Identifying Data 2020/21
Subject (*) Immigration Law Code 612G01036
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Gayan Rodriguez, Eloy Miguel
E-mail
e.gayan@udc.es
Lecturers
Gayan Rodriguez, Eloy Miguel
E-mail
e.gayan@udc.es
Web
General description Os estudantes aprenderán os contidos propios dos fenómenos migratorios e a súa relación co Dereito de estranxeiría. Analizarán o ordenamento xurídico de estranxeiría, así como as garantías dos estranxeiros en España, o réxime común de entrada, estancia e residencia, así comom os réximes especiais. Igualmente analizaranse o réxime sancionador.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos non sufren variación.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Elaboración e presentación de supostos prácticos.

* Metodoloxías docentes que se poden modificar
As clases serán impartidas vía telemática.
3. Mecanismos de atención
personalizado ao alumnado:
Comunicación directa e permanente vía correo electrónico e plataforma Moodle.
4. Modificacines na avaliación
O exame final da proba sería sustituído pola elaboración dun caso práctico personalizado
* Observacións de avaliación:
O caso práctico, que será remitido ao profesor, será defensor dunha forma individualizada vía telemática, no mesmo acto de defensa, o alumno expondrá ao profesor un resumen do aprendizaxe do conxunto das prácticas elaboradas.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A4 Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems
A5 Knowing the constitutional principles and values.
A7 Knowing the national and international legal and political structures.
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A11 Ability to understand and write legal documents.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
A13 Mastering new technologies applied to law.
A14 Ability to draft legal norms.
A15 Ability to negotiate and mediate.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B5 Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B9 Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach.
B10 Teamwork and collaboration.
B11 Ethical and social responsibility.
B13 Computing and ICT skills.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in foreign languages.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas. A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica. A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. A15 Capacidade de negociación e mediación. Tipo B Código Competencias do título: Básicas / Xerais B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. B10 Traballar de forma colaborativa. B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. Tipo C Código Competencias do título: Transversais / Nucleares C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e A1
A2
A4
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A15
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B2
B3
B5
C1
C2
C4
C6
C7
C8
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais. A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. A14 Capacidade de elaboración de normas. A5
A7
A14

Contents
Topic Sub-topic
Lección 1. Inmigración e estranxeiría. 1. Concepto de estranxeiro. 2.Tratamento legal das diversas situacións de estranxeiría. 3. Contido do Dereito de estranxeiría 4. A inmigración en España. Diversidade de conxunturas. Lección 2. A libre circulación de persoas. 1. Ámbito de aplicación persoal 2.Contido 3.límites Lección 3. Entrada e permanencia en España de estranxeiros nacionais de terceiros Estados. 1. Entrada en España. 2. As situacións dos estranxeiros. 3.Réxime dos estudantes estranxeiros. 4.Residencia de apátridas, indocumentados e refuxiados. 5. Situación xurídica dos menores estranxeiros. Lección 4. Autorización para traballar en España. 1. Tipo de autorizacións. A) Traballador por conta propia B) Traballador por conta allea C) Situacións especiais 2. Efectos da falta de autorización sobre contrato laboral. 3. Recoñecemento/Homologación de títulos. Lección 5. Dereitos e liberdades dos estranxeiros en España (I). 1. O dereito-deber dos estranxeiros á documentación. 2. liberdades de reunión e manifestación. 3. Dereito de asociación. 4. Dereito á tutela xudicial efectiva. 5. O dereito á educación. Lección 6. Dereitos e liberdades dos estranxeiros en España (II). 1. Dereito á reagrupación familiar. 2. Seguridade social e servizos sociais. 3. Dereito a axuda en materia de vivenda. 4. Dereitos de participación política. Lección 7. Infraccións e sancións. 1. Tipos de infraccións. 2. Tipos de sancións A) Multa B) Expulsión 3. Devolución. 4. Retorno. Lección 8. O Dereito de asilo. 1. Concepto de refuxiado. 2. Solicitude de asilo. 3. Efectos da resolución de asilo 4. Determinación do asilo. 5. Desprazados

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B13 B3 B5 C6 C7 C8 6 6 12
Multiple-choice questions A1 A2 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B2 C1 5 68 73
Case study A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B10 C4 6 18 24
Directed discussion A12 A13 C1 C2 C4 C6 C7 C8 10 0 10
Workbook A1 A2 A4 A5 A7 A10 A11 A14 B9 B2 10 0 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A5 A8 B8 21 0 21
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Desenvolvemento de determinadas tarefas con materia propias do programa, que serán individuais ou colectivos, expostas e sometidas a exame de forma pública na aula.
Multiple-choice questions Constatación dos conceptos obtidos polo alumno. A proba consistirá en 20 preguntas de resposta múltiple, restando 0,20 cada resposta incorrecta. As respostas en branco non resta.
Case study Análise e estudos de supostos prácticos que serán resuletos polo alumno e valorados en exposición pública no alula para coñecemento do resto de compañeiros.
Directed discussion Formulación de temas de actualidade relacionados coa inmigración e estranxeiría que serán obxecto de debate e discusión na aula.
Workbook Proporcionarase aos alumnos unha seria de lecturas programadas que permitan fomentar o espírito crítico.
Guest lecture / keynote speech Desenvolveranse os contidos dos principais puntos do programa, de forma que sirvan de pauta inicial para poder desenvolver os contidos do resto de metodoloxías.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Case study
Directed discussion
Description
O alumno estará informado do funcionamento de cada un dos métodos empregados, de forma que poida desenvolver os labores encomendados sen atopar complicacións.
Coa atención personalizada preténdese a aclaración de todas aquelas dúbidas que poidan orixinarse como consecuencia do desenvolvemento das metodoloxías empregadas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A5 A8 B8 Valoraranse as intervencións que os alumnos poidan realizar ao longo das exposicións do profesor. 5
Supervised projects A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B13 B3 B5 C6 C7 C8 Avaliarase o traballo realizado polo alumno así como a exposición pública. 5
Multiple-choice questions A1 A2 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B2 C1 Avaliarase a asimilación dos conceptos básicos da materia. 60
Case study A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B10 C4 Valorarase o resultado obtido, así como os comentarios de carácter subxectivo que poidan realizarse. 15
Directed discussion A12 A13 C1 C2 C4 C6 C7 C8 Valorarase a capacidade de argumentación, o espírito critico, así como a forma de expresión. 10
Workbook A1 A2 A4 A5 A7 A10 A11 A14 B9 B2 Valorarase a capacidade de síntese dos contidos que o profesor prentende que asimile coas lecturas, así como a súa exposición pública. 5
 
Assessment comments
Para a superación da materia será requisito imprescindible acadar, como mínimo, tres puntos en la prueba de respuestas múltiples e dous puntos da parte práctica. A nota resultante será a suma das puntuacións.

os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial así como os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia realizarán unha proba de resposta múltiple propia e específica atendidas as súas circunstancias así recoñecidas. A realización práctica da proba de resposta múltiple adaptarase ás especiais circunstancias que ocasionalmente poidan concorrer nos alumnos con discapacidade

Sources of information
Basic


Legislación obligatoria: Legislación actualizada de la Ley Orgánica de derechos y libertades de los extranjeros en España y su Reglamento de Ejecución.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.