibility. 3) Importance given by the Spanish Constitution to the monarchic institution. Lexitimation of the monarchy. 4) Succession to the Crown. The figure of the Crown Princess. The Rexencia. 5) The powers and functions of the King. 6) The referendum on the acts of the King.

THEME 3: LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS I. 1) The historical origin of Parliament and its organization: mono- and bicameral systems. 2) The imperfect bicameralism. Electoral systems. The composition of the parliamentary chambers in Spain: Congress of Deputies and Senate.

THEME 4: LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS II. 1) The internal organization of Parliament. 2) The legal status of parliamentarians. 2la) The parliamentary mandate. 2b) Incompatibilities. 2c) Prerogatives of Members of Parliament: inviolability, immunity and special forum

THEME 5: LEGISLATIVE POWER. GENERAL COURTS III. 1) Functions of Parliament: 1la) The representative function: Parliament as a body of political representation. 1b) The financial and budgetary function. 1c) The function of providing political impetus and direction. 1d) The control function: relations between Parliament and the Government: a) Questions, interpellations and appearances. b) Parliamentary committees of inquiry. c) The question of confidence. d) The motion of censure. y) The dissolution of the Houses. 2) The auxiliary bodies of Parliament: the Court of Audit and the Ombudsman.

THEME 6: EXECUTIVE POWER GOVERNMENT AND ADMINISTRATION. 1) Composition of the Government and organic structure. 2) The Presidency of the Government and the investiture procedure. 3) The legal status of the members of the Government. 4) The functions of the Government. 5) The Government in office. 6) Political responsibility of the Government and the power of parliamentary dissolution. 7) The Government and the Public Administration: organizational and operational principles.

THEME 7: DEFENCE OF THE CONSTITUTION AND CONSTITUTIONAL COURT: CONCENTRATED CONSTITUTIONAL JURISDICTION VS. DIFFUSE CONTROL . 1) The different models of defence of the Constitution: political defence and legal defence of the Constitution. 2) The diffuse and concentrated models of jurisdictional defence of the Constitution.

THEME 8 THE SPANISH CONSTITUTIONAL COURT: 1) Nature. 2) Composition and organization.

THEME 9 FUNCTIONS OF THE CONSTITUTIONAL COURT. SPANISH: 1) The appeal of unconstitutionality. 2) The question of unconstitutionality 3) The Declaration on the constitutionality of international treaties 4) The conflict in defence of local autonomy 5) The positive conflict of competences 6) The negative conflicts of competences 7) The challenges to Title V of the Organic Law of the Constitutional Court 8) The conflicts between constitutional bodies of the State.

THEME 10 RESOLUTIONS OF THE CONSTITUTIONAL COURT: 1) The peculiarities of constitutional procedural law. 2) Typology of the resolutions of the Constitutional Court 3) The structure, typology and effects of the rulings of the Constitutional Court

THEME 11 The TERRITORIAL ORGANIZATION OF THE STATE. 1) The constitutional framework of the territorial organization in the typology of the forms of State. 2) The autonomy of nationalities and regions. 3) The process of formation of the Autonomous Communities. 4) The distribution of competences between the State and the Autonomous Communities. 5) The evolution of the Spanish territorial model and its limits. 6) Local autonomy in the Constitution.

THEME 12 AUTONOMOUS AND LOCAL FINANCING. 1) Financing system of Common Regime Autonomous Communities 2) Financing system of Special Regime Autonomous Communities. 3) Financing system of local entities.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 B11 B13 B2 B3 C4 C6 C7 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A7 A8 19 38 57
Seminar B7 B8 B10 11 22 33
Case study B7 B8 B10 B2 B3 10 10 20
Document analysis A9 A10 A11 3 6 9
Directed discussion A11 B7 B2 B3 3 3 6
Workbook A1 A2 A3 A5 A7 3 0 3
Objective test B2 B3 1 0 1
Speaking test B7 B8 B3 1 0 1
Supervised projects A9 A11 B7 B3 7 7 14
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities On the first day of class, each of the teachers responsible for the different groups will proceed to explain to their students the structure of the personalized teaching guide, as well as the specific subjects being studied, the approximate distribution of the schedule and the most useful documentary sources for following the academic year.
Guest lecture / keynote speech The master sessions will constitute the theoretical base that will facilitate the essential knowledge to the student about the subject
Seminar Seminars are working sessions with a theoretical and practical profile specialized in a specific topic
Case study Study of practical cases, analysis of legal texts or jurisprudence that teachers propose to students. This activity can be attended or not.
Document analysis Study or comment on legal documents, doctrinal documents or jurisprudence of the Constitutional Court, European Court of Human Rights, etc...
Directed discussion This activity will be carried out in a face-to-face way and will consist in the sharing of opinions on a subject, or in the common resolution of current problems that are directly related to the object of study
Workbook Readings in face-to-face or non-presential sessions
Objective test Final exam and, if necessary, partial exam (if established by the teacher in charge of that group).

During the first week of the term, the teacher in charge of the group will also highlight the specific evaluation mechanisms that will be used during the term.
Speaking test Possibility of final or partial oral test (to be established by each teacher)
Supervised projects The teachers of the different subjects integrated in the Module may suggest the development of individual or group works on a specific topic.

These works may have a positive influence on the overall evaluation of the term.


Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
A atención personalizada ao estudante non estará vinculada a só unha metodoloxía, senón que será constante. Neste sentido, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do alumno, coma calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte do docente, co fin de que o estudante poida formular as súas dúbidas e dificultades e que o docente poida axustar as súas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A9 A10 A11 Lecturas / Estudo de Casos / Discusión dirixida / Traballos prácticos individuais ou colectivos 15
Objective test B2 B3 Prueba obxetiva: oral, escrita ou tipo test 85
 
Assessment comments

- The teachers may set a percentage of 30 for evaluation of the practical classes (analysis of documentary sources) and 70 for the objective test, provided that the report on the first day of class and the students agree. - Students with a waiver may obtain 100% of the score by taking the objective test.


Sources of information
Basic
There are not specific Handbooks devoted to Spanish Constitutional Law writen in English. Some resources of information are avaliable on the Internet. Be careful with those materials. For example, you can download an updated version of the Spanish Constitution at https://www.boe.es/legislacion/documentos/ConstitucionINGLES.pdf (provided by the Official State Gazette -Boletín Oficial del Estado-), which includes the ultimate version of Art. 135 after the last amendment in 2011. Other resources can also help the student to follow theConstitutional debates and the "state of the art" at the moment. See, for example: http://www.iconnectblog.com/2017/11/developments-in-spanish-constitutional-law-the-year-2016-in-review/. The Spanish Constitutional Court (Tribunal Constitucional) web page has also translated into English some of its decisions in leading cases, they are avaliable at https://www.tribunalconstitucional.es/en/jurisprudencia/Paginas/resoluciones-traducidas.aspx

See also:
Lesson 1.Laws, J. (2012). THE GOOD CONSTITUTION. The Cambridge Law Journal, 71(3), 567-582. doi:10.1017/S0008197312000827
Lesson 6 http://www.unirioja.es/dptos/dd/redur/numero1/pascual.pdf
Complementary

In Spanish, you can also see, among others:

· José Antonio Portero Molina, “Contribución al debate sobre la reforma del Senado”, Revista de Estudios Políticos, n.º 87 (1995), págs. 81-105.

· Javier Ruipérez, La protección constitucional de la autonomía, Tecnos, Madrid, 1993

. Javier Ruipérez, Constitución y Autodeterminación, Tecnos, Madrid, 1995

. Javier Ruipérez, El constitucionalismo democrático en los tiempos de la globalización, UNAM, México, 2005

· Santiago Roura Gómez, Federalismo y Justicia Constitucional. El Tribunal Constitucional y las Comunidades Autónomas, Biblioteca Nueva, Madrid, 2003

- Santiago Roura y Javier Tajadura (Dir.), La reforma constitucional, Bilioteca Nueva, Madrid, 2005.

· Sonia Garcìa Vàzquez, La controvertida reforma de la Ley Orgànica del Tribunal Constitucional, Andavira, A Coruña, 2009.

· Francisco Tomás y Valiente, El reparto competencial en la jurisprudencia del Tribunal Constitucional, Tecnos, Madrid, 1998.






Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Constitution and Judiciary/612G01014
European Union Law/612G01021
Regional Public Law in Spain/612G01030

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Oral and Written Communication/612G01004

Subjects that continue the syllabus
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003

Other comments

Constitutional States share a lot of constitutional institutions. Legal studentes will find some similarities and differences between the Spanish regulations and their own Constitutional structures. Previous knowledge  of the institutions of their countries of origin will help the students to understand the functioning of the Spanish ones, and they will be able to contribute their vision on the different ways that the Constitutional Law of each country approaches different or similar problems



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.