Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Prácticas externas Código 612G01048
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Dereito Público Especial
Coordinación
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcimartin@udc.es
Profesorado
Alvarez Barbeito, Pilar
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Ferreiro Galguera, Juan
Garcimartin Montero, Carmen
Legeren Molina, Antonio
Pérez Álvarez, Miguel Angel
Portero Molina, Jose Antonio
Puente Aba, Luz Maria
Ramos Vazquez, Jose Antonio
Rodriguez-Arana Muñoz, Jaime Fco.
Vergara Lacalle, Oscar
Correo electrónico
pilar.alvarez@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
j.ferreiro@udc.es
carmen.garcimartin@udc.es
antonio.legeren@udc.es
miguel.angel.perez.alvarez@udc.es
j.a.portero@udc.es
l.puente@udc.es
jose.ramos.vazquez@udc.es
jaime.rodriguez-arana.munoz@udc.es
oscar.vergara@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A3 Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A7 Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
A13 Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
A14 Capacidade de elaboración de normas.
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B8 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
B13 Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender a aprender A4
A15
B6
B2
B3
B4
C4
C5
C6
C7
Resolver problemas de forma efectiva B7
Aplicar un pensamento crítico B8
Traballar de forma autónoma B9
Traballar de forma colaborativa B10
Comportarse con ética B11
Comunicarse de manera efectiva nun entorno de traballo B12
Capacidade para utilizar a rede informática na obtención de información B13
Coñecemento das principais institucións xurídicas A1
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais A2
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico A3
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos A5
Coñecer os principios e valores constitucionais A5
Comprensión das diferentes manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual A6
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional A7
Coñecementos básicos de argumentación xurídica A8
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas A9
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico A10
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos A11
Manexo de oratoria xurídica A12
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao Dereito A13
Capacidade de elaboración de normas A14

Contidos
Temas Subtemas
Contenido dependiente del lugar de destino de las prácticas Especificación en el correspondiente proyecto formativo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas clínicas A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B2 C4 C5 C6 C7 100 48 148
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas clínicas As prácticas externas se realizarán de acordo coa entidade colaboradora, procurando que completen na mellor medida posible a formación teórica do/a estudante.


Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Descrición
Cada alumno contará cun titor académico ao que lle terá que presentar a memoria sobre a actividade desenvolvida

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas clínicas A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B2 C4 C5 C6 C7 Para superar a materia de Prácticas externas, o/a estudante debe completar as 100 horas de prácticas na entidade colaboradora. Para a súa avaliación terase en conta a memoria que debe realizar o/a estudante e a memoria que debe realizar a entidade colaboradora. 100
 
Observacións avaliación

O/A estudante elaborará e fará entrega ao seu titor
académico unha memoria final, no que deberán recollerse os seguintes puntos:

a)     
Datos personais.

b)     
Entidade colaboradora onde realizou as
prácticas e lugar de ubicación.

c)     
Descrición concreta e detallada das
tarefas, traballos desenvolvidos e departamentos da entidade aos que estivo
asignado.

d)    
Valoración das tarefas desenvolvidas cos
coñecementos e competencias adquiridos en relación cos estudios universitarios.

e)     
Relación dos problemas planteados e
procedemento seguido para a súa resolución.

f)      
Identificación das adquisicións que, en
materia de aprendizaxe, supuxeron as prácticas.

g)     
Avaliación das prácticas e suxestións de
mellora.

 

Así mesmo, a entidade colaboradora entregará á Facultade unha memoria na
que constarán os seguintes puntos:

a)     
Capacidade técnica.

b)     
Capacidade de aprendizaxe.

c)     
Administración e organización de
traballos.

d)    
Habilidades de comunicación oral e
escrita. Caso de estudiantes con discapacidade que teñan dificultades na
expresión oral, deberá indicarse o grao de autonomía para esta habilidade e se
require dalgún tipo de recurso técnico e/ou humano para a mesma.

e)     
Sentido da responsabilidade.

f)      
Facilidade de adaptación.

g)     
Creatividade e iniciativa.

h)     
Implicación persoal.

i)       
Motivación.

j)       
Receptividade ás críticas.

k)     
Puntualidade.

l)       
Relacións co seu entorno laboral.

m)   
Capacidade de traballo en equipo.

n)     
Aqueloutros aspectos que se
consideren oportunos.

 


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías