Identifying Data 2020/21
Subject (*) Activity and Goods of Public Authorities Code 612G01017
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Garcia Perez, Marta Maria
E-mail
marta.garcia.perez@udc.es
Lecturers
Amoedo Souto, Carlos Alberto
Garcia Perez, Marta Maria
Pernas Garcia, Juan Jose
Rodriguez-Arana Muñoz, Jaime Fco.
Sánchez González, Jennifer
E-mail
carlos.amoedo.souto@udc.es
marta.garcia.perez@udc.es
jose.pernas@udc.es
jaime.rodriguez-arana.munoz@udc.es
j.sanchezg@udc.es
Web
General description O estudo desta materia ten como finalidade coñecer as diversas formas de actividade administrativa, a súa incidencia nos dereitos dos particulares, os medios e bens ao servizo da intervención administrativa e as garantías xurídicas da legalidade da actuación administrativa.

Para conseguir os devanditos obxectivos propiciarase a comprensión do ordenamento xurídico con espírito crítico e mentalidade de xurista, facendo especial fincapé no manexo crítico das fontes do ordenamento xurídico administrativo.

Trátase así de manexar as ferramentas xurídicas que permitan aos alumnos e alumnas adaptarse a un ordenamento en constante evolución, sen perder unha visión sistemática. “Ensinar a pensar o dereito administrativo” como pauta normativa das Administracións públicas, en definitiva, orientando a docencia cara a diferentes alternativas de saída profisional, todas eles compatibles e complementarias.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificacións nos contidos en caso de suspensión da actividade presencial

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

A docencia pasará a ser telemática (síncrona ou non) na súa totalidade, mediante o uso das plataformas Moodle e Teams.

*Metodoloxías docentes que se modifican

As metodoloxías docentes reforzaranse coas seguintes actuacións, de acordo co criterio de cada un dos profesores responsables de grupo:
- Realización de presentacións de Powerpoint con apuntes y notas de apoio para facilitar a súa compresnión e suplir as carencias de manuais de apoio.
- Realización de titorías grupais non presenciais para solventar dúbidas sobre as diferentes materias.
- Elaboración de vídeos de apoio para facilitar a comprensión do tema e facilitar a identificación das cuestións máis relevantes.
- Atención personalizada reforzada a través dos diferentes mecanismos técnicos que ofrece o paquete OFFICE 365 (fundamentalmente chat de TEAMS).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Reforzarase o uso dos medios de atención personalizada non presencial xa previstos na Guía Docente.

Durante os horarios de titorización, ou cando así se sinale polo profesorado, os estudantes terán a posibilidade de programar titorías personalizadas mediante a plataforma Teams.

4. Modificacións na avaliación

Con carácter xeral, manterase a estrutura da avaliación tanto en primeira como en segunda oportunidade.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A4 Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A6 Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A11 Ability to understand and write legal documents.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
A13 Mastering new technologies applied to law.
A14 Ability to draft legal norms.
A15 Ability to negotiate and mediate.
B1 Knowledge in an area of study that is based on general secondary education, and is usually found at a level that, although supported by advanced textbooks, includes also some aspects that involve knowledge from the forefront of his field of study.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B4 Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public.
B5 Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy
B6 Learning to learn.
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B9 Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach.
B10 Teamwork and collaboration.
B11 Ethical and social responsibility.
B12 Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages.
B13 Computing and ICT skills.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in foreign languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and knowing the useful means for enterprising people.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Manexo das fontes do Dereito administrativo. A3
A9
B1
- Acceso ás normas administrativas básicas con facilidade e soltura A6
A7
A9
A13
B4
B5
C3
- Comprensión e resolución de casos prácticos e problemas xurídicos A1
A2
A3
A4
A5
A8
A9
A10
A11
B7
B8
B10
B12
C1
C6
C8
- Redacción de documentos administrativos A11
A14
C1
- Coñecemento da doutrina xurídico administrativa A9
- Coñecemento das principais institucións xurídico-administrativas A1
- Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico A3
- Traballar de forma autónoma e tamén colaborativa B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B2
B3
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
- Lectura crítica B8
- Desenvolver un razoamento lóxico, crítico e creativo B6
B8
C4
C5
C6
C8
- Argumentación xurídica e exposición oral A8
A10
A12
B7
B8
C1
C2
- Mellora da redacción xurídica C1
- Capacidade de negociación e traballo en grupo A15
B10
- Manexo das bases e recursos informáticos útiles en materia xurídica B13
C3

Contents
Topic Sub-topic
III. Incidence of the modalities of administrative activity in the system of basic rights and public freedoms
1. The administrative police: Historical evolution and conceptual delimitation. Means and techniques of the administrative activity of limitation. The incidence of Directive 2006/123/CE of it y European Parliament of it Consejo, of 12 of diciembre of 2006, related to the servicios in it interior market, in the techniques of administrative intervention.

3. The activity of promotion: Historical evolution and conceptual delimitation. Techniques of promotion, especially, the administrative subsidy. The public service: Historical evolution and conceptual delimitation. Notes. Bases of his legal regime: Creation. Administrative powers. The legal position of it user. Ways of management.
IV. Means and goods for the administrative activity 1. The public domain. Historical-legal evolution. Legal nature. Ownership and competences. Legal regime. Affectation and de-affectation. Domain mutations. Administrative authorities on the public domain. Use of the goods of public domain.

2. Patrimonial goods of the Administration. Legal regime.

3. Examples of specific regims of public domain:

3.1. The maritime-terrestrial public domain. Historical evolution. Determination of the maritime-terrestrial public domain. The administrative demarcation. Regime of the servitudes and limitations on boundary lands. Uses and exploitations.

3.2. The hidraúlico public domination. Historical evolution. Determination of hydraulic public domination. The hidrológica planning. The Administration of the waters. Regime of the uses and exploitations. Measures of protection.
I. Administrative activity and judicial review 1. Revision of the legality in administrative way.
2. The Contentious-administrative Jurisdiction: Area. The contentious-administrative process: the subjects. The object. Procedure. The regime of remedies. Special processes.
Na impartición da simultaneidade Dereito-Ade, o programa será o seguinte:
Programa 1º cuadrimestre, simultaneidade Dereito-Ade, profesor Carlos Amoedo
I. Actuación administrativa e garantía xurídica 1. Revisión da legalidade en vía administrativa: recursos administrativos.
2. A Xurisdición Contencioso-administrativa: Ámbito. O proceso contencioso-administrativo: os suxeitos. O obxecto. O procedemento. O réxime de recursos. Procesos especiais.
II. Formas de actuación administrativa e incidencia nos dereitos subxectivos dos cidadáns 1. A policía administrativa: Evolución histórica e delimitación conceptual. Medios e técnicas da actividade administrativa de limitación. A incidencia da Directiva 2006/123/CE , do 12 de decembro de 2006, relativa aos servizos no mercado interior, nas técnicas de intervención administrativa.

2. A actividade subvencional ou de fomento: Evolución histórica e delimitación conceptual. Técnicas de fomento, en especial, a subvención administrativa.

3. A actividade prestacional ou de servizo público: Evolución histórica e delimitación conceptual. Notas definidoras. Bases do seu réxime xurídico: Creación e establecimiento. Potestades da Administración. A posición xurídica del usuario. Modos de xestión.

4. A Expropiación forzosa: Evolución histórica. Concepto e natureza. Elementos subxectivos e obxectivos. O contido da expropiación. O xustiprecio. O procedemento expropiatorio. A reversión. Ocupacións temporais. Rexímenes especiais. Requisas.
III. Rexime dos bens públicos ao servizo da actuación administrativa 1. O dominio público. Evolución histórico-xurídica. Natureza xurídica. Titularidade e competencias. Réxime xurídico sustantivo. Afectación e desafectación. Mutacións demaniaies. Potestades administrativas sobre o dominio público. Utilización dos bens de dominio público.

2. Bens patrimoniais da Administración. Réxime xurídico.

3. Reximes demaniais específicos:

3.1. O dominio público marítimo-terrestre.
3.2. O dominio público hidraúlico.
3.3. O dominio público viario
3.4. O dominio público arqueolóxico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A14 B6 B7 B8 B11 C1 C2 C3 C4 C8 20 59 79
Seminar A8 A12 A13 B9 B10 B13 B1 B4 B5 C6 7 3 10
Clinical practice placement A3 A4 A13 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 8 30 38
Objective test A1 A7 3 0 3
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explición polo profesor/a dos aspectos máis relevantes da materia, que serán posteriormente resumidos para o seu estudo mediante materiais que se colgan no moodle.
Seminar Aproveitaranse as sesións complementarias das semanas con maior docencia para desenvolver seminarios sobre materias específicas da asignatura.

Clinical practice placement Consistirá no plantexamento e resolución de consultas prácticas nos grupos reducidos interactivos.
Objective test Realización dunha proba obxectiva sobre os contidos da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Clinical practice placement
Description
Bloc de Notas (OFFICE 365): os contidos e información do Bloc de Notas será actualizados de modo contínuo en atención ao desenvolvemento dos materiais adaptados á non presencialidade, e as necesidades e aos tempos que, a criterio do profesor, precisan os alumnos para ir xestionando toda a información e o proceso de aprendizaxe.

Chat (TEAMS): pode ser utilizado polo alumno en cada momento. O tempo de resposta será dun máximo de 24 horas.

Reunión a través de TEAMS en gurpo ou de xeito individual: esta é unha posibilidade que se ofrece á alumna/o (ou grupo) que precise dunha atención directa a través dunha titoría con audio e video. A temporalización vai depender da demanda das alumnos/os en atención ás súas necesidades.

Correo electrónico: os/as estudantes teñen á súa disposición os correos electrónicos do profesorado para facer consultas, solicitar aclaracións, requirir materiais docentes, etc. É un recurso a disposición das persoas que teñen dificultades cos anteriores recursos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A8 A12 A13 B9 B10 B13 B1 B4 B5 C6 A participación nos seminarios presenciais ou telemáticos será voluntaria. O alumno elaborará traballos a proposta do profesor/a. O traballo realizado nestes seminarios contribuirá cun 10% á avaliación continua da asignatura. De non facerse seminarios durante o cuadrimestre, esta porcentaxe da nota acrecerá á restante parte da asignatura en avaluación continua (prácticas). 10
Clinical practice placement A3 A4 A13 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 As actividades específicas ou practicas desenvolvidas ao longo do cuadrimestre nos grupos reducidos terán un valor máximo do 50% da cualificación final.

Os profesores dos correspondentes grupos poderán outorgarlles caracter liberatorio a algunha destas actividades específicas ou prácticas.

No grupo da simultaneidade Dereito-Ade, as actividades prácticas serán realizadas de xeito individual síncrono por medios telemáticos, combinando moodle (para a entrega da práctica) e Teams (para a interacción co profesor da asignatura). A súa realización e avaliacíon continua terá carácter liberatorio.
50
Objective test A1 A7 A proba obxectiva (exame) será realizada na data que determine o calendario oficial de exames

O número de preguntas a resolver e o número de respostas que deben ser correctas para aprobar serán concretados polo profesorado da materia.
40
 
Assessment comments
Seminars: 10% of the score book your participation in seminars organized

Sources of information
Basic SÁNCHEZ MORÓN, Miguel (2019). Derecho administrativo, Tecnos. Madrid
GAMERO CASADO, E. y FERNÁNDEZ RAMOS, S. (2019). Manual básico de Derecho Administrativo, Tecnos. Madrid
GARCÍA URETA, Agustín (2019). Temas de Derecho Administrativo, I, II. Madrid

Complementary GARCÍA ENTERRÍA, E. y FERNÁNDEZ-RODRIGUEZ, T. R. (Última edición). Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Civitas. Madrid

SE RECOMENDA O USO DOS SEGUINTES RECURSOS:

I. LEXISLACIÓN.

1. Fontes oficiais.

A. Unión Europea:
• Diario Oficial de la Unión Europea (antes DOCE), pódese consultar a texto completo, así como case toda a normativa comunitaria vixente,
en castelán, na páxina: http://www.europa.eu.int/eur-lex/es
• Para todo tipo de información sobre a Unión Europea e as súas institucións resulta fundamental a páxina: http://www.europa.eu.int/

B. Estado español:
• Gaceta de Madrid y Boletín Oficial del Estado (este último nomedende o 25 de xullo de 1936). A consulta das normas máis recentes
está dispoñible en internet: http://www.boe.es
• Para o seguimento da tramitación parlamentaria dos proxectos de lei estatais pódense consulta-las direccións de internet do Congreso dos
Deputados e do Senado:
http://www.congreso.es y http://www.senado.es
• Para contactar e consultar información (tamén lexislativa) das institucións e órganos do Estado existen varios portais públicos entre os
que cabe destacar:
http://www.map.es/ (páxina principal do Ministerio de Administracións Públicas)
http://www.administracion.es/ “Portal del ciudadano”, do Ministerio de Administracións Públicas)
http://www.igsap.map.es/ Centro de Información Administrativa do Ministerio de Administracións Públicas

C. Comunidades Autónomas:
• Diarios Oficiales das distintas Comunidades Autónomas. A súa maior parte están dispoñibles en internet. Para a busca de textos normativos
nos diferentes boletíns oficiais resulta moi útil a páxina (privada) de internet: http://www.todalaley.com/

2. Recopilacións privadas.
• Repertorio cronológico de Legislación Aranzadi: dispoñible “on line”, previo pago ou a través da Aula Aranzadi: http://www.westlaw.es
• Bases de datos de legislación vigente de La Ley: dispoñible “on line”, previa suscrición, na páxina de internet: http://www.laley.net/
• Así mesmo, existen outras editoriais xurídicas que ofrecen a información normativa –moitas veces gratuíta- a través de internet,
como por exemplo:
http://www.elderecho.com/
http://www.juridicas.com/
http://noticias.juridicas.com/
http://v2.vlex.com/es/
• Para a consulta de diversos aspectos constitucionais, legais, institucionais do Dereito Público español é sumamente interesante a
gran base de datos mantida dende hai uns anos pola Área de Dereito Constitucional da Universidade de Oviedo, que se pode
localizar en: http://constitucion.rediris.es/Princip.html

II. XURISPRUDENCIA.

A colección máis coñecida é a de Thomson-Aranzadi. A súa base específica sobre “Jurisprudencia Contencioso-administrativa” contén unha selección de máis de 74.000 resolucións dictadas polos tribunais sobre esta materia: Tribunal Constitucional, Tribunal Supremo, Audiencia Nacional, Tribunais Superiores de Xustiza, Xulgado Central do Contencioso Administrativo e Xulgados do Contencioso Administrativo.

Está dispoñible “on line” ou a través da Aula Aranzadi: http://www.westlaw.es.

Así mesmo, a editorial xurídica La Ley ofrece en soporte informático a xurisprudencia dos Tribunais españois previa suscrición; cfr.
http://www.laley.net/

Non obstante, nos últimos tempos o Poder Xudicial español ven realizando un gran esforzo para informatizar os tribunais e a súa producción
xurisprudencial. Gracias a este esforzo, é posible dispoñer en internet das últimas sentencias do Tribunal Supremo na páxina:
http://www.poderjudicial.es/tribunalsupremo/

Dende hai tempo, é posible consulta-los últimos autos e sentencias do Tribunal Constitucional (dende 1980) así como dun buscador temático de
todas as emitidas polo Alto Tribunal na páxina:
http://www.tribunalconstitucional.es/

En canto á xurisprudencia comunitaria europea, en especial do Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas, sito en Luxemburgo, a maior
parte da información obtense en:
http://curia.eu.int/es/content/juris/index.htm

Por último, tamén están dispoñibles en internet as últimas resolucións do Tribunal Europeo de Derechos Humanos, sito en Estrasburgo, na dirección:
http://www.echr.coe.int/

III. PORTAIS E BASES DE DATOS (dispoñibles a través da páxina web da Biblioteca da UDC, pero só coos ordenadores conectados á rede universitaria)

• IUSTEL: promovido por varios Profesores de Dereito das Universidades españolas. A parte de Dereito Administrativo está dirixida polo Prof. MUÑOZ MACHADO. A súa páxina web é: http://www.iustel.com
• TIRANT ON LINE: promovida po dita editorial xurídica valenciana; consultable en: http://www.tirantonline.com/
• ADMIWEB: para a búsqueda de calquera referencia sobre as Administracións Públicas españolas é bastante útil e está ben
estructurada: cfr. http://www.admiweb.org/


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Eupean Administrative Law/612G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Obligations and Tort Law/612G01016
Legal Penalties/612G01020
Contract Law/612G01024

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.