Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticas externas Código 612G01048
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Coordinación
Garcimartin Montero, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcimartin@udc.es
Profesorado
Bello Janeiro, Domingo
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Garcimartin Montero, Carmen
Gayan Rodriguez, Eloy Miguel
Pérez Álvarez, Miguel Angel
Quintans Eiras, Maria Rocio
Ramos Vazquez, Jose Antonio
Raposo Arceo, Juan Jesus
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
domingo.bello@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
carmen.garcimartin@udc.es
e.gayan@udc.es
miguel.angel.perez.alvarez@udc.es
rocio.quintans@udc.es
jose.ramos.vazquez@udc.es
juan.raposo.arceo@udc.es
i.vizcaino@udc.es
Web
Descrición xeral As practicas curriculares ten como obxecto facilitar unha aproximación dos estudantes ao mundo laboral. Deste xeito, poden coñecer unha realidade mais difícil de acadar nas clases teóricas ou mesmo interactivas. As prácticas terán lugar en entidades ou empresas que previamente asinaran un convenio coa Universidade.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Tendo en conta as particularidades desta asignatura, se no fose posible facer as prácticas, ben pola situación sanitaria, ben por no ter acadado o necesario número de postos para facelas, as prácticas externas serán canceladas e os estudantes deberán escoller outra optativa.
De producirse esta situación, advertiráse a os estudantes matriculados antes do comezo do segundo cuatrimestre.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A11 Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
A15 Capacidade de negociación e mediación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B7 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
B10 Traballar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comportarse con ética A1
A4
A9
A11
A15
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas B7
B9
B10
B11
B12
B2
B3
B4
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Esta materia complementa a formación global do estudante, ofrecendo a posibilidade de aplicar os contidos apresos ao longo do Grado en Dereito. Os estudantes poden aproximarse a distintos ámbitos do mundo profesional, o que aporta unha experiencia valiosa na orientación profesional do alumno e facilita o seu inserción no mercado laboral.
As prácticas curriculares realízanse mediante unha estancia de 100 horas nunha entidade colaboradora da UDC, a razón de cinco horas diarias durante catro semanas, que serán as últimas do cuatrimestre salvo casos excepcionais en que sexa necesaria a adaptación ao funcionamento da entidade colaboradora.
O lugar das prácticas e o traballo en concreto que desenvolverán os estudantes dependerá das entidades colaboradoras e das orientacións do titor profesional. Sempre que asinen o mencionado convenio coa facultade, as prácticas poderán realizarse, entre outros lugares, en xulgados e tribunais, fiscalía, despachos de avogados ou procuradores, notarías, rexistros da propiedade, concellos, Xunta de Galicia ou outras entidades públicas, ou en departamentos xurídicos de empresas privadas.
Os estudantes terán que realizar as tarefas que lles asignen na entidade colaboradora. O titor profesional designado pola entidade encargarase de supervisar o traballo do alumno e o titor académico nomeado pola facultade será o responsable da cualificación. Os estudantes deberán realizar unha memoria que entregarán ao seu titor académico ao concluír as prácticas.
Especificación en el correspondiente proyecto formativo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe servizo A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 10 3 13
Prácticas clínicas A1 A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 90 45 135
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe servizo O aprendizaje-servicio é unha metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto; os estudantes complementan a súa formación práctica á vez que traballan para mellorar necesidades reais da súa contorna social.
Debido á particularidade desta metodoloxía, daranse instrucións específicas aos alumnos que opten por esta modalidade.
Prácticas clínicas As prácticas externas se realizarán de acordo coa entidade colaboradora, procurando que completen na mellor medida posible a formación teórica do/a estudante.


Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe servizo
Prácticas clínicas
Descrición
Cada alumno contará cun titor académico ao que lle terá que presentar a memoria sobre a actividade desenvolvida, e resolverá as dúbldas que teña o estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas clínicas A1 A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 Para superar a materia de prácticas externas, o estudante debe completar as 100 horas de prácticas na entidade colaboradora. Para a súa avaliación terase en conta a memoria que debe realizar o estudante, que contará un 60 % na califiicación final, e o informe que elabore o titor profesional, que contará un 40 % na cualificación final. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A dinámica das prácticas require unha comunicación frecuente entre o profesor encargado e os alumnos; toda a información e documentación necesaria para o desenvolvemento das prácticas será publicada en Moodle. Os alumnos deben consultar a plataforma coa frecuencia necesaria para estar puntualmente informados.

A matricula das prácticas externas no poderá ser modificada dende o dia que comeza o segundo cuatrimestre.

Aconséllase aos alumnos que lean detidamente o Regulamento de prácticas externas da UDC (dispoñible en https://www.udc.es/practicasexternas/).



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías