Identifying Data 2018/19
Subject (*) Regional Public Law in Spain Code 612G01030
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Dereito Público Especial
Coordinador
Roura Gomez, Santiago Antonio
E-mail
santiago.roura.gomez@udc.es
Lecturers
Aba Catoira, Ana Maria
Caamaño Domínguez, Francisco Manuel
Fachal Noguer, Nuria
Jove Villares, Daniel
Rodriguez-Arana Muñoz, Jaime Fco.
Ron Romero, José
Roura Gomez, Santiago Antonio
Ruiperez y Alamillo, Javier
Soto Díaz, David José
E-mail
ana.abac@udc.es
f.caamano@udc.es
nuria.fachal@udc.es
d.jove.villares@udc.es
jaime.rodriguez-arana.munoz@udc.es
j.ron@udc.es
santiago.roura.gomez@udc.es
javier.ruiperez@udc.es
david.sdiaz@udc.es
Web
General description Con esta materia se pretende alcanzar un conocimiento general acerca del derecho autonómico que englobará la organización territorial del Estado, sus bases constitucionales y las vías de acceso a la autonomía; la distribución de competencias entre el Estado y las Comunidades Autónomas; la doctrina del Tribunal Constitucional sobre el reparto de competencias.

Por otro lado, se analiza la organización de las Comunidades Autónomas: sus Asambleas Legislativas y sus órganos ejecutivos.

Finalmente, se estudia el régimen jurídico de los principales sectores de actividad de competencia autonómica con especial referencia a las leyes que regulan el contenido propio y específico del derecho derivado del Estatuto de Galicia

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B10 Traballar de forma colaborativa.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A3
A4
A8
A9
A10
A11
A12
B10
B12
B1
B2
B4
C4
C5
C8

Contents
Topic Sub-topic
LESSON 1. - CONSTITUTION, STATUTES OF AUTONOMY: GENERAL ISSUES AND COMPARED AUTONOMOUS LAW 1.- The position of the Constitution and the Statutes of Autonomy in the territorial distribution of the power in Spain. 2.- The evolution of the Spanish territorial model and the statutory reforms. 3.- Norms and basic institutions of the Autonomous Public Law in compared perspective
LESSON 2. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: POLITICAL SYSTEM AND PARLIAMENT OF GALICIA 1.- The Statute of Autonomy of 1981: position and structure. 2.- Division of Powers nol political system of Galicia. 3.- Electoral system in the elections to the Parliament of Galicia. 4.- The Parliament of Galicia: composition and organization. 5.- The Parliament of Galicia: functions: a) Legislative function b) Relationships between Xunta and Parliament. c) Approval and control of the Budget.
LESSON 3. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: THE XUNTA AND ITS PRESIDENCY 1.- The presidency of the Xunta: legal nature and functions. 2.- The Executive Power of Galicia: composition and structure. 3.- Functioning of the Government: The Council of the Xunta
LESSON 4. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: INSTITUTIONS OF GUARANTEE, CONTROL AND ADVICE 1.- The Ombudsman. 2.- The Council of Accounts. 3.- The Consultative Council of Galicia. 4.- The Economic and Social Council of Galicia. 5.- The Council of the Culture of Galicia.
LECCIÓN 5. O PODER XUDICIAL NO ESTATUTO GALEGO 1. O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia. 2.- As competencias da Comunidade Autónomas de Galicia en relación coa Administración de Xustiza.
LESSON 5. - THE AUTONOMOUS PUBLIC ADMINISTRATION: ORGANIZATION AND FUNCTIONING 1. -The general Administration of Galicia: Legal regime and organization. 2.- The public sector of Galicia: legal regime and organization.
LESSON 6. - THE LOCAL ADMINISTRATION IN GALICIA 1.- The institutional guarantee of the local Administration. 2.- The municipal and provincial competences. 3.- The relations between the local Administration and other territorial entities.
LESSON 7. - THE CIVIL SERVICE IN THE AUTONOMOUS ADMINISTRATION 1.- The basic statute of the public function. 2.- The legislation of public function of Galicia.
LESSON 8. - SECTORIAL PERFORMANCE 1.- Public safety. 2.- Transport and communications. 3.- Agriculture, hunt, fishing. 4.- Health. 5.- Social services. 6.- Education and research. 7.- Tourism, sports and culture. - 8.- Territorial and Coastal Mangement . 9.- Planning and environment. 10. -Housing.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 21 21 42
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A8 A10 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A8 A9 A10 28 56 84
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Sesións en grupos reducidos, dirixidas polo profesor da asignatura
Mixed objective/subjective test Proba de avaliación ao final de cuatrimestre, con preguntas teóricas e prácticas sobre a materia estudiada.
Guest lecture / keynote speech Sesións expositivas de materias do programa

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
OS ESTUDIANTES DISPORÁN DUN HORARIO DE TiTORÍAS PARA RESOLVER CO PROFESOR AS DÚBIDAS QUE PODAN XURDIR NA PREPARACIÓN DAS ACTIVIDADES E A APRENDIZAXE DOS CONTENIDOS.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A8 A10 La nota que se corresponde a este apartado se obtendrá a partir de la valoración una prueba final que se realizará al finalizar el cuatrimestre y que versará sobre los contenidos de la materia.
Esta prueba puede ser oral o escrita.
60
Seminar A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 La nota que se corresponde a este apartado se obtendrá a partir de la valoración de las diversas actividades dirigidas realizadas por los alumnos a lo largo del cuatrimestre (comentarios de sentencias, resolución de casos, exposición de temas, trabajos tutelados, etc.). 40
 
Assessment comments

A cualificación final de Dereito Público Autonómico obterase a partir da ponderación das notas finais conseguidas en cada unha das tres partes en que se estrctura a materia: Dereito Administrativo 45%, Dereito Constitucional 40% e Dereito Procesual 15%. Para que se poida realizar esta ponderación será requisito imprescindible ter obtido unha nota mínima de 5 (en base 10) en todas elas,

A cualificación de cada unha das partes obterase do seguinte xeito:

Dereito Administrativo: proba obxectiva 50%; traballo en equipa 50%

Dereito Constitucional: proba obxectiva 70%; avaliación continua 30%. Este criterio aplicarase cando o/a aluno/a teña obtido unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 na proba obxectiva.

Dereito Procesual: proba obxectiva 60%; avaliación continua 40%. Este criterio aplicarase cando o/a aluno/a teña obtido unha nota mínima de 3 puntos sobre 6 na proba obxectiva.


Sources of information
Basic

BIBLIOGRAFÍA DE CONSULTA:

-Comentarios al Estatuto de Autonomía de la Comunidad Autónoma de Galicia. MAP, 1991

-Máiz, Ramón y Portero, José Antonio: As institucións políticas no Estatuto de Autonomía para Galicia, Santiago de Compostela, 1988.

-Portero Molina, José Antonio: Reflexiones sobre un tiempo de reformas estatutarias, A Coruña, 2006.

-Ruipérez Alamillo, Javier:

La Constitución del Estado de las Autonomías:teoría constitucional y práctica política en el federalizing process español, Madrid, 2003

Entre el federalismo y el confederantismo.: dificultades y problemas para la formulación de una Teoría Constitucional del Estado de las Autonomías

La reforma del Estatuto de Autonomía para Galicia, La Coruña, 1995

-Sarmiento Méndez, Xosé Antón: O Estatuto de Galicia: 20 anos de Parlamento e Xustiza Constitucionais, Vigo, 2003

- Rodríguez-Arana Muñoz, J.: Código da Administración Galega, Netbiblo, 2009.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.