Identifying Data 2018/19
Subject (*) Film and Law Code 612G01045
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Aba Catoira, Ana Maria
E-mail
ana.abac@udc.es
Lecturers
Aba Catoira, Ana Maria
Alvarez Barbeito, Pilar
Ballesteros Soriano, Alfonso
Calderon Carrero, Jose Manuel
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Cebreiros alvarez, Eduardo
Colina Garea, Rafael
Díaz De La Rosa, Angélica
Garcia Camiñas, Julio
Garcimartin Montero, Carmen
Quindimil Lopez, Jorge Antonio
Soto Díaz, David José
Souto García, Eva María
Vara Parra, Jose Joaquin
E-mail
ana.abac@udc.es
pilar.alvarez@udc.es
alfonso.ballesteros@udc.es
jose.calderon@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
eduardo.cebreiros@udc.es
rafael.colina@udc.es
angelica.diaz@udc.es
julio.garcia.caminas@udc.es
carmen.garcimartin@udc.es
jorge.quindimil@udc.es
david.sdiaz@udc.es
eva.maria.soutog@udc.es
joaquin.vara@udc.es
Web
General description A finalidade da materia é acercar aos alumnos algúns conceptos básicos das diferentes ramas da ciencia xurídica. Preténdense amosar a potencialidade da representación do Dereito no cinema como ferramenta complementaria na ensinanza das diferentes disciplinas xurídicas.

En particular, a materia está orientada a conseguir os seguintes obxectivos específicos:
1. Reflexionar sobre algúns dos conceptos fundamentais do Dereito.
2. Amosar as diferentes culturas xurídicas.
3. Comparar os sistemas de argumentación, interpretación e persuasión que operan na construción do relato cinematográfico e os propios do proceso xudicial.
4. Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita.
5. Debater e argumentar en grupo.
6. Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das principais institucións xurídicas A1
A3
A4
A10
C3
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais A2
A3
A4
A10
B7
B2
B3
C4
C8
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos A1
A2
A3
A4
A10
C1
Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita A2
A3
A4
A10
A12
B8
B12
B3
C1
C3
C6
C7
Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos A2
A3
A4
A9
A10
B8
B1
B5
Coñecementos básicos de argumentación xurídica A4
A8
B2
B3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Presentación da materia (semana do 4 de febreiro) Introdución sobre a relación entre o Cine e o Dereito.
Tema:

(semana do 4 de febreiro)
Película: "El nombre de la Rosa"
prof. Eduardo Cebreiros Álvarez
Area: Historia del Derecho
Tema: "Objeción de conciencia y jurisdicción eclesiástica"
(semana 11 de febrero)


Película: "Un hombre para la eternidad", Fred Zimmerman, Gran Bretaña, 1966.
Prof.: Carmen Garcimartín
Area: Dereito Eclesiástico


Tema: "La contrapoisición entre el mundo de la clase obrera y la clase burguesa"
(semana do 18 de febreiro)
Película: “Germinal", C. Berri, Francia, Bélgica e Italia, 1993.
Prof.: Xosé Manuel Carril Vázquez
Area: Dereito Laboral
Tema:

(semana 25 de febrero)
Película: "La Isla Mínima", Alberto Rodríguez, España, 2014
Profa: Eva Souto García
Area: Derecho Penal
Tema: "La regulación de la explotación de los recursos naturles mineros"
(semana do 11 de marzo)
Película: "Tierra prometida", Gus Van Sant, 2012.
Prof.: Carlos Amoedo Souto
Area: Dereito Administrativo
Tema:"Libre albedrío. Responsabilidad por acciones"
(semana do 18 de marzo)

Película: “Crimen y Castigo", J. Stemberg, EE.UU, 1935.
Prof.: Julio Camiñas
Área: Dereito Romano
Tema:"Paraísos fiscales y secreto profesional"
(semana 25 de marzo)
Película: "La tapadera", EE.UU. Sidney Pollack, 1993.
Prof. José R. Ruiz García
Area: Derecho Financiero y Tributario

Tema: "Mantenimiento de la Paz y Seguridad Internacional"
(semana do 1 de abril)
Película:"Hotel Ruanda", Terry George 2004,
Prof: Jorge Quindimil
Área: Dereito Internacional Público
Tema: "El valor da confesión -ou da declaración inculpatoria da persoa investigada- como fonte de proba no Dereito procesual penal".
(semana do 8 de abril)
Película: "El crimen de Cuenca", España, Pilar Miró 1979.
Prof. David Soto
Area: Dereito Procesual

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 0 67.5 67.5
Directed discussion A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 15 0 15
Document analysis A1 A2 A3 A4 A9 C3 C8 30 0 30
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio Trala sesión os alumnos terán que realizar obrigatoriamente un comentario por escrito sobre as cuestións xurídicas plantexadas na película. O comentario será entregado na sesión seguinte.

Directed discussion A proxección da película irá precedida dun breve comentario do profesor no que se darán certas claves para o visionado da película. Trala proxección o profesor plantexará reflexións ou cuestións coa finalidade de fomentar o debate entre os estudantes
Document analysis Para a elaboración do comentario, os alumnos terán que consultar ou manexar as fontes legais oportunas e a bibliografía e xurisprudencia que recomende o profesor

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Directed discussion
Description
Mediante as titorías, os alumnos recibirán a orientación necesaria durante a realización dos seus estudios para superar as dificultades que xurdan na súa aprendizaxe

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 Valoraranse de 0 a 10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5 puntos para superar a materia. 80
Directed discussion A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 Valoraranse as intervencións dos alumnos ante as cuestións que plantexen os profesores no comentario posterior á proxección da película 20
 
Assessment comments

avaliación será de carácter continuo. A nota final do alumno determinarase sobre a seguinte base


1. Asistencia
e participación na clase.
Para poder superar a materia pedirase un mínimo de
asistencia ao 80% das sesións: o menos 7 das 9 sesións programadas. O
incumprimento desta esixencia presupón que o alumno opta por non
presentarse a materia. Tendo presente ademais que a materia é presencial,
establécese que aqueles alumnos que non acaden o mínimo do 80 % de
asistencia ao longo do curso non poderán presentarse a segunda oportunidade de xullo.

2. Portafolio
do alumno cos comentarios de tódalas películas proxectadas no
curso
. Valoraranse de 0 a
10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a
expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno
deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5
puntos para superar a materia. A media farase sempre cas 10 mellores
calificacións.

No caso de que un
alumno asista a unha sesión e non entregue o preceptivo
traballo ou o entregue fora de prazo
, entenderase que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a asistencia computará a efectos das
esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota media e para
precisar a posibilidade de acceder á segunda oportunidade de xullo.

O alumno que non
asista a unha sesión, sen motivo xustificado, pero entregue o traballo
terá
a nota de Non Presentado a sesión e o traballo non se lle puntuará. Desta
forma, a ausencia do alumno a esa sesión tense en conta a hora de calcular a
asistencia mínima para superar a esixencia da presencialidade mínima dun 80%.

Contrariamente,
no caso de que exista unha causa xustificada para a ausencia en algunha das sesións, o
alumno poderá facer igualmente o traballo da sesión á que non puido asistir.
Para elo precisa xustificar documentalmente a ausencia e entregar o traballo no
prazo establecido para todos os alumnos, esto é, na sesión seguinte. Esa nota
computará a tódolos efectos na media. No caso de que se xustifique a falta e
non se entregue traballo procederase de xeito ordinario, esto é, entenderase
que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a ausencia xustificada computará a
efectos das esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota
media e para precisar a posibilidade de acceder as convocatorias de setembro e
decembro.
 
Os alumnos que,
cumprido o requisito de asistencia mínima, non superen o 5 poderán presentarse na segunda oportunidade de xullo. Para superar a materia os alumnos han de presentar os traballos que lle falten ou
que estean suspensos, coas mesmas condicións de contido impostas durante o
curso. Esa nota será sumada a obtida ao longo do curso e así obterase unha nova
media.

Actividades
voluntarias.
As actividades voluntarias, individuais ou de
grupo, serán tomadas en consideración para subir a nota do alumno. Estas
actividades ofreceranse polo docente de cada sesión cando este o considere
procedente.

Sources of information
Basic - Rivaya, Benjamín y de Cima, Pablo (2003). Derecho y cine en 100 películas. Una guía básica. Tirant lo Blanch, Valencia
- Gómez Gar, Juán Antonio (Ed.) (2008). Derecho y cine: el Derecho visto por los géneros cinematográficos. Tirant lo Blanch, Valencia
- San Martín Segura, David / Susín Betrán, Raúl (Coords) (2009). Derecho y política en la seguridad del riesgo. 8 propuestas de cine. Universidad de La Rioja, Logroño
- San Miguel Pérez, Enrique (2003). Historia, derecho y cine. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
- Pernas García, José (Coord.) (2008). O ensino do dereito a través do cinema: unha perspectiva interdisciplinar. Materiais didácticos para un sistema ECTS. . Universidade de A Coruña, A Coruña
(). Revista Proyecto DeCine, Publicación on-line de la Red de profesores para la elaboración de materiales didácticos para la enseñanaza del Derecho a través del Cine. http://proyectodecine.wordpress.com/about-2/
- Presno Linera, Miguel Ángel (2006). Una introducción cinematográfica al Derecho. Tirant Lo Blanch, Valencia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.