Identifying Data 2018/19
Subject (*) Inheritance Law Code 612G01034
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Pérez Álvarez, Miguel Angel
E-mail
miguel.angel.perez.alvarez@udc.es
Lecturers
Colina Garea, Rafael
Díaz Teijeiro, Carlos María
Legeren Molina, Antonio
Pérez Álvarez, Miguel Angel
E-mail
rafael.colina@udc.es
carlos.diaz.teijeiro@udc.es
antonio.legeren@udc.es
miguel.angel.perez.alvarez@udc.es
Web
General description A través desta materia preténdese que os alumnos adquiran o coñecemento do Dereito de sucesións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
A14 Capacidade de elaboración de normas.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das principais institucións xurídicas. A1
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. A3
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. A4
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. A8
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). A9
Capacidade de interpretar e de analizar críticamente o ordenamento xurídico. A10
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. A11
Manexo da oratoria xurídica. A12
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao Dereito. A13
Resolver problemas de forma efectiva. B7
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B8
Traballar de forma autónoma con iniciativa e de forma colaborativa B9
A2
A5
A6
A14
B6
B10
B11
B2
B3
B4
C4
C7
C8
A7

Contents
Topic Sub-topic
LECCIÓN 1. A SUCESIÓN E O DEREITO DE SUCESIÓNS. 1.- A sucesión "mortis causa" e o Dereito de sucesións. Os principios do Dereito sucesorio. 2.- Herdeiro e legatario. Determinación do tipo de chamamento.
LECCIÓN 2. A HERDANZA. AS FASES DA SUCESIÓN HEREDITARIA. 1.- A herdanza. 2.- As fases da sucesión hereditaria. 3.- En particular, o modo de adquirir a herdanza. 4.- A herdanza xacente. 5.- A adquisición da posesión dos bens hereditarios.
LECCIÓN 3. A CAPACIDADE PARA SUCEDER. 1.- Incapacidades absolutas. 2.- Supervivencia. 3.- A indignidade. 4.- A incapacidade relativa. 5.- Efectos da indignidade e da incapacidade relativa.
LECCIÓN 4. A DELACIÓN. 1.- Concepto, clases e principios informadores da delación. 2.- O dereito de transmisión. 3.- O Dereito de representación. 4.- O dereito de acrecer.
LECCIÓN 5. O TESTAMENTO. 1.- Concepto, natureza e caracteres do testamento. 2.- A capacidade para testar. 3.- Os vicios da vontade en materia testamentaria. 4.- A interpretación do testamento.
LECCIÓN 6. AS CLASES DE TESTAMENTO. 1.- Testamentos comúns e especiais. 2.- O testamento aberto ordinario. 3.- O testamento aberto especial: o testamento en perigo de morte. 4.- O testamento pechado. 5.- O testamento ológrafo.
LECCIÓN 7. AS SUBSTITUCIÓNS. 1.- Concepto e tipos de substitución. 2.- A substitución vulgar. 3.- A substitución pupilar. 4. A substitución exemplar. 5. A substitución fideicomisaria.
LECCIÓN 8. A SUCESIÓN INTESTADA. 1.- Causas e orde de prelación no Código civil. 2.- Os artigos 267 a 269 da Lei de Dereito Civil de Galicia.
LECCIÓN 9. A SUCESIÓN FORZOSA: AS LEXÍTIMAS. 1.- As lexítimas no réxime do Código civil: A] Titulares da lexítima e a mellora. B] Cálculo da lexítima. C] Defensa da lexítima: accións, preterición e desherdamento. 2.- As lexítimas na Lei de Dereito Civil de Galicia: Lexitimarios e contía [arts. 238, 243, 253 e 254 LDCG].
LECCIÓN 10. ACEPTACIÓN E REPUDIACIÓN DA HERDANZA. 1.- Aceptación, repudiación e beneficio de inventario: A] O ius delationis: Contido e presuposto. B] A aceptación e os sistemas de responsabilidade. O beneficio de inventario. C] A "aceptación pura e simple", a "aceptación a beneficio de inventario" e a sucesión universal. 2.- Aceptación e repudiación: Teoría xeral: A] Caracteres comúns. B] Capacidade e lexitimación. C] O prazo para aceptar ou repudiar. A interpelación xudicial e o dereito de deliberar. 3.- A aceptación da herdanza: A] Delimitación. B] Formas de aceptación. 4.- A aceptación e a responsabilidade do herdeiro. 5.- A repudiación da herdanza: A] Concepto e forma. B] Efectos. En particular, o artigo 1.001 do Código civil.
LECCIÓN 11. O BENEFICIO DE INVENTARIO. 1.- Delimitación. Efectos xerais do beneficio de inventario. 2.- Réxime xurídico: A] A facultade de servirse do beneficio de inventario. B] Solicitude e forma. C] O prazo. D] O inventario. E] A Administración da herdanza. F] O pago das cargas hereditarias. G] A rendición de contas. H] O réxime ulterior ao pago. I] A perda do beneficio de inventario.
LECCIÓN 12. A COMUNIDADE HEREDITARIA. 1.- Conceptos xerais. 2.- Réxime xurídico da comunidade hereditaria.
LECCIÓN 13. A PARTICIÓN HEREDITARIA: CONCEPTOS XERAIS, OPERACIÓNS PARTICIONAIS E TIPOS DE PARTICIÓN. 1.- A partición hereditaria: conceptos xerais. 2.- As operacións particionais. 3.- Tipos de partición: A] A partición polo testador. B] A partición por contador-partidor ou comisario. C] A partición por contador-partidor dativo. D] A partición convencional. E] A partición xudicial. 4.- Efectos, invalidez e ineficacia da partición.
LECCIÓN 14. A COLACIÓN. 1.- Concepto e fundamento. 2.- Presupostos subxectivos. 3.- Presupostos obxectivos. 4.- Modo de realizar a colación. 5.- Efectos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 0 60 60
Case study A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B2 B3 B4 C4 C7 C8 21 48 69
Objective test A1 4 0 4
 
Personalized attention 17 0 17
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Consistirá na exposición dos aspectos fundamentais dos temas que conforman o programa da materia.
Case study Análise e discusión de supostos prácticos.
Objective test Exame dos contidos incorporados no programa da materia e supostos prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Para o estudo de casos, ademais das indicacións de carácter xeral, os alumnos recibirán de maneira individualizada ou por grupos de traballo as orientacións que sexan precisas para a correcta elaboración dos seus traballos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B2 B3 B4 C4 C7 C8 Os casos prácticos realizados durante o curso terán unha valoración máxima na nota final dun 10%. 10
Objective test A1 Ao finalizar o cuadrimestre os alumnos deberán examinarse dos contidos incorporados ao programa da materia e das prácticas referentes á mesma.

O resultado desta proba terá unha valoración máxima na nota final dun 90%.
90
 
Assessment comments

É requisito necesario aprobar a proba obxectiva (nota de 4.5 ou superior) para que se lle some a nota correspondente ao "Estudo de casos".


Sources of information
Basic PÉREZ ÁLVAREZ/MARTÍNEZ DE AGUIRRE/DE PABLO CONTRERAS/CÁMARA LAPUENTE (2013). CURSO DE DERECHO CIVIL V. Editorial Colex, Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Natural and Civil Legal Person Law/612G01007
Family Law/612G01013
Obligations and Tort Law/612G01016
Property Law/612G01027

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.