Identifying Data 2023/24
Subject (*) Civil Procedure Code 612G01033
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Soto Díaz, David José
E-mail
david.sdiaz@udc.es
Lecturers
Camara Ruiz, Juan
Ferreiro Baamonde, Xulio
Grandal Rodríguez, María Eva
Soto Díaz, David José
E-mail
juan.camara@udc.es
xulio.ferreiro@udc.es
e.grandalr@udc.es
david.sdiaz@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Mediante o Proceso Civil os particulares pódense defender das perturbacións que sufran nos seus intereses privados, sen prexuízo de que son posibles outros medios alternativos á xurisdición, como a mediación e a arbitraxe. O proceso civil está rexido pola oportunidade, polo que na súa base encóntranse os dereitos subxectivos e a autonomía da vontade. En ocasións, tamén se utiliza para tutelar algúns intereses públicos, como ocorre nalgunhas cuestións matrimoniais, de paternidade, filiación ou incapacitación.
A docencia que se imparte nesta materia persegue, principalmente, a adquisición polo/a estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre as principais institucións do proceso civil. Concretamente: a) Os principios constitucionais relativos ao Proceso civil; b) A tutela xudicial efectiva; c) A función do Dereito procesual civil como instrumento de resolución de conflitos entre particulares; d) Os procedementos ordinarios ; e) A tutela cautelar ; f) O sistema de recursos; g) Os procesos especiais; h) O proceso de execución.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A4 Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A6 Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A11 Ability to understand and write legal documents.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
A13 Mastering new technologies applied to law.
A14 Ability to draft legal norms.
A15 Ability to negotiate and mediate.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B5 Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B9 Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach.
B10 Teamwork and collaboration.
B11 Ethical and social responsibility.
B12 Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages.
B13 Computing and ICT skills.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in foreign languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and knowing the useful means for enterprising people.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. Coñecemento dos principios e valores constitucionais. Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
B2
B3
B5
C5
C6
C8
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. Capacidade de elaboración de normas. A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B7
B8
B12
B13
C1
C2
C3
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. Traballar de forma colaborativa. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión B9
B10
B11
C4
C5
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. INTRODUCIÓN 1. Fontes do Dereito procesual civil.
2. Principios informadores do proceso civil.
3. Clases de tutela xurisdicional.
4. Os mecanismos alternativos de resolución de conflitos.
5. A xurisdición voluntaria.
II. AS PARTES 1. Capacidade para ser parte.
2. Capacidade procesual.
3. Representación e as súas clases.
4. A lexitimación.
5. A sucesión procesual.
6. Pluralidade de partes
III. OS TRIBUNAIS E A SÚA COMPETENCIA 1. A organización da orde xurisdicional civil en España.
2. Límites da xurisdición española.
3. A competencia.
4. A declinatoria.
4. O reparto de asuntos.
IV. O OBXECTO DO PROCESO 1. Concepto e relevancia técnico-xurídica.
2. A pluralidade de obxectos.
V. A DEMANDA E O INICIO DO PROCESO 1. Actos previos ao proceso.
2. A demanda.
3. A contestación á demanda. Outras actitudes do demandado.
4. A audiencia previa ao xuízo
VI. A PROBA 1. Concepto e natureza xurídica.
2. Procedemento probatorio.
3. As presuncións.
4. A carga da proba.
5. O interrogatorio das partes.
6. A proba documental.
7. A proba pericial.
8. O recoñecemento xudicial.
9. A proba testemuñal.
10. A proba tecnolóxica.
VII. A SENTENZA E OUTROS MODOS DE TERMINACIÓN DO PROCESO 1. Concepto, clases e requisitos.
2. A cousa xulgada.
3. O achantamento.
4. A renuncia.
5. A transacción.
6. O desestimento.
7 A caducidade da instancia.
8. A satisfacción extraprocesual.
VIII. OS MEDIOS DE IMPUGNACIÓN 1. Clases de recursos.
2. Requisitos dos recursos.
3. Os recursos contra resolucións do Letrado da Administración de Xustiza.
4. A apelación.
5. O recurso extraordinario por infracción procesual.
6. A casación.
7. A impugnación da cousa xulgada: A revisión de sentenzas firmes, a rescición de sentenzas firmes eo incidente de nulidade posterior á resolución firme.
IX. OS PROCESOS DECLARATIVOS 1. Clases de procesos declarativos.
2. O xuízo ordinario.
3. O xuízo verbal.
4. As custas procesuais.
X. O PROCESO DE EXECUCIÓN 1. Concepto, fundamentos, principios.
2. Títulos executivos.
3. As partes.
4. O procedemento.
5. Execución de prestacións diñeirarias.
6. Execución de prestacións non diñeirarias.
XI. A TUTELA XUDICIAL CAUTELAR 1. Características das medidas cautelares.
2. Presupostos das medidas cautelares.
3. Procedemento.
XII. OS PROCESOS ESPECIAIS 1. Os procedementos monitorio e cambiario.
2. A división xudicial de patrimonios.
3. O concurso de acredores.
4. Os procesos non dispositivos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 0 15
Oral presentation A1 A8 A9 A11 A12 6 18 24
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A9 C2 5 68 73
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 21 0 21
Supervised projects A14 B7 B8 B9 B10 B2 B3 B5 C1 C2 6 6 12
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores
Oral presentation A presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia.
Mixed objective/subjective test Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos.
Guest lecture / keynote speech As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais
Supervised projects Coa preparación de traballos polo alumnado pretendese que vaia adquirendo a tecnica da investigación e o aprendizaxe autonomo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Oral presentation
Description
Normally, for the preparation of oral presentations or continuous evaluation works, the participation of the teaching staff is important for the supervision, the resolution of doubts, the correction of the drafts, etc.
Likewise, in view of the preparation of the mixed test it is very convenient to consult teachers to ask for advice and request, if necessary, personalized attention

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A14 B7 B8 B9 B10 B2 B3 B5 C1 C2 A valoración dos traballos tutelados dependerá da calidade, interese, rigor e corrección dos mesmos 8
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas 3
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A9 C2 Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións 65
Oral presentation A1 A8 A9 A11 A12 Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas 20
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos 4
 
Assessment comments

In order to pass the subject it will be an essential requirement to pass the mixed test (grade equal to or higher than 5.0). The resulting grade will be used to make the weighted average with the rest of the qualifications. In case of not passing the mixed test, the final grade will be the one obtained in this one.

In the second opportunity, the grade of the practical part of the first opportunity will be maintained.

Students with an academic dispensation must present the practical part punctually and regularly in writing, after justifying the dispensation situation.

 The exam will be a multiple-choice test and will contain between 20 and 40 questions, with four options. Wrong answers will be subtracted.

In case of plagiarism or the use of artificial intelligence tools in the practical part, the subject will be failed in the common exam, with a failing grade (numerical grade 0).


Sources of information
Basic

- ORTELLS RAMOS, M., CAMARA RUIZ, J., MARTIN PASTOR, J., CUCARELLA GALIANA, L., JUAN SANCHEZ, R., BONET NAVARRO, J., BELLIDO PENADES, R., MASCARELL NAVARRO, Mª. J., ARMENGOT VILAPLANA, A., Derecho Procesal Civil, Aranzadi, Cizur Menor (última edición)

- PÉREZ-CRUZ MARTÍN, AJ., y SEOANE SPIEGELBERG, JL, Derecho Procesal Civil.2 tomos, Andavira, Santiago de Compostela, (última edición).

 - GIMENO SENDRA, V., Derecho Procesal Civil. Colex, (última edición).

- DE LA OLIVA, A., ARAGONESES, S., HINOJOSA, R., MUERZA, J. y TOME, JA, Derecho procesal civil. ECERA (última edición).

Complementary

Bibliografía complementaria:

MONTERO AROCA, J., GOMEZ COLOMER, J.L., MONTON REDONDO, A. y BARONA VILAR, S., Derecho Jurisdiccional. Proceso Civil, Tirant lo Blanch, Valencia, última edición.

CORTÉS DOMINGUEZ, V. y MORENO CATENA, V., Derecho Procesal Civil, Tirant lo Blanch, Valencia, última edición.

Recursos web:

BIBLIOTECA UDC:  http://www.udc.es/biblioteca/

BOE: http://www.boe.es/

DOGA: http://www.xunta.es/dog/

BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Person's Law/612G01007
Business Law/612G01011
Family Law/612G01013
Constitution and Judiciary/612G01014
Commercial Law: Company Law and Securities/612G01022
Contract Law/612G01024
Property Law/612G01027

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Private International Law/612G01032
Succession Law/612G01034
Commercial Law: Business, Contracts, Bankruptcy Law and Maritime Law/612G01035

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.