Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito Eclesiástico do Estado Código 612G01012
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinación
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcimartin@udc.es
Profesorado
Concheiro Teijido, Francisco Antonio
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
f.concheiro@udc.es
carmen.garcimartin@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura de Dereito Eclesiástico do Estado ten os seguintes obxectivos:
1º) Un primeiro obxectivo oriéntase ao coñecemento dos principios xurídicos e normas do ordenamiento español que regulan as relacións entre a comunidade política e as diversas comunidades relixiosas, así como as consecuencias xurídicas de tal interacción.
2º) O estudo dos dereitos fundamentais que gardan unha relación coa liberdade relixiosa, como os dereitos relacionados co a educación, a liberdade de expresión, etc..
3º) A coexistencia do dereito matrimonial civil e relixioso permite a súa análise comparada, como exemplo de interrelación entre ordenamientos
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificación dos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prácticas, traballos
*Metodoloxías docentes que se modifican
Clases expositivas: continuarán a través de Teams
As interactivas poderán ser substituídas por prácticas ou traballos non presenciais.
Suprímense os traballos en grupo.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través de Teams cando o solicite o estudante
4. Modificacións na avaliación
O sesenta por cento do exame poderá ser substituido por un exame tipo test, por un traballo ou un examen oral, a decisión do profesor do grupo
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Só se esixirán contidos que podan prepararse con materiais dispoñibles online

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a función do Dereito, o seu carácter sistemático e interdisciplinar, tendo como punto de partida os principios e valores constitucionais, o que comporta: 1. Unha comprensión do Dereito tanto na súa evolución histórica como na súa realidade actual. 2. Coñecemento das estruturas xurídico-políticas nacionais e internacionais. 3. O manexo das fontes xurídicas básicas para esta materia (a súa interpretación e análise), e o seu acceso a través de diversas tecnoloxías. 4. A elaboración de documentos xurídicos e redacción técnica de traballos de introdución á investigación. 5. A práctica da oratoria xurídica. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A10
B7
B8
B1
B2
B3
B5
C2
C3
C4
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Concepto, fontes e principios do Dereito Eclesiástico 1.1 Relacións poder político-poder religioso na Historia
1.2 Fontes do Dereito Eclesiástico
1.3 Principios do Dereito Eclesiástico
Tema 2 A liberdade relixiosa 2.1 Liberdade relixiosa individual
2.2 Liberdade relixiosa colectiva: as confesións
Tema 3
A relixión no espazo público
3.1 Educación relixiosa
3.2 Asistencia relixiosa e ministros de culto
3.3 A laicidade e as suas consecuencias
Tema 4.
Sistema matrimonial
4.1 O casamento no Dereito
4.2 Sistemas matrimoniais. Sistema español

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 B7 B8 B5 C3 C5 C7 19 28.5 47.5
Actividades iniciais A1 A2 A3 A4 A5 A6 2 0 2
Proba obxectiva A1 A2 A3 7 10.5 17.5
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 14 21 35
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 5 8 13
Traballos tutelados A1 A2 A3 0 5 5
Seminario A1 A2 A10 B1 B2 B3 C2 C4 C8 6 9 15
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición básica da materia obxecto do programa
Actividades iniciais Presentación e introducción da materia
Proba obxectiva Responder a preguntas propostas polo profesor
Estudo de casos Análisis dos supostos prácticos seguindo as orientacións do profesor
Discusión dirixida Debates presenciais ou virtuais
Traballos tutelados Elaboración de traballos dirixidos polo profesor
Seminario Asistencia ou exposición de traballos monográficos sobre un tema proposto

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
Tutorías presenciais ou virtuais para orientar aos estudantes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 Debates 2
Traballos tutelados A1 A2 A3 Elaboración de traballos tutelados 5
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 Resolución de casos prácticos ou realización doutras actividades según as orientacións do profesor 20
Seminario A1 A2 A10 B1 B2 B3 C2 C4 C8 Actividades señaladas por el profesor sobre contenidos del programa 2
Actividades iniciais A1 A2 A3 A4 A5 A6 Asistencia presencial 1
Sesión maxistral A1 A2 A3 B7 B8 B5 C3 C5 C7 Asistencia presencial e participación activa
10
Proba obxectiva A1 A2 A3 Examen 60
 
Observacións avaliación

Os alumnos que teñan dispensa de asistencia ás aulas, en virtude das causas xustificadas legalmente e acreditadas, examinaranse dunha
proba final obxectiva que comprenderá o 100% da cualificación. Dita
proba versará sobre os contidos recollidos nesta guía docente e se
poderá preparar, entre outros, polos manuais aconsellados no punto 8
da mesma (Fontes de información).

Os profesores dos distintos grupos explicarán na sesión inicial as metodoloxías e sistemas de avaliación (dentro dos previstos nesta guía) que seguirán no seu grupo.


Fontes de información
Bibliografía básica Porras, José M. (coord) y otros (2019). Derecho de la libertad religiosa. Tecnos
Palomino, Rafel (2019). Manual Breve de Derecho Eclesiástico del Estado. Eprints UCM
Mantecón, Joaquín (2018). Pluralismo religioso, Estado y Derecho. Dictus Publishing

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É importante asistir á sesión de presentación; o profesor de cada grupo explicará as medoloxías e sistemas de avaliación que empregará, así como a bibliografía o webgrafía complementaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías