Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Inglés para fins específicos Código 613505005
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Inglés para fins específicos. Diferentes tipoloxías en ESP. Investigación e perspectivas aplicadas.
Perspectivas do ESP. Temas históricos, pedagóxicos, sociolóxicos e lingüísticos en ESP.
Facer investigación en ESP. Os métodos cuantitativos e cualitativos na investigación ESP. Toda a información relativa tanto ao programa desta materia, así como ao resto do Máster, pódese atopar na dirección Web arriba sinalada (nesta mesma páxina)

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
A2 E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística.
A5 E05. Coñecemento dos estudos do inglés con fins específicos e as súas aplicaciónns a outras disciplinas.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B12 CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
B14 CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses
B15 CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos xerais sobre o ámbito do Inglés para Fins Específicos e un coñecemento máis profundo dunha ou varias das súas subdisciplinas. AI2
AI5
BI5
BI6
BI12
BI13
Aplicar adecuadamente os coñecementos das variedades específicas do inglés na vida real, e na tradución de textos. AI5
BI5
BI8
BI10
BI12
BI13
Investigar cunha metodoloxía axeitada seguindo os coñecementos adquiridos neste campo a través desta materia. AI5
BI5
BI6
BI7
BI8
BI12
BI13
Familiarizarse cos conceptos e os temas fundamentais e desenvolver competencias básicas para o ensino do ESP AI2
AI5
BI2
BI4
BI9
BI12
BI13
Familiarizarse coas principais ferramentas de investigación (datos, instrumentos analíticos, software relevantes, etc.) e desenvolver a capacidade de utilizalas no ESP, tanto para fins prácticos como de investigación. AI1
BI1
BI8
BI11
BI12
BI14
BI15

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao inglés para fins específicos. Cuestións históricas, pedagóxicas, sociolóxicas e lingüísticas.
Modalidades do Inglés para Fines Específicos. Textos. Análisis de textos e documentos de ESP. Traducións e interpretacións. Estudos léxicos.
Aplicacións prácticas do inglés para fins específicos. Documentos de uso común e termos en contexto.
Perspectivas de investigación e vertientes aplicadas. A investigación no ámbito do Inglés para Fins Específicos. Métodos de investigación cuantitativos e cualitativos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A1 A2 A5 B1 B5 B7 B8 B10 B12 B13 5 13 18
Foro virtual A2 B2 B5 B7 B8 B12 B13 0 10 10
Seminario A5 B1 B4 B6 B7 B9 B11 B12 7 7 14
Presentación oral A1 A2 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B15 2 10 12
Proba obxectiva B5 B6 B7 B12 B13 0 20 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Traballo práctico dos alumnos, dirixidos polo profesor. As actividades practicas consistirán na análise de mostras de textos, na participación en clase, discutindo aspectos dos textos, traducións, etc.
Foro virtual Traballo virtual (Moodle) en xeral encomendado ao alumno.
Seminario Proceso do sistema de ensino-aprendizaxe baseado no traballo cooperativo, no traballo en pares, xunto co apoio directo da teoría explicada polo profesor.
Presentación oral Parte do proceso de avaliación da materia. Os alumnos terán que usar o seu coñecemento adquirido e as destrezas da materia para realizar investigacións sobre ESP e presentalas oralmente, de maneira individual, a toda a clase.
Proba obxectiva Exame final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Foro virtual
Proba obxectiva
Descrición
Resolución de problemas, consulta de dificultades, práctica. Os alumnos disporán de supervisión telemática durante o curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A2 A5 B1 B5 B7 B8 B10 B12 B13 Traballo práctico dos alumnos, supervisados polo profesor. As actividades prácticas consistirán, por exemplo, na análise das mostras de texto, a participación nas discusións en clase, traducións, tarefas para realizar na casa e entregar, etc. 20
Foro virtual A2 B2 B5 B7 B8 B12 B13 Debate e aportacións no eido virtual entre os alumnos e o profesor ao longo do curso, en lingua inglesa. 10
Proba obxectiva B5 B6 B7 B12 B13 Exame final. 50
Presentación oral A1 A2 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B15 Traballo de investigación sobre algunha das tipoloxías do ESP para presentar oralmente na clase. Individual. (tentativo) 20
 
Observacións avaliación

A participación dos estudantes no curso será obxecto dunha avaliación continua. A asistencia regular será un requisito indispensable. Os alumnos con dispensa especial polos motivos que se sinalen deben comunicalo previamente ao profesorado. Ao longo do curso organizaranse diversas tarefas relacionadas cos contidos tratados, tales como a análise de mostras de textos, as presentacións diante do resto da clase, no seu caso, ou a redacción de ensaios. Contémplase así mesmo a realización dun pequeno proxecto de investigación, tentativo, como tarefa adicional avaliable. Na avaliación destas actividades teranse en conta, entre outros, os seguintes factores: a capacidade de síntese da información obtida de distintas fontes; a claridade na exposición das ideas; a precisión no uso da terminoloxía e os conceptos específicos; a implicación nos seminarios e as actividades de grupo e cooperativas; o rigor e a orixinalidade na formulación das propostas de investigación; a exhaustividad e profundidade nas análises; e a utilización dun estilo académico adecuado. 

Os mesmos procedementos de avaliación aplicaranse no caso dos estudantes cunha oportunidade adicional ou aqueles que retomen o curso. No caso dos estudantes cunha oportunidade adicional, para o compoñente de avaliación continua, o estudante pode ser requirido para repetir unha selección das actividades realizadas ao longo do curso ou para completar algunhas tarefas adicionais. En canto aos estudantes cunha exención oficial da asistencia a clases, a avaliación continua basearase na súa eventual finalización dos traballos establecidos a través do compoñente virtual do curso. Estes estudantes tamén deben someterse á proba final escrita (se é aplicable) ou, alternativamente, completar unha tarefa equivalente (ou conxunto de tarefas) especificada polos profesores.

Aléntase aos estudantes a usar papel reciclado e pór en práctica métodos sustentables.

Sobre os plaxios.

Nesta asignatura podería  empregarse a ferramenta Turnitin na avaliación dos traballos e as actividades. Atendendo ás recomendacións da Xunta de Facultade, engádese o seguinte texto que deberá ser tido en conta polos estudantes: Turnitin é unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar porcións de texto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. Esta ferramenta pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Se esta circunstancia acontecese entenderase como contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones na avaliación.



Fontes de información
Bibliografía básica Flowerdew, John and Matthew Peacock (eds.) (2001). (2001) Research perspectives on English for academic purpes. Cambridge: Cambridge University Press.
Ventola, Eija & Anna Mauranen (eds.) (1996). Academic writing: intercultural and textual issues.. Amsterdam: John Benjamins.
Dudley Evans, Tony & Maggie Jo St John (1998). Developments in English for Specific Purposes, A multi-disciplinary Approach.. Cambridge: Cambridge U. P.
Hyland, Ken (2006). English for academic purposes: an advanced resource book. . London: Routledge
Belcher, D. (2009). English for specific purposes in theory and practice. Ann Arbor: University of Michigan Press
Hutchinson, Tom & Alan Waters. (2006). English for Specific Purposes.. Cambridge: Cambridge U.P.,
Swales, John M. & Christine B. Feak. (2000). English in today's research world: a writing guide.. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Fortanet, I., Palmer, J. C., Posteguillo, S. (eds.) (2004). Linguistic studies in academic and professional English.. Castelló de la Plana: Publicacions de la Universitat Jaume I.
Ammon, U. (Ed.). (2001). The dominance of English as a language of science. Effects on other languages and language communities. . Berlin: Mouton de Gruyter.
Ventola, Eija; Celia Shalom & Susan Thompson (eds.) (2002). The Language of Conferencing.. Frankfurt am Main; New York: Peter Lang.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías