Identifying Data 2018/19
Subject (*) Criminal Law: Special Part Code 612G01025
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Puente Aba, Luz Maria
E-mail
l.puente@udc.es
Lecturers
Carou García, Sara
Fuentes Loureiro, María Ángeles
Martínez-Buján Pérez, Carlos
Puente Aba, Luz Maria
Ramos Vazquez, Jose Antonio
E-mail
sara.carou@udc.es
maria.fuentes.loureiro@udc.es
c.martinez-bujan@udc.es
l.puente@udc.es
jose.ramos.vazquez@udc.es
Web
General description Obxetivos: A finalidade primordial da asignatura é o estudo dos delitos en concreto, esto é, o estudo da parte especial do noso vixente Código penal. Así, dun modo sistemático, analizaranse os diversos elementos típicos, a configuración das conductas penadas e os problemas conexos a estas cuestións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A14 Capacidade de elaboración de normas.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o papel do Dereito penal como medio formal de control social integrado nun ordeamento xurídico complexo A1
A2
A3
A4
A5
A6
B8
B11
B3
C3
C4
C6
C7
Coñecer a norma penal na sua estrutura interna, a sua interpretación e a sua aplicación espacio-temporal A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A14
Coñecer a infracción penal nos seus elementos constitutivos, especialmente aqueles particularmente diferenciadores das distintas especies delictivas A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
Analizar uns feitos concretos e argumentar a existencia ou non de responsabilidade penal A8
A9
A10
A11
A12
B6
B9
B10
B12
B2
B5
C1
C2

Contents
Topic Sub-topic
LECCIÓN 1.- DELITOS CONTRA A VIDA HOMICIDIO. ASESINATO. ABORTO
LECCIÓN 2.- LESIÓNS LESIÓNS
LECCIÓN 3. DELITOS CONTRA A LIBERTADE DETENCIONES ILEGAIS. SECUESTROS. AMEAZAS. COACCIÓNS
LECCIÓN 4. DELITOS CONTRA A INTEGRIDADE MORAL DELITOS CONTRA A INTEGRIDAD MORAL. TORTURAS. VIOLENCIA HABITUAL NO ÁMBITO FAMILIAR. TRATA DE SERES HUMANOS
LECCIÓN 5. DELITOS CONTRA A LIBERTADE E A INDEMNIDADE SEXUAIS AGRESIÓNS SEXUAIS. ABUSOS SEXUAIS. ACOSO SEXUAL. EXHIBICIONISMO E PROVOCACIÓN SEXUAL. PROSTITUCIÓN E CORRUPCIÓN DE MENORES
LECCIÓN 6. OUTROS DELITOS CONTRA OS VALORES DA PERSONALIDADE OUTROS DELITOS CONTRA OS VALORES DA PERSONALIDADE
LECCIÓN 7. HURTO E ROUBO HURTO. ROUBO. HURTO E ROBO DE VEHÍCULOS A MOTOR
LECCIÓN 8. DEFRAUDACIÓNS ESTAFAS. APROPIACIÓN INDEBIDA
LECCIÓN 9. OUTROS DELITOS CONTRA O PATRIMONIO E A ORDE SOCIOECONÓMICA OTROS DELITOS CONTRA O PATRIMONIO E A ORDE SOCIOECONÓMICA
LECCIÓN 10. DELITOS CONTRA A SAÚDE PÚBLICA DELITOS RELACIONADOS COAS DROGAS TÓXICAS E OS ESTUPEFACIENTES
LECCIÓN 11. DELITOS CONTRA A SEGURIDADE VIAL DELITOS CONTRA A SEGURIDAD VIAL
LECCIÓN 12. FALSEDADES FALSIFICACIÓN DE MOEDA. FALSEDADES DOCUMENTAIS
LECCIÓN 13. DELITOS CONTRA A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA PREVARICACIÓN. COHECHO. MALVERSACIÓN
LECCIÓN 14. DELITOS CONTRA A ADMINISTRACIÓN DE XUSTIZA PREVARICACIÓN. ENCUBRIMENTO. ACUSACIÓN E DENUNCIA FALSAS. SIMULACIÓN DE DELITO. FALSO TESTIMONIO. QUEBRANTAMENTO DE CONDEA
LECCIÓN 15. DELITOS CONTRA A ORDE PÚBLICA ATENTADO E RESISTENCIA Á AUTORIDADE. ORGANIZACIÓNS E GRUPOS CRIMINAIS. TERRORISMO
LECCIÓN 16. OUTROS DELITOS CONTRA A COMUNIDAD OUTROS DELITOS CONTRA A COMUNIDADE

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A1 A2 A3 A4 B3 C3 0 5 5
Collaborative learning A8 A10 A14 B11 B12 B2 B5 C4 C7 10 0 10
Directed discussion B10 C2 C6 18 0 18
Introductory activities A5 14 24 38
Events academic / information A6 10 0 10
Workbook B9 C1 0 15 15
Objective test A11 A12 B6 4 10 14
Field trip A9 B8 5 0 5
Guest lecture / keynote speech A7 30 0 30
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis O estudantado, co asesoramiento das docentes, aprenderá a manexar bases de datos de xurisprudencia penal e a realizar unha análise crítica das diversas decisións xudiciais sobre a materia.
Collaborative learning O estudantado traballará en grupo diversos temas, debendo amosarse activo e colaborador cos compañeiros do seu grupo.
Directed discussion Nas clases prácticas, as docentes organizarán discusións sobre os temas esenciais da materia, nas que o estudantado deberá adoptar unha postura crítica e argumentada.
Introductory activities Nas clases prácticas, as docentes organizarán xuicios simulados, utilizando para elo a sala de vistas coa que conta a Facultade de Dereito. Nesos xuicios simulados, o estudantado deberá adoptar o rol de parte acusadora ou de parte defensora nunha simulación de proceso penal.
Events academic / information Ao longo do curso, organizaranse diversas xornadas, conferencias, etc., sobre temas de interese para o estudantado, complementándose así a sua formación.
Workbook As obras en cuestión serán seleccionadas cuidadosamente polas docentes e o estudantado terá a posibilidade de elexir entre o elenco que se lle propoña.
Objective test Plantexamento de preguntas acerca dos temas do programa da materia. As preguntas poderán ser tanto teóricas como prácticas.
Field trip Organizaranse visitas aos xulgados e tribunais da cidade, a fin de que o estudantado poda ver in situ o desenvolvemento da praxis xudicial.
Guest lecture / keynote speech Mediante o sistema de lección maxistral, as docentes introducirán ao estudantado nos aspectos básicos de cada tema. Como soporte ás explicacións, as docentes poderán proporcionar materiais (sentencias, extractos de obras doutrinais...), ou un esquema-guía cos puntos clave do desenvolvemento da súa explicación. En todo caso, a explicación das docentes deberá ser complementada polo estudantado tanto cos materiais proporcionados ao efecto, como pola consulta dos manuais que aparecen na bibliografía.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Introductory activities
Description
A atención personalizada ao estudantado non estará vencellada a só unha metodoloxía, senon que será constante. Neste senso, tanto o contido das clases teóricas como o estudo persoal do estudanto ou calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte das docentes, ao fin de que o estudantado poda plantexar as suas dúbidas ou dificultades e as docentes podan axustar as metodoloxías ás especificidades da persoa. A estes efectos, o estudantado poderá contar con atención persoalizada (sempre, lóxicamente, dun modo organizado) tanto nas horas lectivas como nos horarios de tutorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion B10 C2 C6 Intervención activa en debates na clase 3
Events academic / information A6 Participación activa en eventos científicos organizados. 3
Introductory activities A5 Participación en xuizos simulados. 3
Collaborative learning A8 A10 A14 B11 B12 B2 B5 C4 C7 Realización de traballos en equipo 3
Document analysis A1 A2 A3 A4 B3 C3 Análise de xurisprudencia. 5
Workbook B9 C1 Presentación de trabajo sobre alguna de las obras propuests como lectura. 3
Objective test A11 A12 B6 Esame teórico ou teórico-práctico 80
 
Assessment comments

A calificación final dos estudantes vendrá determinada do seguinte modo: un 80% da calificación corresponderá ao resultado dunhna proba obxectiva teórica ou teórico-práctica; dos 8 puntos que vale esta proba obxectiva, será necesario acadar como mínimo 4 puntos para poder engardirlle a calificación obtida con outras actividades realizadas durante o cuatrimestre. O 20% restante corresponderá ás diversas actividades realizadas ao longo do curso (casos prácticos, participación en conferencias e seminarios, probas teórico-prácticas, etc.). No caso de non superar a proba da convocatoria de maio-xunio (1ª oportunidade), na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) repetirase únicamente a proba obxectiva, conservándose a puntuación obtida nas actividades realizadas ao longo do curso.
Advírtese que a calificación atribuida ás distintas metodoloxías nas outras actividades realizadas durante o cuatrimestre distintas da proba obxectiva debe entenderse en sentido meramente orientativo, de forma que se durante o curso non se utiliza unha delas, a puntuación correspondente acrecerá ás que si se usaron.


Sources of information
Basic VIVES ANTÓN y otros (2016). Derecho penal. Parte especial. Valencia. Tirant Lo Blanch
SILVA SÁNCHEZ, J. M. (2015). Lecciones de Derecho penal. Parte especial.. Barcelona: Atelier
A bibliografía recollida é complementaria. As docentes poderán por a disposición do estudantado os apuntamentos da materia. Ao filo dalgunhas leccións poderanse por a disposición do estudantado outros materiais bibliográficos que permitirán profundizar en temas concretos.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Criminal Law: General /612G01010
Legal Penalties/612G01020

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Criminal Procedure/612G01028

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.