Identifying Data 2018/19
Subject (*) Obligations and Tort Law Code 612G01016
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Alvarez Lata, Natalia
E-mail
natalia.alvarez.lata@udc.es
Lecturers
Alvarez Lata, Natalia
Aymerich Cano, Carlos Ignacio
Bello Janeiro, Domingo
Collado Rodríguez, Noelia
Peña Lopez, Fernando
Rodríguez Martín-Retortillo, María del Carmen
E-mail
natalia.alvarez.lata@udc.es
carlos.aymerich.cano@udc.es
domingo.bello@udc.es
noelia.collado@udc.es
fernando.pena@udc.es
maria.rodriguez.martin-retortillo@udc.es
Web
General description Esta asignatura ten como obxectivo dotar ao alumno de aptitudes, coñecementos e competencias que resultan básicas paraa súa formación en Dereito privado económico ou patrimonial. O Dereito de obrigas e danos constitúe o primeiro contacto do estudante de Dereito coa regulación xurídica das relacións económicas que se entablan no mercado entre os particulares. O manexo competente da estructura e vicisitudes da relación obrigatoria, como cobertura xurídica primaria dos acordos de contenido económico entre os particulares e do problema do dano extracontractual -tamén fronte a Administración Pública-, constitúe un eslabón esencial na formación de cualquier xurista, e resulta presuposto indispensable para a acaída comprensión doutra moitas materias pertencentes ao Dereito privado, e ao Dereito público.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
A14 Capacidade de elaboración de normas.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Manexo das leis, a xurisprudencia e a doctrina existente en materia de Dereito de Obrigas e Danos. A1
A3
A4
A7
A8
A9
A14
B6
B7
B8
B9
B10
B2
B3
B5
C4
C6
C7
Coñecer os dereitos, principos e valores constitucionais que resultan de aplicación ao Dereito de Obrigas e Danos e as relacións xurídico obrigatorias. A5
Comprender a evolución social e xurídica do Dereito de Obrigas e Danos. A6
Coñecer a función do Dereito de Obrigas e Danos como sistema regulador das relacións xurídicas no ámbito patrimonial. A2
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes desta parte do Dereito no seu correspondente entorno casuístico. A10
Afrontar os conflictos surxidos na execución e aplicación das relacións obrigatorias cumplindo as esixenciass éticas propias da profesión e asumindo a responsabilidade derivada da actuación profesional. B11
Comprender e redactar os documentos xurídicos cuxo otorgamento esixen as relacións obrigatorias. A11
Expresarse apropiadamente en público. A12
Dominar as novas tecnoloxías aplicables ao Dereito de Obrigas e Danos. A13
B13

Contents
Topic Sub-topic
PART I: INTRODUCTION

LESSON 1: THE CONCEPT OF «OBLIGATION» AND THE «LAW OF OBLIGATIONS»
1. What is an obligation?
2. Importance of the Law of obligations within the continental legal systems
3. Where are the rules of the law of obligations in the common law systems?

LESSON 2: LAW OF CONTRACT AND LAW OF OBLIGATIONS
1. The place of contract in private law systems
a. Obligations and contract
b. Contract and tort
c. Contract and property
d. General contract rules and specific contracts
2. The principles of contract law: differences between the common law and the continental law
a. Contract as an agreement between parties
b. The doctrine of consideration and the «cause» of the contract
c. The role of the good faith principle
d. The meaning of contract freedom
e. Drafting contracts in continental and common law.
3. «Life of the contract»
a. Contract formation: negotiations and lack of negotiations
b. Contract conclusion: contract validity and content
c. Contract performance.


PART II: THE LAW OF OBLIGATIONS

LESSON 3: PRELIMINARY CONCEPTS AND BASIC PRINCIPLES
1. Lack of a common legal vocabulary in the field of the law of obligations
2. DCFR solution for a European model law of obligations
a. Scope of the model rules on obligations (Book III)
b. Definitions: obligation, terms of an obligation, performance, non-performance, reciprocal obligation.
3. DCFR basic principles of the law of obligations
a. The duty of good faith and fair dealing
b. The duty of cooperation between the parties
4. Rules regarding conditions and time limits in obligations
a. Conditional obligations
b. Time limited obligations

LESSON 4: PERFORMANCE AND NON-PERFORMANCE OF OBLIGATIONS
1. Performance, obligation to perform and payment: continental and common law approaches
2. Time, place, currency and method of payment.
3. Who has to perform the obligation? Payment by a third person

LESSON 5: REMEDIES FOR NON-PERFORMANCE OF OBLIGATIONS
1. General remedies in continental systems
a. The right to enforce performance
b. Specific performance and damages
2. General remedies in common law systems
a. Damages
b. The problem of specific performance
3. Termination
a. Scope of the right to terminate
b. Restitution

LESSON 6: PLURALITY OF DEBTORS AND CREDITORS
1. Obligations with several parties: continental systems and common law systems
2. Solidarity, divided and joint obligations
3. The model rules of DCFR regarding plurality of debtors and creditors

LESSON 7: CHANGE OF PARTIES
1. Change of creditor: requirements and effects regarding creditor and debtor
2. Change of debtor: types, requirements and effects
3. Change of a contractual party


PART III: THE LAW OF TORTS

LESSON 8: THE DIFFERENT TORT LAW SYSTEMS IN EUROPE
1. The French family system
2. The German system
3. The common law system
4. Towards a harmonization in Europe?
a. Different policy approaches and legal cultures
b. The EU influence
c. The achievements of the last decade: PETL and DCFR

LESSON 9: GENERAL REQUIREMENTS OF LIABILITY
1. Scope of protected interest
a. Protection of the person
b. Protection of economic interests: protection against «pure economic loss»
2. Causation
a. The «Certainty of damages» principle
b. Traditional causation theories in the European legal systems
c. Burden of proof
d. The problem of uncertainty over causation
e. Limiting the scope of results: remoteness of damage and «objective zurechnung»
3. Damages
a. Compensation and punishment: the problem of punitive damages
b. Types of damages: Economic damages and Personal injuries
c. Compensating personal injuries: different approaches

LESSON 10: BASES OF LIABILITY
1. The reasons behind the right to damage compensation: Strict liability and negligence liability. The «law and economics» approach
2. Negligence
a. Role of negligence in continental tort law
b. Role of the tort of negligence in common law
d. Intention and negligence
e. Negligent conduct: relevant objective and subjective circumstances
f. Interpretation of negligence in strict liability terms: The examples of French and Spanish case law.
4. Strict liability
a. Background of strict liability
b. Types of strict liability regimes: liability based on risk and enterprise liability
c. Negligence influence on certain strict liability concepts and requirements

LESSON 11: SPECIFIC LIABILITY REGIMES AND TORTS
1. Liability for other persons and vicarious liability
2. Liability for risky activities and dangerous goods
3. Defective products
4. Environmental liability
5. Public bodies liability
1. Concepto de obriga. 2.Débeda e responsabilidade. 3. A patrimonialidade da obriga. 4. A complexidade da relación obrigatoria. 5. Fontes de obrigas. 6. A declaración unilateral de vontade.
TEMA 2: Os suxeitos da relación obrigatoria. 1. Introducción. 2. As relacións obrigatorias con pluralidade de suxeitos. 3. Réximen das obrigacións mancomundas divisibles. 4. Réximen das obligacións mancomunadas indivisibles. 5. Réximen das obligacións solidarias.
TEMA 3: O obxecto da relación obrigatoria. 1. A prestación e o seu contido. Obrigas de dar, facer e non facer. 2. As obrigas xenéricas. 3. As obrigas alternativas. 4. As obrigas sinalagmáticas. 5. As obrigas pecuniarias. A débeda de intereses.
TEMA 4: As circunstancias da relación obrigatoria. 1. o tempo da relación obrigatoria. 2. As obrigas a prazo. 3. O lugar da relación obrigatoria. 4. A relación obrigatoria condicional.
TEMA 5: O pago ou cumprimento da obriga. 1. Os medios solutorios. 2. O pago e os seus requisitos. 3. A imputación de pagos.
TEMA 6: Os subrogados do cumprimento. 1. Introducción. 2. A consignación. 3. A compensación. 4. A dación en pago e o pago por cesión de bens. 5. A remisión ou condonación da débeda.
TEMA 7: O incumprimento da obriga e as súas consecuencias. 1. O incumprimento da obriga e o cumprimento defectuoso. 2. As medidas de protección do dereito de crédito lesionado. 3. A responsabilidade polo incumprimento. Criterios de imputación. 4. A mora do debedor. 5. A imposibilidade sobrevenida.
TEMA 8: Protección e garantías do dereito de crédito. 1. Introducción. 2. Medios de tutela preventiva. 3. Acción pauliana. 4. Acción subrogatoria. 5. Pena convencional. 6. Arras. 7. Dereito de retención.
TEMA 9: Concurrencia de acreedores e insuficiencia do patrimonio do debedor. 1. Nocións xerais. 2. Os créditos privilexiados. 3. Concurrencia singular de acreedores. 4. Concurrencia universal de acreedores. 5. O concurso de acreedores e Lei Concursal.
TEMA 10: A modificación e a extinción da relación obrigatoria. 1. A novación e as súas clases. 2. Novación por cambio do acreedor. 3. Novación por cambio do debedor. 4. Novación por cesión de contrato. 5. Extinción da relación obrigatoria.
TEMA 11: Os cuasicontrantos 1. Os cuasicontratos. 2. O enriquecimento sin causa. 3. A xestión de negocios alleos sin mandato. 4. O cobro do indebido.
TEMA 12: A responsabilidade civil. 1. Concepto e funcións da responsabilidade civil. 2. Responsabilidade civil contractual e extracontractual. 3. Responsabilidade civil e responsabilidade penal. 4. Os elementos constitutivos da responsabilidade civil. 5. Os suxeitos da responsabilidade civil. A responsabilidade por feito alleo. 6. A prescripción da acción de reclamación de danos. 7. O seguro de repsonsabilidade civil.
TEMA 13: As responsabilidades civiles especiais. 1. A responsabilidade civil na circulación de vehículos a motor. 2. A responsabilidade civil por danos causados por productos defectuosos. 3. A responsabilidade civil médica. 4. A responsabilidade por danos causados por animais e no ámbito da caza. 5. Os accidentes de traballo e a responsabilidade do empresario.
TEMA 14: A responsabilidade pola actuación administrativa 1. Introducción. 2. O réximen xurídico da responsabilidade da a
Administración pública. 3. O resarcimento da lesión. A indemnización. 4. Os procedimentos de responsabilidade patrimonial.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A2 A6 A9 A10 A11 7 0 7
Workbook A2 A6 A9 A10 A11 3 3 6
ICT practicals A2 A6 A9 A10 A11 2 4 6
Oral presentation A2 A5 A6 A9 A10 A11 10 20 30
Short answer questions A2 A5 A6 A9 A10 A11 3 6 9
Speaking test A2 A6 A9 A10 A11 2 20 22
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A9 A10 A11 21 20 41
Introductory activities A2 A6 A9 A10 A11 4 4 8
Introductory activities A2 A6 A9 A10 A11 4 2 6
Events academic / information A1 A3 A4 A7 A8 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B5 C4 C6 C7 3 0 3
Supervised projects A2 A6 A9 A10 A11 4 0 4
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Esta actividad será realizada de modo presencial y consistirá en la puesta en común de opiniones sobre una materia, o bien en la resolución común de problemas actuales que estén directamente relacionados con el objeto de estudio.
Workbook Lecturas de libros o artículos en sesiones presenciales o no presenciales.
ICT practicals Se trata de adiestrar a los estudiantes en el manejo de las herramientas básicas de las tecnologías de la información y comunicación necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje. Esta actividad requiere atención personalizada en trabajo presencial y trabajo no presencial.
Oral presentation Los estudiantes deberán defender en el aula los temas y materias que les sean encargadas por el Profesor. Se trata de una actividad presencial de exposición oral pública que no requiere presentación por escrito, pero que precisa trabajo no presencial.
Short answer questions Cada tres semanas (aproximadamente) se realizarán pruebas de respuesta breve las cuales versarán sobre los contenidos expuestos y estudiados hasta ese instante. Dichas pruebas exigen trabajo no presencial.
Speaking test Al final del Curso y en la fecha oficialmente convocada se realizará una prueba oral sobre la totalidad de los contenidos explicados a lo largo del cuatrimestre.
Guest lecture / keynote speech Las sesiones magistrales constituirán la base teórica que facilite los conocimientos esenciales al estudiante sobre la materia.
Introductory activities Esta actividad consistirá en la resolución de los problemas y casos propuestos por el Profesor en donde los estudiantes asumirán los distintos roles propios de un proceso juidicial sobre Derecho de Obligaciones y Daños: demandante, demandado, Juez, etc.
Introductory activities Esta actividad consiste en la iniación de la materia de manera más sencilla al alumno
Events academic / information Esta actividad consiste en la realización de eventos científicos o divulgativos sobre la materia
Supervised projects El Profesor sugerirá el desarrollo de trabajos individuales o en grupo sobre un tema concreto. Dichos trabajos se presentarán por escrito, no habrá exposición oral y exigen trabajo no presencial y atención personalizada.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
ICT practicals
Supervised projects
Introductory activities
Description
Durante a realización dos traballos tutelados por parte dos estudantes, a atención personalizada do profesor é necesaria para: encauzar e orientar o tema a tratar, seleccionar a bibliografía e xurisprudenza, resolver as dúbidas de contido ou metodóloxicas que xurdiran na redacción del trabajo.
No referente ás prácticas mediante TICS, preténdese que cada un dos estudantes poida realizar a súa labor nun posto informático, desde onde despois poida impartir unhas explicacións xerais sobre o manexo da ferramenta teconlóxica. En calquera caso, o profesor encargarase da realización de concretas actividades que serán supervisadas persoalmente.
A discusión dirixida centraráse no debate en aula, supervisada e controlada polo profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A2 A5 A6 A9 A10 A11 As probas escritas a realizar estarán compostas por varias respostas breves. 54
Directed discussion A2 A6 A9 A10 A11 Valoraráse a iniciativa na intervención, o número de intervencións e a utilización de argumentos e razonamientos xurídicos adecuados. Non se precisa que se aporte a solución ocrrecta. Interesa o debate. 5
Speaking test A2 A6 A9 A10 A11 Se se realiza polo profesor unha proba oral, nela valoraráse a expresión verbal, a utilización da terminoloxía xurídica e os contenidos expostos. 5
Workbook A2 A6 A9 A10 A11 Valoraráse as propostas de lecturas realizadas polos estudantes, a propia lectura na aula e posterior resumen, análise e conclusións obtenidas da mesma. 5
Oral presentation A2 A5 A6 A9 A10 A11 Valoraráse a expresión oral, o manexo dos térmos, a orientación pedagóxica, e a utilización de TICS e contenidos da exposición. 5
Supervised projects A2 A6 A9 A10 A11 Os casos prácticos que haberán de entregarse contarán polo menos o 20% da asignatura 20
Introductory activities A2 A6 A9 A10 A11 Valoraráse a iniciativa na intervención, o debate e a discusión, a defensa da propia posición xurídica, a expresión oral, e a capacidade de convicción e o contenido xurídico en xeral. 5
Introductory activities A2 A6 A9 A10 A11 Valoraráse a iniciativa e interese do alumno respecto da materia. 1
 
Assessment comments

A final exam will
represent a 70% of the final grade assigned to each student.

The other 30% will be
obtained for the different academic activities that will be developed along the
course: interventions during the interactive activities: discussions, papers,
case resolution, etc.


Sources of information
Basic Westlaw Aranzadi (). .
CARRASCO PERERA; MARÍN LÓPEZ; CORDERO LOBATO (2017). Derecho de obligaciones y contratos en general. Madrid, Tecnos
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. et al (2016). Manual de Derecho Civil. Obligaciones. Madrid, Bercal

A) Handbooks:

- CARTWRIGHT, JOHN: Contract Law: An Introduction to the English Law of Contract for the Civil Lawyer, Hart Publishing (last edition).

- VAN DAM, CEES: European Tort Law, Oxford University Press (last edition).

- DCFR (Draft Common Frame of Reference), outline edition:

 http://ec.europa.eu/justice/policies/civil/docs/dcfr_outline_edition_en.pdf

- PETL (Principles of European Tort Law): http://www.egtl.org/

B) Recommended readings:

Students will be given several papers and judicial decisions to read and analyze along the course. They all will be put at the student’s disposal on Moodle.

Complementary

BELADÍEZ ROJO, M. Responsabilidad e imputación de daños por el funcionamiento de servicios públicos. Tecnos. Madrid 1997.

GONZÁLEZ PÉREZ, J. Responsabilidad patrimonial de las Administraciones Públicas. Civitas. Madrid 2000.

MIR PUIG PELAT, O. La responsabilidad patrimonial de la Administración. Hacia un nuevo sistema. Civitas. Madrid 2002.

GAMERO CASADO, EDUARDO; FERNÁNDEZ RAMOS, SEVERIANO. Manual Básico de Derecho Administrativo. Tecnos. Decimocuarta Edición, 2017 (Tema 21).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Natural and Civil Legal Person Law/612G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Contract Law/612G01024

Other comments

Attending the lectures is strongly recommended, although a record of attendance will not be kept.

There is no special dressing code. Students may bring water and non-alcoholic drinks to the lectures, but it is forbidden to eat all kinds of food during the classes.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.