Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A5 |
Knowing the constitutional principles and values. |
A7 |
Knowing the national and international legal and political structures. |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A12 |
Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public). |
A13 |
Mastering new technologies applied to law. |
A14 |
Ability to draft legal norms. |
A15 |
Ability to negotiate and mediate. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B5 |
Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B12 |
Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C6 |
Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento das principais institucións xurídicas.
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
Capacidade de elaboración de normas.
Capacidade de negociación e mediación.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
Traballar de forma colaborativa.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5
|
C3 C4 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Constitución e Poder Xudicial |
1. Significado constitucional da función xudicial.
2. O goberno do Poder Xudicial.
3. As esixencias do bo goberno.
4. O dereito á tutela xudicial efectiva.
5. As garantías xurisdicionais dos dereitos fundamentais.
6. Xurisdición. Límites da xurisdición.
7. Independencia xudicial.
8. Principio de unidade. Principio de exclusividade. Dereito ao xuíz legal.
9. Os tribunais ordinarios.
10. Outros tribunais con xurisdición en España.
11. Xuíces e maxistrados.
12. Persoal auxiliar. A oficina xudicial.
13. Persoal colaborador.
14. Principios do proceso. Clases de procesos.
15. Actos procesuais.
|
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A2 |
10 |
0 |
10 |
Oral presentation |
A3 A5 |
6 |
18 |
24 |
Mixed objective/subjective test |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15 B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C6 C7 |
5 |
68 |
73 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A7 A8 |
21 |
0 |
21 |
Supervised projects |
A9 A10 A11 A13 A14 |
6 |
6 |
12 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores |
Oral presentation |
A presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos. |
Guest lecture / keynote speech |
As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais |
Supervised projects |
Coa preparación de traballos polo alumnado pretendese que vaia adquirendo a tecnica da investigación e o aprendizaxe autonomo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
Oral presentation |
|
Description |
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A9 A10 A11 A13 A14 |
A valoración dos traballos tutelados dependerá da calidade, interese, rigor e corrección dos mesmos |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A7 A8 |
A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas |
6 |
Mixed objective/subjective test |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15 B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C6 C7 |
Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións |
70 |
Oral presentation |
A3 A5 |
Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas |
15 |
Directed discussion |
A1 A2 |
A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos |
4 |
|
Assessment comments |
Para a superación da materia será
requisito imprescindible aprobar a proba mixta. A nota resultante servirá para facer a media co resto das puntuacións. A nota dos estudantes a tempo parcial con dispensa
académica de asistencia recoñecida calcularase únicamente sobre a puntuación da proba mixta. O primeiros cinco temas serán impartidos por membros da Área de Dereito constitucional. Os dez temas derradeiros seránno por profesorado da área de Dereito procesual.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Bibliografía básica: |
AGUSTÍN JESUS PÉREZ-CRUZ MARTÍN: Constitución y Poder Judicial, Atelier, 2016.
MANUEL ORTELLS RAMOS, MARÍA JOSÉ MASCARELL NAVARRO, JUAN CÁMARA RUIZ, RICARDO JUAN SÁNCHEZ, JOSÉ BONET NAVARRO, RAFAEL BELLIDO PENADÉS, LUIS ANDRÉS CUCARELLA GALIANA, JOSÉ MARTÍN PASTOR, ALICIA ARMENGOT VILAPLANA: Introducción al Derecho Procesal, Aranzadi, 2018.
| |
Complementary
|
|
Bibliografía complementaria: |
- GIMENO SENDRA, V., Introducción al Derecho Procesal, Colex, Madrid, última edición.
- SAAVEDRA GALLO, P., Sistema de Garantías Procesales, Dijusa, Madrid, última edición.
- RAMOS MENDEZ, F, El Sistema Procesal Español, Atelier, Barcelona, última edición.
- MORENO CATENA, V., CORTÉS DOMÍNGUEZ, V., Introducción al Derecho Procesal, Tirant Lo Blanch, Valencia, última edición.
- ASENCIO MELLADO, J.M., Introducción al Derecho Procesal, Tirant Lo Blanch, Valencia, última edición.
- DE LA OLIVA SANTOS, A., DÍEZ-PICAZO GIMÉNEZ, I. y VEGAS TORRES, J., Derecho Procesal. Introducción, Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid, última edición.
- MONTERO AROCA, J., GOMEZ COLOMER, J.L., MONTON REDONDO, A. y BARONA VILAR, S., Derecho Jurisdiccional I, Parte General, Tiranto lo Blanch, Valencia, 2016.
- MARTÍN OSTOS, J. y MARTIN RIOS, Mª. p., Materiales de Derecho Procesal, Tomo I, Introducción, Tecnos, Madrid, ultima edición.
|
Recursos web: |
BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/
BOE: http://www.boe.es/
DOGA: http://www.xunta.es/dog/
BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)
| |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|