Identifying Data 2021/22
Subject (*) Film and Law Code 612G01045
Study programme
Grao en Dereito
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Aba Catoira, Ana Maria
E-mail
ana.abac@udc.es
Lecturers
Aba Catoira, Ana Maria
Arevano Fuentes, Mª de la Cruz
Barrio Garcia, Gonzalo
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Cebreiros alvarez, Eduardo
Ferreiro Baamonde, Xulio
Garcia Camiñas, Julio
Garcia Vazquez, Sonia
Garcimartin Montero, Carmen
Lopez Mosteiro, Ricardo
Pérez Dios, Carmen
Rivas Pala, Pedro
Rodríguez López, Silvia
Sobrido Prieto, Marta
Vara Parra, Jose Joaquin
E-mail
ana.abac@udc.es
m.arevano@udc.es
gonzalo.barrio@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
eduardo.cebreiros@udc.es
xulio.ferreiro@udc.es
julio.garcia.caminas@udc.es
sonia.garcia.vazquez@udc.es
carmen.garcimartin@udc.es
ricardo.lopez@udc.es
carmen.perez.dios@udc.es
pedro.rivas@udc.es
s.rodriguezl@udc.es
marta.sobrido@udc.es
joaquin.vara@udc.es
Web
General description A finalidade da materia é acercar aos alumnos algúns conceptos básicos das diferentes ramas da ciencia xurídica. Preténdense amosar a potencialidade da representación do Dereito no cinema como ferramenta complementaria na ensinanza das diferentes disciplinas xurídicas.

En particular, a materia está orientada a conseguir os seguintes obxectivos específicos:
1. Reflexionar sobre algúns dos conceptos fundamentais do Dereito.
2. Amosar as diferentes culturas xurídicas.
3. Comparar os sistemas de argumentación, interpretación e persuasión que operan na construción do relato cinematográfico e os propios do proceso xudicial.
4. Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita.
5. Debater e argumentar en grupo.
6. Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
No hai ningún.

2. Metodoloxías
Se mantén a avaliación da tarefa entregada vía moodle con periocidade quincenal.
*Metodoloxías docentes que se modifican
O requisito de asistencia presencial do 80% desaparece.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atenderase ao alumnado por teams ou por correo electónico.

4. Modificacións na avaliación
Noi hai cambios no sistema de avaliación pois tanto a entrega das tarefas como a súa corrección son a través do campus virtual.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Nada que engandir.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the main legal institutions
A2 Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations
A3 Grasping the systematic nature of the legal system
A4 Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems
A8 Basic knowledge of legal argumentation.
A9 Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal).
A10 Ability to interpret and critically assess the legal system.
A12 Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public).
B1 Knowledge in an area of study that is based on general secondary education, and is usually found at a level that, although supported by advanced textbooks, includes also some aspects that involve knowledge from the forefront of his field of study.
B2 Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
B3 Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues.
B5 Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy
B7 Effective problem solving.
B8 Critical, logical, and creative thinking.
B12 Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good.
C6 Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das principais institucións xurídicas A1
A3
A4
A10
C3
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais A2
A3
A4
A10
B7
B2
B3
C4
C8
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos A1
A2
A3
A4
A10
C1
Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita A2
A3
A4
A10
A12
B8
B12
B3
C1
C3
C6
C7
Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos A2
A3
A4
A9
A10
B8
B1
B5
Coñecementos básicos de argumentación xurídica A4
A8
B2
B3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Presentación da materia (semana do 3 de febreiro) Introdución sobre a relación entre o Cine e o Dereito.
Tema: Condena extrajudicial, torturas.
(semana do 8-12 de febreiro)

Película: "El crimen de Cuenca", España, Pilar Miró, 1979.
Prof. David Soto
Area: Dereito Procesual
Tema: "mercado financiero y el mercado de valores".
(semana 22-26 de febrero)


Película: "Margin Call”, EEUU, Chandor, 2011.
Profa.: María Cruz Arévano Fuentes.
Area: Dereito Mercantil


Tema: "Sistema administrativo"

(semana do 1-5 de marzo)
Película: “Daniel Blake", EE.UU, Kean Loach, 2016.
Prof.: Gonzalo Barrio García.
Area: Dereito Administrativo
Tema: “Objeción de conciencia y jurisdicción eclesiástica”
(semana 8-12 de marzo)
Película: "Un hombre para la eternidad", Gran Bretaña, 1966, Zimmerman.
Prof: Francisco Concheiro Teijido
Area: Dereito Eclesiástico
Tema: "Naciones Unidas, conflictos internacionales y operaciones de mantenimiento de la paz".
(semana 15-19 de marzo)

Película: "Hotel Ruanda", Reino Unido; Sudáfrica; Italia, Terry George, 2004.
Prof.: Jorge Quindimil López.
Área: Dereito Internacional Público.
Tema: "Derecho de familia, matrimonio, validez del acto jurídico".
(semana 22-26 de marzo)
Película: "No estamos casados”, EE.UU, 1952, edmund Goulding.
Profa: Carmen Pérez Dios.
Area: Dereito Civil.
Tema: "Segregación racial, derechos civiles y políticos”

(semana 19-23 de abril)
Película: "Largo camino hacia la Libertad", Inglaterra; Sudáfrica, Chadwick, 2013.
Prof.: Pedro Rivas Palá.
Area: Filosofía do Dereito.
Tema: "Paraísos fiscales y secreto profesional"

(semana 26-30 de abril)
Película:""La tapadera", EE.UU. Sidney Pollack, 1993.
Prof. José R. Ruiz García
Area: Derecho Financiero y Tributario
Tema: "Matrimonio".
(semana 3-7 de mayo)
Película:“That Uncertain Feeling”, EE.UU, Lubitsch, 1941.
Prof.: José J. Vara Parra.
Area: Dereito Internacional Privado

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 0 67.5 67.5
Directed discussion A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 15 0 15
Document analysis A1 A2 A3 A4 A9 C3 C8 30 0 30
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio Trala sesión os alumnos terán que realizar obrigatoriamente un comentario por escrito sobre as cuestións xurídicas plantexadas na película. O comentario será entregado na sesión seguinte.

Directed discussion A proxección da película irá precedida dun breve comentario do profesor no que se darán certas claves para o visionado da película. Trala proxección o profesor plantexará reflexións ou cuestións coa finalidade de fomentar o debate entre os estudantes
Document analysis Para a elaboración do comentario, os alumnos terán que consultar ou manexar as fontes legais oportunas e a bibliografía e xurisprudencia que recomende o profesor

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Directed discussion
Description
Mediante as titorías, os alumnos recibirán a orientación necesaria durante a realización dos seus estudios para superar as dificultades que xurdan na súa aprendizaxe

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 Valoraranse de 0 a 10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5 puntos para superar a materia. 80
Directed discussion A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 Valoraranse as intervencións dos alumnos ante as cuestións que plantexen os profesores no comentario posterior á proxección da película 20
 
Assessment comments

avaliación será de carácter continuo. A nota final do alumno determinarase sobre a seguinte base


1. Asistencia
e participación na clase.
Para poder superar a materia pedirase un mínimo de
asistencia ao 80% das sesións: o menos 7 das 9 sesións programadas. O
incumprimento desta esixencia presupón que o alumno opta por non
presentarse a materia. Tendo presente ademais que a materia é presencial,
establécese que aqueles alumnos que non acaden o mínimo do 80 % de
asistencia ao longo do curso non poderán presentarse a segunda oportunidade de xullo.

2. Portafolio
do alumno cos comentarios de tódalas películas proxectadas no
curso
. Valoraranse de 0 a
10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a
expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno
deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5
puntos para superar a materia. 

No caso de que un
alumno asista a unha sesión e non entregue o preceptivo
traballo ou o entregue fora de prazo
, entenderase que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a asistencia computará a efectos das
esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota media e para
precisar a posibilidade de acceder á segunda oportunidade de xullo.

O alumno que non
asista a unha sesión, sen motivo xustificado, pero entregue o traballo
terá
a nota de Non Presentado a sesión e o traballo non se lle puntuará. Desta
forma, a ausencia do alumno a esa sesión tense en conta a hora de calcular a
asistencia mínima para superar a esixencia da presencialidade mínima dun 80%.

Contrariamente,
no caso de que exista unha causa xustificada para a ausencia en algunha das sesións, o
alumno poderá facer igualmente o traballo da sesión á que non puido asistir.
Para elo precisa xustificar documentalmente a ausencia e entregar o traballo no
prazo establecido para todos os alumnos, esto é, na sesión seguinte. Esa nota
computará a tódolos efectos na media. No caso de que se xustifique a falta e
non se entregue traballo procederase de xeito ordinario, esto é, entenderase
que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a ausencia xustificada computará a
efectos das esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota
media e para precisar a posibilidade de acceder as convocatorias de setembro e
decembro.
 
Os alumnos que,
cumprido o requisito de asistencia mínima, non superen o 5 poderán presentarse na segunda oportunidade de xullo. Para superar a materia os alumnos han de presentar os traballos que lle falten ou
que estean suspensos, coas mesmas condicións de contido impostas durante o
curso. Esa nota será sumada a obtida ao longo do curso e así obterase unha nova
media.

Actividades
voluntarias.
As actividades voluntarias, individuais ou de
grupo, serán tomadas en consideración para subir a nota do alumno. Estas
actividades ofreceranse polo docente de cada sesión cando este o considere
procedente.

3. O Alumnado con dispensa: O alumnado a tiempo parcial o que, previa solicitude ao Decanato do centro, teña concedida dispensa académica de asistencia a clase, estará as condicións que fixe o profesorado para que a entrega das actividades prácticas sexa compatible co a situación de dispensa do alumno. 

4. Plaxio: En caso de detectarse plaxio o alumno o alumna será penalizado con un 0.

Sources of information
Basic - Rivaya, Benjamín y de Cima, Pablo (2003). Derecho y cine en 100 películas. Una guía básica. Tirant lo Blanch, Valencia
- Gómez Gar, Juán Antonio (Ed.) (2008). Derecho y cine: el Derecho visto por los géneros cinematográficos. Tirant lo Blanch, Valencia
- San Martín Segura, David / Susín Betrán, Raúl (Coords) (2009). Derecho y política en la seguridad del riesgo. 8 propuestas de cine. Universidad de La Rioja, Logroño
- San Miguel Pérez, Enrique (2003). Historia, derecho y cine. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
- Pernas García, José (Coord.) (2008). O ensino do dereito a través do cinema: unha perspectiva interdisciplinar. Materiais didácticos para un sistema ECTS. . Universidade de A Coruña, A Coruña
(). Revista Proyecto DeCine, Publicación on-line de la Red de profesores para la elaboración de materiales didácticos para la enseñanaza del Derecho a través del Cine. http://proyectodecine.wordpress.com/about-2/
- Presno Linera, Miguel Ángel (2006). Una introducción cinematográfica al Derecho. Tirant Lo Blanch, Valencia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.