Identifying Data 2023/24
Subject (*) Constitutional Organisation of the State Code 612G01009
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Fernández Gómez, Martín
E-mail
martin.fgomez@udc.es
Lecturers
Fernández Gómez, Martín
Ruiperez y Alamillo, Javier
Vázquez Fernández, María del Rosario
E-mail
martin.fgomez@udc.es
javier.ruiperez@udc.es
r.vazquez.fernandez@udc.es
Web
General description O estudo da materia "organización constitucional" ten o obxectivo de continuar facilitando ao futuro graduado en Dereito a formación necesaria para se desenvolver no ámbito xurídico da organización estatal. Coñecidos no primeiro cuatrimestre os contidos fundamentais da noción de Estado Constitucional, democrático, liberal e social de Dereito, a Constitución española de 1978 e a súa natureza, a súa función como fonte do Dereito así como a parte dogmática (dereitos fundamentais) da mesma, compre agora analisar a estrutura territorial do Estado español, estudando a forma de Estado –politicamente descentralizado- que se organiza en tres instancias territoriais fundamentais: a organización política central, as Comunidades Autónomas e os entes locais, as relacións entre estas –con especial referencia aos litixios constitucionais de defensa da autonomía de cada unha delas-, ofrecendo unha visión de conxunto da dinámica propia dos modelos descentralizados ou federais.
Asemade, neste curso estudase o conxunto de órganos constitucionais que plasman a división horizontal de poderes establecida na Constitución española, isto é, as Cortes Xerais (Poder Lexislativo), o Goberno da Nación e a Administración Pública (Poder Executivo) e os xulgados e Tribunais e o Consello Xeral do Poder Xudicial (Poder Xudicial) e o Tribunal Constitucional.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A11 Ability to understand and write legal documents.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B10 Teamwork and collaboration.
B11 Ethical and social responsibility.
B13 Computing and ICT skills.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional A1
A7
B8
B11
B2
B3
C6
C7
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. A2
A5
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. A5
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. A3
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. A8
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. A10
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos A11
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). A9
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B7
Traballar de forma colaborativa B10
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: A DIVISIÓN DO PODER NUN ESTADO DE DEREITO 1) Contexto histórico 2) Formulación constitucional e significado actual.
TEMA 2: A XEFATURA DO ESTADO 1) A monarquía parlamentaria 2) A Corona
TEMA 3: CORTES XERAIS (I) 1) Sistemas electorais 2) O procedemiento electoral en España 3) Representación política. O papel dos partidos políticos
TEMA 4: CORTES XERAIS (II) 1) Sistemas bicameraisS 2) Congreso dos Diputados e Senado 3) Organización, Funcións, Autonomía das cámaras
TEMA 5: CORTES XERAIS (III) 1) Suxeitos parlamentarios: parlamentario individual e grupos parlamentarios 2) Prerrogativas dos parlamentarios 3) Órganos parlamentarios
TEMA 6: O PODER EXECUTIVO. O GOBERNO 1) Elección, control e cese do goberno 2) o presidente do goberno 3) O gobierno como órgano 4) Funcións e prerrogativas 5) O goberno en funcións
TEMA 7: O PODER XUDICIAL 1) O poder de xuzgar e faccer executar o xuzgado. 2) o tribunal do xurado. 3) o Consello Xeneral do Poder Xudicial
TEMA 8: O TRIBUNAL CONSTITUCIONAL 1) A dificultade contramaioritaria. Modelos de xustiza constitucional 2) A elección de maxistrados 3) Recurso de inconstitucionalidade 4) Cuestión de inconstitucionalidade 5) Recurso de amparo 6) Conflictos ante o Tribunal Constitucional (de competencias; de atribucións e en defensa da autonomía local)
TEMA 9: ORGANIZACIÓN TERRITORIAL DO ESTADO 1) Os distintos níveis de goberno: local, autonómico y xeral do estado 2) Dereito de acceso a autonomía das nacionalidades e rexións. 3) Constitución e Estatuto de Autonomía 4) Diferencias entre autonomía local e a autonomía política das Comunidades Autónomas
5) A distribución de competencias no estado autonómico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 B11 B13 B2 B3 C4 C6 C7 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A7 A8 19 38 57
Seminar B7 B8 B10 11 22 33
Case study B7 B8 B10 B2 B3 10 10 20
Document analysis A9 A10 A11 3 6 9
Directed discussion A11 B7 B2 B3 3 3 6
Workbook A1 A2 A3 A5 A7 3 0 3
Objective test B2 B3 1 0 1
Speaking test B7 B8 B3 1 0 1
Supervised projects A9 A11 B7 B3 7 7 14
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities O primeiro día de clase, cada un dos profesores responsables dos diferentes grupos procederá a explicar aos seus alumnos/ as a estrutura da guía docente personalizada, así como as materias concretas obxecto de estudo, a distribución aproximada do cronograma e as fontes documentais máis útiles para seguir o curso académico.
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais constituirán a base teórica que facilite os coñecementos esenciais ao alumno sobre a materia
Seminar Os seminarios son sesións de traballo cun perfil teórico-práctico especializadas nun tema concreto.
Case study Estudo de casos prácticos, análises de textos xurídicos ou de xurisprudencia que os docentes expoñan aos alumnos/ as. Esta actividade poderá ser presencial ou non presencial.
Document analysis Estudar ou comentar documentos xurídicos, documentos doctrinales ou xurisprudencia do Tribunal Constitucional, Tribunal Europeo de Dereitos Humanos, etc...
Directed discussion
Workbook Lecturas en sesións presenciais ou non presenciais
Objective test Exame final e, no seu caso, exame parcial (se así o establece o profesor encargado dese grupo).
Durante a primeira semana lectiva do cuadrimestre, o profesor responsable do grupo tamén poñerá de manifesto os mecanismos concretos de avaliación que serán empregados durante o cuadrimestre.
Speaking test Posibilidade de proba final ou parcial oral (establecerase por cada profesor)
Supervised projects

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
A atención personalizada ao estudante non estará vinculada a só unha metodoloxía, senón que será constante. Neste sentido, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do alumno, coma calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte do docente, co fin de que o estudante poida formular as súas dúbidas e dificultades e que o docente poida axustar as súas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A9 A10 A11 Lecturas / Estudo de Casos / Discusión dirixida / Traballos prácticos individuais ou colectivos 25
Objective test B2 B3 Prueba obxetiva: oral, escrita ou tipo test 75
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.